خلیفه جدید داعش: درد و رنج بیشتری در انتظار شماست

به گزارش وبلاگ تمبوک، جانشین البغدادی در نخستین پیغام خود گفت که درد و رنج بیشتری برای شما خواهیم داشت.

خلیفه جدید داعش: درد و رنج بیشتری در انتظار شماست

در پی کشته شدن البغدادی رهبر داعش، پیش بینی می شد که این گروه تروریستی جانشینی برای او برگزیند. این اتفاق در مورد القاعده و بعد از کشته شدن اسامه بن لادن نیز رخ داد.

در همان روزهای ابتدایی بعد از کشته شدن البغدادی گفته می شد که سنخنگوی این گروه جانشین وی خواهد شد.

  • معرفی سخنگوی جدید داعش

اما بعد از مدتی خبر از کشته شدن او نیز منتشر شد. در همان زمان خبر دیگر این بود که القریشی رهبری این گروه تروریستی را بر عهده خواهد گرفت و در نهایت داعش بعد از پذیرش رسمی کشته شدن البغدادی، از ابراهیم القریشی به عنوان جانشین او نام برد.

  • سرانجام ابوبکر البغدادی | فهرست تحت تعقیب ترین جنایتکاران جهان
  • داعش مرگ البغدادی را تایید کرد؛ جانشین معرفی گردید | فایل صوتی گروه الفرقان را بشنوید

تجربه گذشته نشان می دهد که بعد از کشته شدن یک رهبر تروریستی، آن گروه دست کم در مدتی بر خشونت هایش می افزاید و همچنین جانشین ها معمولا رادیکال تر سخن می گویند. این رفتار از آن روی قابل پیش بینی است که این گروه ها برای حفظ روحیه اعضا و هوادارانشان و نشان دادن اینکه کشته شدن رهبر گروه تاثیری در رفتار آنها ندارد، رادیکال تر می شوند.

آنها شاید در درازمدت به دلیل نوع رهبری گروه و نیز مخالفت های پنهان و آشکاری که نسبت به رهبر جدید به وجود می آید دچار انشعاب، تضعیف و یا حتی فروپاشی شوند اما در کوتاه مدت، رادیکال شدن آنها قابل پیش بینی است.

در مورد جانشین البغدادی، ایل جورناله ایتالیا نوشت:

در حالی که پنتاگون اقدام به انتشار اولین تصاویر مربوط به حملۀ برق آسای آمریکا را که طی آن ابوبکر البغدادی، رهبر داعش کشته شد، نمود، موسسۀ اسلام گرای الفرقان نیز با اعلام نام جانشینش یعنی ابراهیم الهاشمی القریشی به پاسخگویی پرداخت.

  • فیلم | انتشار نخستین تصاویر کشته شدگان حمله به مخفیگاه ابوبکر البغدادی

اگر چه عملیات آمریکا با موفقیت به سرانجام رسید لیکن این نتیجه گیری که داعش مغلوب شده، کاملاً اشتباه است. چه بسا ارتش آمریکا انتظار دارد که داعش در تدارک یک اقدام تلافی جویانه در واکنش به مرگ البغدادی باشد.

در این گزارش که بخش هایی از آن توسط عصر دیپلماسی ترجمه شده، آمده است: داعش اظهار داشت که خلیفۀ جدید بیش از سلفش باعث درد و رنج خواهد شد. اکنون در نزدیکی اروپا و در قلب آفریقا حضور دارد و آمادۀ انتفامجویی است.

داعش خلیفۀ جدیدخود را دارد: ما باز هم ترس و وحشت برای شما به ارمغان خواهیم آورد

منبع: همشهری آنلاین

به "خلیفه جدید داعش: درد و رنج بیشتری در انتظار شماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیفه جدید داعش: درد و رنج بیشتری در انتظار شماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید