تاسیس 10باشگاه رفاهی ویژه فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام سال

به گزارش وبلاگ تمبوک، مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش از راه اندازی 10 باشگاه رفاهی حمایتی ویژه پیشکسوتان و بازنشستگان فرهنگی تا سرانجام سال 97 اطلاع داد.

تاسیس 10باشگاه رفاهی ویژه فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام سال

گودرز کریمی فر در گفت وگو با وبلاگ تمبوک، با بیان اینکه استفاده از تجارب بازنشستگان و حفظ منزلت اجتماعی بازنشستگان لازم است، اظهار کرد: برنامه ریزی های لازم انجام گردیده تا باشگاه های حمایتی رفاهی را برای بازنشستگان که مهمترین سرمایه های نظام تعلیم و تربیت هستند راه اندازی کنیم.

وی اضافه کرد: بر این اساس در سه لایه باشگاه های رفاهی ایجاد خواهند شد. لایه اول در قالب برنامه کوتاه مدت و ایجاد مراکز در پنج استان، لایه دوم در قالب برنامه میان مدت و ایجاد مراکز در 10 استان تا انتها سال 97 و لایه سوم در قالب برنامه بلندمدت و ایجاد مراکز در 32 استان، برنامه ریزی و دنبال می گردد.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه نخستین باشگاه رفاهی را مدتی پیش در تهران راه اندازی کردیم و دومین مرکز در استان البرز، سومین مرکز در استان آذربایجان شرقی و بعدی نیز در مشهد مقدس افتتاح و به بهره برداری می رسند، گفت: دومین باشگاه ما در استان البرز زیربنایی بالغ بر 7500 متر مربع دارد و به امکانات خوبی مجهز است.

کریمی فر ادامه داد: این باشگاه ها به مثابه پاتوق هایی برای بازنشستگان هستند و امکانات مختلفی برای آنها تعریف گردیده است که از جمله آنها می توان به سالن مطالعه، سالن پژوهش، سالن ورزش، سوئیت اقامتی، تالار و رستوران اشاره نمود. همچنین قرار است هفته ای سه چهار مرتبه پزشک در مرکز حضور داشته باشد و ویزیت رایگان کند.

وی با بیان اینکه مشاورانی در رشته های مختلف از بخش حقوقی و پزشکی گرفته تا مشاوره تحصیلی برای فرزندان بازنشستگان در نظرگرفته گردیده است گفت: بسیاری از بازنشستگان ما تمایل داشتند از امکانات مراکز اقامتی و رفاهی استفاده نمایند اما به دلیل حجم بالای شاغلین گنجایش کافی وجود نداشت.

مدیرکل تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: به همین دلیل تصمیم گرفتیم مراکز اقامای مختص بازنشستگان دایر کنیم. این باشگاه ها از محل منابع غیردولتی اعم از درآمدهای اختصاصی و یاری خیرین ساخته می شوند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "تاسیس 10باشگاه رفاهی ویژه فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاسیس 10باشگاه رفاهی ویژه فرهنگیان بازنشسته تا سرانجام سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید