افزایش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان مسیح دانشوری

به گزارش وبلاگ تمبوک، خبرگزاری خبرنگاران-رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری از افزایش 10 درصدی مراجعه بیماران کرونایی به این بیمارستان اطلاع داد.

افزایش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان مسیح دانشوری

به گزارش خبرگزاری وبلاگ تمبوک، پیغام طبرسی درباره وضع مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان مسیح دانشوری گفت: مراجعه های سرپایی به این بیمارستان که بیمارستان مرجع است، نسبت به دو تا سه هفته قبل حدود 10 درصد افزایش یافته است؛ اما بستری و مرگ و میر زیاد نشده است.

طبرسی با اشاره به کاهش مرگ و میر در کشورمان اضافه کرد: با توجه به سویه اُمیکرون این خطر وجود دارد که تا حدود 3 هفته آینده مبتلایان افزایش یابد و این فرایند در جهان رخ داده است و برای کشور ما هم دور از انتظار نیست، اما مهم این است که این افزایش تبدیل به پیک یا معضل بهداشتی نگردد.

عضو کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا با اشاره به وضع فعلی شیوع کرونا در کشور و احتمال افزایش موارد بیماری در هفته های آینده ادامه داد: حدود 7 میلیون نفر در کشور هنوز هیچ نوع واکسنی تزریق ننموده اند و اُمیکرون می تواند برای این افراد تهدید بزرگ باشد.

طبرسی با اشاره به اینکه تفاوت بین اُمیکرون و آنفلوآنزا فقط با انجام تست مقدور است، توصیه کرد کسانی که سرماخوردگی خفیف دارند خود را 4 تا 5 روز قرنطینه نمایند و 24 ساعت پس از قطع شدن تب اگر علائم بهبود یافت از قرنطینه خارج شوند، کسانی که علائم شان ادامه دار است و یا کسانی که با یک فرد مبتلا در ارتباط بودند باید حتما تست بدهند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به اینکه عمده افرادی که به سویه اُمیکرون مبتلا می شوند، علائم خفیف تری دارند، اضافه کرد: نمی توان دچار ساده انگاری شد، زیرا در بسیاری از کشور های دیگر با گذر زمان شرایط فرق نموده است، مثلا در آمریکا شیوع سویه اُمیکرون سبب افزایش 40 درصدی مرگ و میر و افزایش 33 درصدی موارد بستری شده است و این بیانگر این است که باید با احتیاط به این سویه و بیماری زایی آن بنگریم. همین بیماری خفیف ممکن است در افرادی که دارای بیماری زمینه ای هستند تبدیل به یک بیماری شدید گردد.

طبرسی درباره فرایند واکسیناسیون کرونا در کشور نیز گفت: حدود 60 میلیون نفر دز یک و 53 میلیون نفر دز دوم را تزریق کردند، حدود 7 میلیون نفر هیچ نوع واکسنی تزریق ننموده اند که چون این گروه هیچ ایمنی ندارند، ممکن است به سویه دلتا نیز مبتلا شوند و شاید یکی از علل طولانی شدن گردش دلتا در کشور همین افراد واکسن نزده باشند. اکنون هم خطر اُمیکرون و هم خطر دلتا وجود دارد و کسانی که واکسینه نشده اند خطر اصلی برای حمله هر دو سویه کرونا هستند.

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری بعلاوه درباره احتمال تصمیم گیری کمیته علمی کشوری مقابله با کرونا برای تزریق دز چهارم واکسن اضافه کرد: هنوز اظهار نظر در این زمینه زود است، چون حدود 12 میلیون نفر دُز سوم واکسن را تزریق نموده اند از طرفی باید اطلاعات در این زمینه تکمیل گردد تا درصورت احتیاج اقدامات بعدی صورت گیرد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "افزایش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان مسیح دانشوری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش مراجعه بیماران کرونایی به بیمارستان مسیح دانشوری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید