برنامه ریزی برای ایجاد 23 کیلومتر پیاده راه اطراف محور چهارباغ اصفهان

به گزارش وبلاگ تمبوک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان صبح امروز 8 مرداد 97 در نشست مشترک شورای فنی اداره کل و مسئولان شهرداری اصفهان بیان نمود: همگی تلاش می کنیم با احیای محور تاریخی و گردشگری چهارباغ خاطرات مردم و گردشگران در چهارباغ احیا شود.

برنامه ریزی برای ایجاد 23 کیلومتر پیاده راه اطراف محور چهارباغ اصفهان

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان، برنامه بازدید مشترک اعضای شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان و شهرداری اصفهان، با حضور فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان، حسین جعفری رئیس سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری، ناصر طاهری معاون میراث فرهنگی و حسین کارگر شهردار منطقه 3 اصفهان از طرح پیاده راه سازی محور چهارباغ صورت پذیرفت.

در سرانجام این برنامه بازدید، نشست مشترک شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی استان و مسئولان شهرداری اصفهان در خانه تاریخی میراث اصفهان برگزارشد.

در این نشست فریدون الله یاری مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان با ایراد سخنانی ضمن تشکر از فعالیتهای شهرداری اصفهان در راستای احیاء این محور تاریخی شرح داد: بدون شک محور تاریخی چهارباغ یکی از کهن ترین تفرجگاه های ایران و جهان در بیش از چهارصد سال پیش بشمار می رود.

او ادامه داد: چهارباغ در طی این زمان طولانی یکی از پویاترین مجموعه های تاریخی ایران به شمار می رود، لذا این خیابان و تفرجگاه تاریخی در طی 400 سال تحولات فراوانی را در ادوار مختلف تاریخی تجربه نموده است، با این وصف در راستای هرگونه ایجاد تحول در این محور عظیم تاریخی باید تمام شاخصه های تاریخی این مجموعه و همچنین نیازهای امروز مردم و گردشگران و شاخصه های میراث فرهنگی چهارباغ توامان در نظر گرفته شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در این نشست مسئولان سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در گزارشی مبسوط، سیر تحول چهارباغ را از ابتدای بنای این مجموعه در سده یازدهم هجری قمری تا تحولات دوران معاصر در چهارباغ بیان نمودند، که از جمله شاخصه های معروف چهارباغ در این گزارش می توان به سردر باغ های تاریخی در دو سمت چهارباغ، نهر مرکزی چهارباغ، هفت حوضی بزرگ در امتداد نهر مرکزی چهارباغ در محور ورودی باغهای پیرامون چهارباغ اشاره کرد. شایان ذکر است این گزارش از طریق بررسی های باستان شناسی، شرحات سفرنامه های گردشگران خارجی از عصر صفوی تا ابتدای دوران پهلوی و عکسها و تصاویر موجود از اواخر عصر قاجار تا دوران معاصر تدوین شده است.

الله یاری اظهار کرد: با تلاشهای شهرداری اصفهان، تلاش داریم این طرح عظیم را با رعایت تمامی اصول به سرانجام برسانیم، بگونه ائی که پیش بینی های اجرا شده حاکی است که محور اصلی چهارباغ به طول بیش از یک کیلومتر و محورهای پیرامون چهارباغ جمعا به طول 23 کیلومتر پیاده راه شده و یکی از بزرگترین محورهای تاریخی در جهان جهت بهره برداری مردم و گردشگران مجدد احیاء می شود.

در نشست مشترک شورای فنی اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری اصفهان بر لزوم شناسائی تمام المانهای تاریخی کشف شده در چهارباغ از جمله کف فرشهای صفوی و قاجاری، بلوار میانی چهارباغ و به نمایش گذاردن آنها در دید عموم مردم، لزوم احیای بسیاری از شاخصه های خدمات رسانی به مردم و گردشگران از جمله احیای هتلها و سینما های قدیمی پیرامون چهارباغ، لزوم احیاء آب نماها و حوض های چهارباغ، احیاء برخی از سردرهای باغهای باقیمانده از جمله سر در باغ خیمه گاه، و احیای المان های بلوار میانی چهارباغ به عنوان یکی از قدیمی ترین بخشهای محور چهارباغ تاکید شد.

منبع: میراث آریا

به "برنامه ریزی برای ایجاد 23 کیلومتر پیاده راه اطراف محور چهارباغ اصفهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ریزی برای ایجاد 23 کیلومتر پیاده راه اطراف محور چهارباغ اصفهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید