آخرین رایزنی های ترزا می با سران اروپایی برای دستیابی به طرح تعویق مجدد برگزیت

به گزارش وبلاگ تمبوک، نخست وزیر انگلیس در آستانه تاریخ مقرر برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا به منظور رایزنی هایی با سران آلمان و فرانسه برای جلب رضایت آن ها برای تعویق مجدد برگزیت به این کشورها سفر می نماید.

آخرین رایزنی های ترزا می با سران اروپایی برای دستیابی به طرح تعویق مجدد برگزیت

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تمبوک به نقل از روزنامه تاگس اشپیگل، ترزا می، نخست وزیر انگلیس روز سه شنبه به منظور مشاوره با آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان درباره یک راهکار بحران برگزیت به برلین سفر می نماید.

به گفته استفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان اساس مذاکرات بین این دو مقام آلمانی و انگلیسی درخواست ترزا می از اتحادیه اروپا برای تعویق مجدد تاریخ برگزیت است. به گفته وی وحدت اتحادیه اروپا در مسئله برگزیت برای آلمان مهم است و در این مفهوم مذاکرات با ترزا می در پیش گرفته می گردد.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه هم قرار است فردا شب در کاخ ریاست جمهوری پاریس با نخست وزیر انگلیس دیدار و تبادل نظر کند. کاخ الیزه روز دوشنبه اطلاع داد که در این مذاکرات برنامه یک نشست کاری با نگاهی به نشست ویژه پیش رو در اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه برگزار می گردد مطرح است.

قرار است روز چهارشنبه یک نشست ویژه اتحادیه اروپا در بروکسل درباره برگزیت برگزار گردد. تا آن موقع ترزا می همچنان به دنبال راهکاری برای برگزیت خواهد بود. مذاکرات دولت با رهبر مخالفان و رئیس حزب کارگر، جرمی کوربین درباره روند برگزیت تا به حال به هیچ توافقی نرسیده است. اگر تا روز آدینه هیچ توافقی با اتحادیه اروپا درباره تعویق مجدد تاریخ برگزیت به دست نیاید خطر وقوع سناریوی برگزیت سخت اتفاق خواهد افتاد که عواقب سختی برای اقتصاد دارد.

کمیسیون اتحادیه اروپا در این اوضاع و احوال می خواهد با تمهیداتی عواقب برگزیت سخت برای کشاورزان را کاهش دهد.

فیل هوگان، کمیسر امور کشاورزی اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) در سخنانی در بروکسل گفت که یک سناریوی بدون توافق مطمئنا به اختلال های قابل ملاحظه ای در بعضی بازارهای کشاورزی منجر خواهد شد. کمیسیون اتحادیه اروپا از نظر قانونی موظف است که مداخله نموده و سریعا حمایت از بازارهای کشاورزی را انجام دهد. هوگان روز دوشنبه همزمان اطلاعاتی را درباره شرایط برای صادرات محصولات کشاورزی به انگلیس بعد از یک خروج نامنظم از اتحادیه اروپا را ارائه داد.

مقامت اروپایی با هیجان زیادی منتظرند ببینند آیا مذاکرات بین دولت انگلیس و اپوزیسیون در حزب کارگر برای خروج از چالش ایجاد شده به نتیجه ای دست خواهد داد.

جرمی هانت، وزیر امور خارجه انگلیس مذاکرات با اپوزیسیون را بسیار بسیار سخت ارزیابی نموده است. وی امروز (دوشنبه) در سخنانی گفت: اینکه ترزا می، نخست وزیر انگلیس حالا مذاکرات با کسانی مانند رئیس حزب کارگر را دنبال می نماید اصلا کار ساده ای نیست. ترزا می البته از هیچ کوششی دریغ نمی نماید تا برگزیت به موفقیت منجر گردد.

بخصوص در این هفته این مسئله مطرح است که خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چه مدت و آیا باید مجددا به تعویق بیفتد. بر اساس برنامه های مقرر، انگلیس باید اتحادیه اروپا را در روز آدینه (12 آوریل) ترک کند. اکثر نمایندگان مجلس انگلیس می خواهند از یک برگزیت نامنظم با عواقب فاجعه بار برای انگلیس جلوگیری نمایند.

ترزا می، روز چهارشنبه در نشست ویژه اتحادیه اروپا در بروکسل شرکت خواهد نمود. در این نشست باید تصمیماتی درباره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا اتخاذ گردد و کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید در این باره با هم به توافق دست یابند.

ترزا می، نخست وزیر انگلیس اخیرا تعویق تاریخ برگزیت تا 30 ژوئن را درخواست نموده و از آمادگی کشورش برای حضور در انتخابات مجلسی اروپا اطلاع داده است.

مجلس نمایندگان انگلیس روز دوشنبه لایحه ای را تصویب کردند که به مجلس حق تصمیم گیری درباره طول تعویق تاریخ برگزیت را می دهد. اگر این قانون به موقع اعمال گردد مجلس نمایندگان انگلیس قبل از سفر ترزا می به بروکسل می تواند درباره مدت تعویق تاریخ برگزیت تصمیم گیری کند.

مجلس عوام بریتانیا تاکنون سه بار با توافقی که نخست وزیر این کشور با اتحادیه اروپا در خصوص برگزیت به دست آورده مخالفت نموده است، این در حالی است که مجلس بریتانیا همچنین با همه پیشنهادات جایگزین تاکنون مخالفت نموده است.

بسیاری از محافظه کاران انگلیسی مذاکرات دولت با حزب کارگر را با بدبینی دنبال می نمایند و همچنین این طرح که در صورت تعویق طولانی مدت برگزیت انگلیس باید مجددا در انتخابت مجلسی اروپا شرکت کند هم با انتقاداتی همراه است. به این ترتیب فشارها بر ترزا می از طرف هم حزبی هایش هم افزایش پیدا می نماید. ترزا می، کناره گیری خود از مسئولیت نخست وزیری در صورت دست یابی به توافقی درباره برگزیت را مد نظر قرار داده است. در لندن در حال حاضر درباره جانشین احتمالی ترزا می بحث هایی شکل گرفته است.

منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا ونامزد این حزب برای ریاست کمیسیون اروپایی تغییر فرآیند برگزیت و تعویق مجدد تاریخ برگزیت را رد نموده و گفته است که نباید هیچ تعویق تاریخ برگزیت وجود داشته باشد بدون اینکه در این باره شفاف سازی گردد که هدف از این تعویق چیست.

وزیر امور خارجه اتریش هم تعویق مجدد تاریخ برگزیت را رد نموده گفته است: آنچه ما در عرض دو سال نتوانستیم به دست آوریم در عرض دو ماه هم نمی توانیم به آن دست یابیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آخرین رایزنی های ترزا می با سران اروپایی برای دستیابی به طرح تعویق مجدد برگزیت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین رایزنی های ترزا می با سران اروپایی برای دستیابی به طرح تعویق مجدد برگزیت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید