جشن انار در بادرود

به گزارش وبلاگ تمبوک، جشنواره گردشگری انار نادری از پنج شنبه گذشته در شهر بادرود از توابع شهرستان نطنز در استان اصفهان همزمان با فصل برداشت این محصول با دعوت از گردشگران برپا شده و تا 23 آبان ماه ادامه دارد.

جشن انار در بادرود

سیدحسین چاکری بادی کارشناس گردشگری اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نطنز این رویداد را فرصتی برای توسعه پایدار و گردشگری کشاورزی دانست و با اشاره به دیگر جشنواره های پاییزه نطنز از جمله زعفران، یادآور شد: مستثنی بودن شهرستان نطنز در فلات مرکزی ایران و تنوع آب و هوایی که ترکیبی از کویر و کوهستان است و وجود هفت روستای هدف گردشگری و مدیریت و بهره وری محصولات کشاورزی در راستای توسعه گردشگری پایدار در جوامع روستایی شهرستان با رویکرد هر روستا یک محصول، در کنار ظرفیت باغ شهر تاریخی نطنز، این شهرستان را به منطقه ای حائز اهمیت تبدیل نموده است.

به گفته او، رویداد گردشگری انار نادری بادرود که در تقویم گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به ثبت رسیده است، از سال 1385، آبان ماه هرسال برگزار شده تا سال جاری که سیزدهمین دوره آن برپا شده است. حدود 120 غرفه صنایع دستی، غذای محلی، محصولات بومی محلی و کلاس های آموزشی برای کشاورزان از برنامه های جانبی این جشنواره است که تا روز پنجشنبه 23 آبان ماه ادامه دارد.

منبع: دنیای سفر

به "جشن انار در بادرود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشن انار در بادرود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید