آخرین خبر از شرایط محمدعلی اسلامی ندوشن

به گزارش وبلاگ تمبوک، خانواده محمدعلی اسلامی ندوشن اعلام کردند: شرایط سلامت ایشان پایدار است و جز عوارض ناشی از کهولت سن عارضه ای ندارند.

آخرین خبر از شرایط محمدعلی اسلامی ندوشن

به گزارش وبلاگ تمبوک، هر از چندگاهی شایعه درگذشت چهره های پیشکسوت فرهنگ و هنر در فضای مجازی و حتی گاهی رسانه های رسمی پخش می گردد. البته گاهی تشابه اسمی نیز در دست به دست شدن شایعه های این چنینی دخیل بوده است. این بار قرعه به نام محمدعلی اسلامی ندوشن، نویسنده، مترجم و پژوهشگر ادبی پیشکسوت 95 ساله، افتاده که چند سالی است در کانادا زندگی می نماید.

محمود آموزگار - مترجم و ناشر - پس از پیگیری وبلاگ تمبوک، با بیان این که این خبر خبر درستی نیستٰ و کذب است، می گوید: در تماسی که با خانم دکتر شیرین بیانی (همسر اسلامی ندوشن) داشتم، گفت حالش مجموعا خوب است و در زحمت نیست ولی خب ضعیف شده است.

همچنین در صفحه ای مجازی به نام دکتر اسلامی ندوشن و دکتر بیانی (اسلامی ندوشن) در واکنش به این شایعه نوشته شده است: نظر به پرسش مکرر همراهان ارجمند به اطلاع می رساند: پیرو گفت وگویی که ساعتی قبل با خانواده محترم استاد گرامی دکتر اسلامی ندوشن به عمل آمده شرایط سلامتی ایشان پایدار است و جز عوارض ناشی از کهولت سن عارضه دیگری ندارند.

بی شک با وجود مراقبت و همراهی همسر پرمهر و عطوفتی چون خانم دکتر بیانی، طیب خاطر علاقه مندان فراهم می گردد.

محمدعلی اسلامی ندوشن متولد 1304 در ندوشن یزد است. او دانش آموخته حقوق بین الملل از فرانسه است و استاد پیشین دانشگاه تهران، که علاوه بر دروس حقوقی، به تدریس نقد ادبی، سخن سنجی و ادبیات تطبیقی نیز می پرداخت. اسلامی ندوشن سال ها زندگی خود را صرف تحقیق در آثار علمی و ادبی ایران و ترجمه آثار نویسندگان دنیا نموده و آثارش به صورت کتاب در بیش از 50 جلد در زمینه های گوناگون اعم از ادبی، فرهنگی و اجتماعی به چاپ رسیده است.

بعضی از کتاب های محمدعلی اسلامی ندوشن عبارت اند از: ماجرای سرانجام ناپذیر حافظ، چهار سخنگوی وجدان ایران، تأمّل در حافظ، زندگی و مرگ پهلوانان در شاهنامه، داستان داستان ها، سرو سایه فکن، ایران و دنیا از نگاه شاهنامه، نامه نامور، ایران را از یاد نبریم، به دنبال سایه همای، ذکر مناقب حقوق بشر در دنیا سوم، سخن ها را بشنویم، ایران و تنهائیش، ایران چه حرفی برای گفتن دارد؟، مرزهای ناپیدا، شور زندگی (وان گوگ)، روزها (سرگذشت - در چهار جلد)، باغ سبز عشق، ابر زمانه و ابر زلف، افسانه افسون، دیدن دگر آموز، شنیدن دگر آموز، جام دنیا بین و آواها و ایماها.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "آخرین خبر از شرایط محمدعلی اسلامی ندوشن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین خبر از شرایط محمدعلی اسلامی ندوشن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید