ثبت بیش از 2200 شکایت انتخاباتی در افغانستان؛ کابل و هرات پیشتازند

به گزارش وبلاگ تمبوک، کمیسیون مستقل افغانستان بیان کرد که آمار شکایت های ثبت شده در دفاتر ولایتی و مرکزی این کمیسیون به 2 هزار و 275 مورد رسیده است که بیشترین شکایت ها از کابل و ولایت هرات بوده است.

ثبت بیش از 2200 شکایت انتخاباتی در افغانستان؛ کابل و هرات پیشتازند

به گزارش دفتر منطقه ای وبلاگ تمبوک، محمد قاسم الیاسی منشی و سخنگوی کمیسیون شکایت های انتخاباتی افغانستان گفت که از 2 هزار و 275 شکایت ثبت شده دستکم 877 مورد در کابل، 402 مورد در ولایت هرات به ثبت رسیده است.

وی اضافه نمود: جوزجان و تخار نیز از جمله ولایت های است که بیشترین شکایت ثبت شده را دارند اما این ارقام هنوز نهایی نیستند.

الیاسی گفت که تعداد زیادی از شکایت های انتخاباتی و اعتراض های از سوی نهادها و تیم های انتخاباتی به ثبت رسیده اند که دسته بندی و رسیدگی خواهند شد.

بر اساس فقره (2) ماده نود و یکم قانون انتخابات افغانستان درباره درج و ثبت اعتراض و شکایات؛ نامزد یا کننده آن می تواند حین رای دادن و شمارش آراء ویا درخلال مدت (48) ساعت بعد از روز برگزاری انتخابات، در مرکز و ولایت شکایت درج کنند.

همچنین بر اساس قانون انتخابات افغانستان، دفاتر ولایتی کمیسیون شکایت ها، مرجع ابتدایی رسیدگی به شکایت و اعتراض انتخاباتی است.

محمدرضا فیاض معاون سخنگوی کمیسیون رسیدگی به شکایت های انتخاباتی نیز پیش از این اعلام نموده بود که بیشتر شکایت ها درباره فهرست رأی دهندگان و دستگاه های بیومتریک بوده است.

انتخابات ریاست جمهوری افغانستان شنبه هفته جاری در حالی برگزار گردید که براساس گزارش ها به دلیل تهدیدات امنیتی میزان مشارکت مردم در انتخابات پایین بوده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ثبت بیش از 2200 شکایت انتخاباتی در افغانستان؛ کابل و هرات پیشتازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ثبت بیش از 2200 شکایت انتخاباتی در افغانستان؛ کابل و هرات پیشتازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید