اگر از پرواز جا ماندید چه کار باید بکنید؟

به گزارش وبلاگ تمبوک، در نظرسنجی سایت booking.com بیش ترین ترس و نگرانی افراد در سفرهای کاری جا ماندن از پرواز است که اغلب به از دست دادن جلسات و قرارهای کاری ختم می گردد. اگر پروازمان را در یک سفر تفریحی از دست بدهیم احتمالا تعداد دردسرها بیش تر خواهد شد. از طرفی مرخصی گرفته ایم، هتل رزرو نموده ایم و شاید از ماه ها قبل برای این سفر پس انداز و برنامه ریزی داشته ایم و حالا با جا ماندن از پرواز ممکن است همه چیز خراب گردد.

اگر از پرواز جا ماندید چه کار باید بکنید؟

راهکارهای پیش از پرواز

همواره گفته اند که پیش گیری بهتر از درمان است و بهتر است قبل از آنکه با راهکارهای جبران پرواز از دست رفته آشنا شوید، چند نکته را قبل از سفر رعایت کنید.

اگر در تهران یا شهرهایی زندگی می کنید که ترافیک بخشی از زندگی شهری شده و زمان پرواز شما هم طوری است که در ساعات اوج ترافیک باید خودتان را به فرودگاه برسانید حتما دو ساعت بیش تر زمان در نظر بگیرید و زودتر حرکت کنید. شاید زود رسیدن به فرودگاه و انتظار طولانی برای پرواز خسته نماینده باشد اما قطعا بهتر از جا ماندن از پرواز و دردسرهای بعد از آن است.

چک این را آنلاین انجام دهید، همان طور که می گردد بلیط هواپیما را آنلاین خرید در بسیاری از فرودگاه ها به ویژه فرودگاه های بین المللی می توان چک این را هم آنلاین انجام داد. وقتی آنلاین چک این می کنید شما دیگر نیازی به ایستادن در صف های طولانی کنترل و دریافت کارت پرواز ندارید. چک این آنلاین وقتی به یاری تان می آید که دیر به فرودگاه برسید و زمان زیادی برای رساندن خودتان به پرواز نداشته باشید؛ در این صورت احتمال از دست دادن پروازتان خیلی کم می گردد و با گیت های بسته رو به رو نمی شوید.

قبل از رفتن به فرودگاه، ترمینال پروازتان را تعیین کنید. معمولا فرودگاه ها ترمینال های مختلفی دارند که ایرلاین ها پروازهای ورودی و خروجی خود را از این فرودگاه ها انجام می دهند. در فرودگاه های بین المللی که اغلب بزرگ هستند و فاصله ترمینال ها خیلی زیاد است، ترمینال اشتباه رفتن می تواند برابر با از دست دادن پرواز باشد. شما ممکن است قبل از پرواز به فرودگاه رسیده باشید اما لحظه آخر متوجه شوید که پرواز شما از ترمینال دیگری است و فاصله شما تا آن ترمینال آن قدر زیاد باشد که این فاصله به از دست دادن پرواز ختم گردد. بنابراین ترمینال پروازتان را قبل از رفتن به فرودگاه تعیین کنید.

حفظ خون سردی

شاید بگویید بعد از رفتن هواپیما و از دست دادن پرواز حفظ خون سردی به چه کار من می آید؛ اما اولین کاری که باید بکنید همین است. پرخاش کردن به کارمندان فرودگاه و ناراحتی مشکل شما را حل نخواهد کرد اما با خون سردی حداقل می توانید پرواز جایگزین پیدا کنید.

جستجوی پرواز جایگزین

احتمالا پروازهای دیگری در همان روز به مقصد شما از همان ایرلاین یا ایرلاین های دیگر وجود دارد. از کارمندهای فرودگاه بخواهید برای شما پروازهای دیگر را چک نمایند و خودتان هم وب سایت های فروش آنلاین بلیط هواپیما را جستجو کنید تا نزدیک ترین پرواز بعدی را رزرو کنید.

پرواز داخلی

اگر بلیط شما چارتر باشد و از پرواز جا بمانید، هیچ خسارتی به شما تعلق نمی گیرد و بلیط شما سوخت می گردد. در این صورت باید تمام بهای خرید بلیط نو را خودتان پرداخت کنید.

اگر پرواز شما سیستمی باشد بر اساس قوانین ایرلاینی که با آن سفر می کنید هزینه کنسلی از بهای بلیط شما کسر می گردد و باقی آن به حساب شما واریز می گردد. در پرواز داخلی پشتیبانی وب سایت یا آژانس به شما پرواز جایگزین نمی دهند و خودتان باید جستجو کنید و پرواز بعدی به مقصد را پیدا کنید.

پرواز خارجی

فرقی نمی کند که پرواز شما خارجی باشد یا داخلی در هر صورت بلیط چارتر با از دست دادن پرواز سوخت می گردد. اما اگر بلیط شما سیستمی باشد باید با پشتیبانی سایت یا آژانسی که بلیط پرواز را تهیه نموده اید تماس بگیرید و کد رزرو درج شده روی بلیط تان را برای آن ها بخوانید. پشتیبان ها بر اساس کد رزرو قوانین و مقررات ایرلاین را آنالیز می نمایند و اگر امکان تغییر تاریخ داشته باشد بلیط شما را به تاریخ مورد نظر شما تغییر می دهند و اگر برای همان روز پرواز بخواهید برای شما پرواز جایگزین پیشنهاد می دهند. فقط نباید فراموش کنید که بر اساس قوانین ومقررات کنسلی ایرلاین، جریمه از بهای بلیط شما کم می گردد و شما باید مابه تفاوت بلیط نو را بپردازید.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "اگر از پرواز جا ماندید چه کار باید بکنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر از پرواز جا ماندید چه کار باید بکنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید