خبرنگاران رنگ کرونایی سه شهرستان خراسان شمالی قرمز شد

به گزارش وبلاگ تمبوک، بجنورد- خبرنگاران- براساس آخرین فهرست رنگ بندی کرونایی شهرها که از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام شد، شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین در شرایط قرمز کرونایی نهاده شد.

خبرنگاران رنگ کرونایی سه شهرستان خراسان شمالی قرمز شد

به گزارش وبلاگ تمبوک، بر اساس آخرین فهرست اعلام شده رنگ بندی شهرها از نظر شیوع ویروس کرونا شهرستان های گرمه، جاجرم و فاروج نارنجی و شهرستان های مانه و سملقان و راز وجرگلان زرد هستند.

فرایند صعودی آمار بیماران کرونایی در استان خراسان شمالی را باید در دید و بازدیدهای نوروزی و دورهمی خانوادگی و حتی برپایی مراسم عروسی با پایین ترین سطح رعایت پروتکل های بهداشتی در یک ماهه اخیر جست وجو کرد

این شرایط موجب شده است تا استان که از بهمن ماه سال گذشته در شرایط زرد با خطر متوسط و آبی با خطر کم کرونایی قرار داشت، در شرایط قرمز و زرد قرار گیرد.

آنالیز میدانی وبلاگ تمبوک وبلاگ تمبوک نشان می دهد که بخش عمده مردم دستورالعمل های بهداشتی بویژه استفاده از ماسک را جدی می گیرند، اما کارشناسان می گویند این امر به تنهایی کافی نیست و رعایت فاصله اجتماعی نیز باید به جد مورد توجه شهفرایندان برای مدیریت بیماری قرار گیرد.

مثبت شدن تست 50درصد بیماران مشکوک به کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی کاهش حساسیت مردم و رفتارهای عادی انگارانه را دلیل اصلی قرارگیری بیشتر استان های کشور به خصوص این استان در پیک چهارم موج ویروس کرونا دانست و گفت : به طور قطع با شیوع ویروس جهشی انگلیسی در موج چهارم باید شاهد روزهای سخت تری از گذشته در بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم و کار درمانگران نیز دشوارتر می گردد.

دکتر سیداحمد هاشمی گفت: هم اکنون 213 نفر بیمار کووید 19 در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه و 17 نفر هم در بیمارستان اسفراین بستری هستند؛ سه نفر هم بر اثر بیماری کووید 19 جان خود را از دست دادند.

وی تنها راه چاره پیشنهادی برای کاهش ابتلا به بیماری کووید 19 را استفاده از ماسک، رعایت فاصله گذاری فیزیکی، پرهیز از سفرهای غیر ضرور و حتی خارج شدن از منزل به خصوص افراد آسیب پذیر و بیماران زمینه ای خاطرنشان کرد و نسبت به بی اعتنایی مردم به خصوص جوانان به هشدارهای درمانگران ابراز نگرانی کرد.

دبیر ستاد استانی مقابله با کرونا استان خراسان شمالی اظهارداشت : تجربه نشان داد که ویروس جهشی انگلیسی بر خلاف ویروس مشابه قبلی تمام سنین و گروه های جمعیتی را درگیر می نماید و هیچ یک از گروه های سنی از این ویروس بدون رعایت پروتکل های بهداشتی مصون نخواهند ماند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رنگ کرونایی سه شهرستان خراسان شمالی قرمز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رنگ کرونایی سه شهرستان خراسان شمالی قرمز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید