خسرو قمری: مربی ژاپنی ماهیانه 10 هزار یورو هزینه دارد، مسائل ارزی تیم های باشگاهی را زمین گیر نموده است

به گزارش وبلاگ تمبوک، خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری گفت: چیزی که محاسبه کردیم، این بود که برای بهره گیری از مربی ژاپنی مدنظر تیم های ملی جاده و کوهستان روی هم هر ماه باید 10 هزار یورو خرج گردد که در شرایط مالی کنونی امکان پذیر نیست.

خسرو قمری: مربی ژاپنی ماهیانه 10 هزار یورو هزینه دارد، مسائل ارزی تیم های باشگاهی را زمین گیر نموده است

خسرو قمری، رئیس فدراسیون دوچرخه سواری در گفت وگو با خبرنگار ورزشی وبلاگ تمبوک ، درباره شرایط برگزاری رقابت های لیگ برتر پیست گفت: حضور جوانان در تیم های مختلف یکی از مسائلی بود که دیده می گردد. باید به این نکته توجه کرد که در رشته های پیست و جاده برخی رکابزنان سالیان سال عضو تیم ملی بودند و حالا تقریباً خداحافظی نموده اند. بنابراین ما باید به سمت جوانگرایی برویم و این سیاست را در پیش بگیریم. باشگاه ها نیز باید در این مسیر از کسانی که سن شان بالا رفته و انگیزه کمتری دارند، کمتر استفاده نمایند تا همسو با سیاست های فدراسیون باشند.

وی اضافه کرد: ما سیاست جوانگرایی و نخبه یابی را از چند ماه قبل شروع نموده ایم و چندی قبل نیز در جریان برگزاری المپیاد استعدادیابی، 50 رکابزن در پیست، جاده، کوهستان و BMX شناسایی شدند که منتظر انتها امتحانات این رکابزنان هستیم تا بتوانیم از 25 دی ماه اردوی مشترکی را برای آنها برگزار کنیم. برای این کار هماهنگی های لازم با آموزشگاه ملی المپیک انجام شده و امیدواریم نفرات نخبه در نهایت در مسیر حضور در تیم ملی قرار بگیرند.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری ادامه داد: به هر حال امروز (شنبه) قرار است جلسه کمیته فنی در فدراسیون برگزار شده و نفرات اعزامی به مسابقات قهرمانی آسیا در جاکارتا معرفی شوند. در این اعزام تعدادی از دوچرخه سواران جوان در کنار کسانی حضور خواهند داشت که شانس خوبی برای کسب مدال دارند.

قمری با اشاره به یاریی که تیم های باشگاهی به کسب سهمیه المپیک می کردند و حالا به حضور آنها در مسابقات مختلف به دلیل مسائل ارزی به حداقل رسیده است، گفـت: قبلاً 5 باشگاه در سطح کنتیننتال فعالیت می کردند که حالا این تعداد فقط به 2 باشگاه رسیده که هر کدام از آنها نیز نهایتاً 2 اعزام را پوشش می دهند. بخش عمده ای از این شرایط مربوط به تامین منابع ارزی می گردد. در واقع باشگاه های به دلیل مسائل ارزی زمین گیر شدند. البته ما برای سال 2019 راه چارهی را در نظر گرفته ایم که بتوانیم سهمیه المپیک 2020 را بگیریم. ما تمامی مسابقات کوهستان، جاده و پیستی را که قرار است در سطح آسیا و کشورهای اطراف برگزار گردد را شناسایی نموده و از مسئولان برگزاری آنها خواسته ایم به ما هم دعوت نامه بفرستند. ما کوشش می کنیم که باشگاه ها به اینگونه مسابقات بروند و اگر نشد، تیم ملی را اعزام می کنیم. راه چاره دیگر این است که تیم ملی و تیم باشگاهی در کنار هم بروند. واقعیت این است که ما در بخش جاده باید امتیازات لازم را برای کشور در بین سه کشور برتر آسیایی کسب کنیم. در پیست هم پس از مسابقات قهرمانی آسیا به این نتیجه می رسیم که آیا می توانیم سهمیه بگیریم یا نه. به هر حال سال جاری تمرکز بر روی کسب سهمیه خواهد بود.

وی درباره شرایط جذب میورا مربی ژاپنی برای تیم های ملی جاده و کوهستان مطرح نمود: چیزی که محاسبه کردیم، این بود که برای این مربی به پول رفت و برگشت و مترجم، هر ماه باید 10 هزار یورو خرج گردد که در شرایط مالی کنونی امکان پذیر نیست. حالا قرار است جلسه ای با رضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک داشته باشیم تا یک راه چاره خوب برای جذب یک مربی پیدا کنیم. باید به اینکه نکته هم توجه کرد که میورا در رده پایه کشور عملکرد خوبی داشته است. من امیدوارم در این فاصله دو ماهه بتوانیم تصمیم نهایی را بگیریم تا تیم ملی آماده حضور در مسابقات قهرمانی آسیا گردد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری درباره یاری بخش خصوصی گفت: ما در تامین بخشی از هزینه خرید دوچرخه ها و اعزام ها از بخش خصوصی یاری می گرفتیم که حالا این یاری را نداریم. البته یاری های خوبی از سوی وزارت ورزش و کمیته المپیک انجام شده که باید تشکر کرد، اما به هر حال مسائلی وجود دارد که برای حل آنها باید کوشش کنیم. ما در این سال ها سعی نموده ایم با کمترین بدهی جلو برویم و کوشش مان این بود که بدهی ایجاد نگردد.

قمری درباره احداث ساختمان جدید فدراسیون گفت: همه مجوز های لازم در این باره گرفته شده است و کار ساخت ساختمان جدید به زودی شروع می گردد. ما برای تأمین منابع لازم برای این کار ابتدا باید ساختمان فعلی را به فروش برسانیم و از پول به دست آمده، کار احداث ساختمان جدید را استارت بزنیم. کل فضای اداری فدراسیون در حال حاضر 180 متر است که این میزان در ساختمان جدید در سه طبقه و چیزی بین 900 تا 1200 متر خواهد بود.

قمری در پاسخ به این سؤال که پس از فروش ساختمان فعلی و انتها ساخت ساختمان جدید فدراسیون، کارمندان و مسئولان در چه مکانی برای انجام امور ساکن می شوند؟ مطرح نمود: دو حالت را پیش رو داریم؛ یا اینکه از خریدار ساختمان جدید فرصت می گیریم و فعلاً در مکان فعلی باقی می مانیم، یا اینکه بخش اداری به بخشی از کمپ تیم های ملی منتقل می گردد تا هیچ کاری رو زمین نماند.

وی درباره اعزام رکابزنان معلول به مسابقات قهرمانی آسیا و مسائلی که در این راه وجود دارد، اعلام نمود: از کمیته ملی المپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین در این باره درخواست یاری کردیم، اما هر دو نهاد گفتند که منابع لازم را در این باره ندارند. ما دیدیم که اگر دست روی دست بگذاریم، شاید نتوانیم در آینده این فرصت را که در مسیر کسب سهمیه پارالمپیک است، جبران کنیم، به همین دلیل اقداماتی را انجام دادیم تا در نهایت یک نفر به اندونزی اعزام گردد.

رئیس فدراسیون دوچرخه سواری توضیح داد: انتقال رسمی دوچرخه سواری معلولان به فدراسیون ما از ابتدای سال آیده صورت می گیرد. به هر حال شرایط را طوری مدیریت کردیم که همه نفرات مد نظر شامل 17، 18 نفر اعزام شوند. در همین مسیر از دبیر فدراسیون به عنوان سرپرست تیم اعزامی و همچنین نماینده وزارت بهره برده می گردد تا هزینه ها نیز کاشه یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "خسرو قمری: مربی ژاپنی ماهیانه 10 هزار یورو هزینه دارد، مسائل ارزی تیم های باشگاهی را زمین گیر نموده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خسرو قمری: مربی ژاپنی ماهیانه 10 هزار یورو هزینه دارد، مسائل ارزی تیم های باشگاهی را زمین گیر نموده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید