آمار هایی از ماموریت های بالگرد های اورژانس در سال 98

به گزارش وبلاگ تمبوک، رییس اورژانس هوایی کشور گفت: از ابتدای راه اندازی تا به امروز در حوزه اورژانس هوایی 20 هزار و 719 ماموریت انجام دادیم که با این تعداد ماموریت 30 هزار و 673 بیمار بد حال را به مراکز درمانی منتقل کردیم.

آمار هایی از ماموریت های بالگرد های اورژانس در سال 98

به گزارش گروه اجتماعی وبلاگ تمبوک، محمد سرور در باره تعداد ماموریت اجرا شده در سال گذشته اضافه نمود: آمار ها در سال 1398 نشان می دهد که 4133 ماموریت توسط اورژانس هوایی در کشور انجام شد که با این تعداد ماموریت 5193 بیمار به مراکز درمانی منتقل شدند.

رییس اورژانس هوایی کشور از افزایش ماموریت ها نسبت به سال 1397 خبر داد و بیان نمود: در سال 1397 نیز 3192 ماموریت انجام شد و طی آن 4091 نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند که در مقایسه با سال 1398 شاهد افزایش امدادرسانی بودیم.

سرور درباره موضوع امداد رسانی بالگرد های اورژانس گفت: حوادث ترافیکی، حوادث غیر ترافیکی مانند سقوط از ارتفاع و یا ریزش بهمن در ارتفاعات، امدادرسانی به مادران باردار در مناطق کوهستانی و صعب العبور، بیماران قلبی که دچار سکته قلبی شدند، بیماران دچار سکته مغزی، انتقال اعضای پیوندی مثل قلب، کبد و ریه و انتقال فرآورده های خونی از جمله امدادرسانی هایی بوده است که توسط اورژانس هوایی انجام شد.

سرور در خصوص برخی از ماموریت های مهم و حیاتی شرح داد: امدادرسانی به مادران باردار که در مناطق صعب العبور و روستا های کوهستانی به دلیل برف و بارندگی، جهت انتقال زمینی آن ها بسته شده بود، صورت گرفت که اگر این مادر باردار به موقع به مراکز درمانی نمی رسیدند، حاصل آن افزایش مرگ و میر مادران باردار بود.

وی ادامه داد: از دیگر ماموریت های مهم، انتقال بیماران قلبی بود که سکته کرده و می بایست سریعا به دستگاه های آنژیوگرافی یا متخصصین قلب آنژیوگرافی می رسیدند تا بتوانند درمان موثرتری بگیرند. در بسیاری از شهر ها این امکانات وجود ندارد و بیماران قلبی باید با فوریت با هلی کوپتر منتقل شوند. انتقال اعضای پیوندی نیز مثل قلب، کبد و ریه از طریق زمینی امکان پذیر نیست، چون باید در کوتاه ترین زمان به مراکز درمانی منتقل شوند و ماموریت انتقال اعضای پیوندی هم از دیگر ماموریت های مهم امداد هوایی اورژانس است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آمار هایی از ماموریت های بالگرد های اورژانس در سال 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمار هایی از ماموریت های بالگرد های اورژانس در سال 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید