ارائه تسهیلات برای تورهای ارزان

به گزارش وبلاگ تمبوک، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی معتقد است اگر سفر به وسیله کانال حرفه ای انجام گردد تأثیرات منفی آن به حداقل می رسد و ما شاهد خلاف و هنجارهای اجتماعی نیز نخواهیم بود.

ارائه تسهیلات برای تورهای ارزان

او همچنین گفت: یک سری امتیازات همراه با تسهیلات بانکی با نرخ پایین برای تورهای ارزان آماده نموده ایم که به وسیله رسانه ها اطلاع رسانی گردد. باید سفر کارت ها به وسیله دفاتر مسافرتی در اختیار مردم قرار گیرد تا افراد تشویق شوند از این طریق امور مسافرتی خود را انجام دهند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور، گردشگری را یک موضوع فرابخشی و محل مناسبی برای ارزآوری جایگزین درآمدهای نفتی خواند و تاکید نمود: تمامی نهادها در ایجاد آرامش فکری گردشگردان ورودی به کشور باید سهیم باشند.

ولی الله تیموری با اشاره به ضرورت و اهمیت آرامش فکری برای گردشگران در جهان به منظور انجام سفر گفت: مسئولان باید کوشش نمایند تا فضاسازی رسانه ای که بعضی دشمنان از چهره جمهوری اسلامی ایران به نمایش گذاشته اند را از بین ببریم تا گردشگران خارجی با خیال و خاطری آسوده ایران را به عنوان مقصد سفر برگزینند.

وی گفت: نهادهای مربوطه با مخابره پیغام فضای ایمن، آسوده و زندگی عادی موجود در کشور به جهانیان می توانند یاری شایانی در زمینه توسعه و ارزآوری به نفع کشور با ورود گردشگران ایجاد نمایند.

تیموری همچنین با اشاره به بازارهای هدف گردشگری در منطقه و همسایگی کشورمان اضافه نمود: گردشگری موضوعی فرابخشی است و همه باید یاری نمایند تا شاهد تسهیل فرآیند سفر از دریافت ویزا در سفارتخانه تا عبور از گمرک، راننده تاکسی، هتلدار، راهنما، نحوه برخورد مردم محلی و جامعه میزبان برای ورود گردشگر باشیم تا گردشگر راضی از خدمات ما به کشورش بازگردد.

جایگزین مناسب برای ارزآوری

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به ارزآوری صنعت گردشگری بویژه در شرایط کنونی گفت: این صنعت می تواند جایگزین مناسب برای ارزآوری کشور در زمان تحریم نفتی باشد.

وی با اشاره به تحریم های ظالمانه آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران تاکید نمود: در شرایط حاضر آسان ترین و بهترین راستا ممکن برای ارزآوری کشور حوزه گردشگری است که ظرفیت های فراوانی در این زمینه وجود دارد.

تیموری اضافه نمود: اگر مبنای مالی امروز کشور نفت در نظر گرفته گردد با فروش نفت این دغدغه وجود دارد که چطور ارز حاصل از فروش آن را وارد کشور کنیم، در حالیکه گردشگر با ورود به کشور ارز را نیز همراه خود می آورد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: هر گردشگر به محض ورود به خاک ایران ارز را نیز به همراه می آورد و این حوزه منبع خوبی برای درآمدزایی در شرایط تحریم و پساتحریم محسوب خواهد شد.

رشد 52 درصدی ورود گردشگر در سال 97

وی، پاکترین و مقرون به صرفه ترین راه برای ارزآوری در کشور را صنعت گردشگری دانست و گفت: با وجود خروج یک جانبه آمریکا از برجام و افزایش تحریم ها، تهدیدها و چالش های ایجاد شده برای کشور، توانستیم با سیاستگذاری مؤثر در سال 97 با ورود هفت میلیون و 800 هزار نفر گردشگر نسبت به سال 96 به رشد 52 درصد دست یابیم.

تیموری افزود: با آنالیز اجرا شده با ورود هر گردشگر به کشور به طور متوسط یک هزار و 357 دلار ارزآوری عاید کشور می گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بیان نمود: از سیاست های سازمان این بود که به محض احساس افت ورود گردشگر از یک بخش جهان به ایران بخصوص گردشگران غرب اروپا، تمهیداتی اندیشیده و فوراً به سمت بازارهای جایگزین متمرکز شویم.

گردشگری آسان و لزوم توجه به آن

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که درباره گردشگری آسان چه برنامه هایی مدنظر دارید و چه اقداماتی تاکنون اجرا شده، گفت: این طرح در بخش هایی نیز با عنوان گرشگردی ارزان مطرح و هدف آن برگزاری تورهای ارزان، آسان و برنامه ریزی شده است.

تیموری گفت: در بعد گردشگری داخلی به اندازه کافی مردم سفر می نمایند، اما در این نوع سفرها، متولیان در تأسیسات گردشگری، خدمات مسافرتی، شرکت ها، هتل ها و هتل آپارتمان ها این گردشگران را درگیر نمی نمایند یا اینکه کمتر درگیر می نمایند.

کوشش برای سفر با تور

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به ضرورت ایجاد انگیزه میان مردم برای بهره مندی از تورهای گردشگری برنامه ریزی شده به جای استفاده از خودروهای شخصی گفت: این اقدام به نفع مردم و تورهای گردشگری خواهد بود. شرکت های خدماتی مسافرتی متخصص با آماده سازی بسته سفر در حجم و اندازه بالا می توانند نقش عمده فروش را ایفا نمایند.

وی یادآور شد: زمانیکه مردم کالایی را از بازار و عمده فروشی خرید نمایند، به مراتب ارزان تر از تک فروشی هزینه خواهند کرد.

تیموری گفت: سفر با تورهای مسافرتی از لحاظ مالی و کیفیت تأثیرگذار است و به نفع مردم و فعالان حوزه گردشگری خواهد بود.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی اضافه نمود: بعضی تورها در ایام و فصولی که مسافر کم است، می توانند گردشگران را با قیمت های پایین تری به مقاصد مورد علاقه ببرند.

وی با اشاره به موضوع سفرهای برنامه ریزی شده که در حال شکل گیری است، گفت: ما به این سفرها جهت می دهیم و هماهنگی هایی با استان ها و آژانس های مسافرتی نیز اجرا شده است.

منبع: ایرنا

منبع: همگردی

به "ارائه تسهیلات برای تورهای ارزان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارائه تسهیلات برای تورهای ارزان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید