درمان زگیل تناسلی؛ با 7 روش موثر خانگی

به گزارش وبلاگ تمبوک، بیشتر زگیل های تناسلی به وسیله ویروسی به نام پاپیلوم انسانی (HPV) ایجاد می شوند. هیچ درمان صد در صدی برای این نوع از زگیل ها وجود ندارد. حتی هنگامیکه زگیل ها ناپدید می شوند، شخص می تواند ویروس را به فرد دیگری منتقل کند. داروهای شیمیایی و روش های خانگی تنها می توانند در مواردی زگیل تناسلی را به طور موقت از بین ببرند.

درمان زگیل تناسلی؛ با 7 روش موثر خانگی

ویروس HPV ممکن است در مواردی با سرطان رحم و سایر سرطان ها در ارتباط مستقیم باشد؛ اما زگیل های تناسلی به خودی خود باعث ایجاد سرطان نمی شوند و بعلاوه همه مبتلایان به HPV دچار این نوع زگیل نمی شوند.

زگیل های تناسلی لزوما به درمان خاصی نیاز ندارند؛ مگر در مواردی که احساس درد و ناراحتی را در فرد ایجاد کند. آنالیز راهکارهای طبیعی که تعداد زیادی از افراد آن ها را انجام داده اند، نشان می دهد که داروهای مختلف گیاهی می توانند در موارد بسیاری زگیل تناسلی را درمان نمایند. با این حال، این روش ها از لحاظ پزشکی کاملا تایید نشده اند.

در این مقاله سعی شده است که چندین روش خانگی برای برطرف کردن زگیل تناسلی ارائه گردد. بعلاوه آنالیز می گردد که بعضی از تغییرات در سبک زندگی چگونه می تواند شرایط را تحت تاثیر قرار بدهد. در وبلاگ تمبوک بلاگ همراه ما باشید.

روش های خانگی برای رهایی از زگیل تناسلی:

1. روغن درخت چای را امتحان کنید.

روغن های ضروری فواید بسیاری از جمله خاصیت ضد قارچی دارند. روغن درخت چای نیز یکی از این روغن های ضروری است که به نظر می رسد برای مقابله با قارچ ها و سایر ارگانیسم ها مانند شپش موثر عمل می نماید. بعلاوه از این روغن می توان برای درمان زگیل های دستگاه تناسلی هم استفاده کرد.

برای این منظور، یک قطره از روغن درخت چای را با یک الی دو قطره روغن حامل مانند روغن نارگیل، رقیق کنید و مستقیماً روی زگیل بمالید.

بعضی از افراد نسبت به روغن درخت چای حساسیت دارند. اگر برای اولین بار می خواهید از این روغن بهره ببرید، مقداری از نمونه رقیق شده آن را روی بازو بزنید و اگر بعد از 24 ساعت، پوست هیچ گونه واکنش جدی نشان نداد، می توانید از این روغن برای درمان زگیل بهره ببرید.

این نکته را از قلم نیاندازید که این روغن کمی تحریک نماینده است و ممکن است در حین کوچک کردن زگیل، سوزش و التهاب ایجاد کند. به هیچ وجه این روغن را نخورید و در هنگام مصرف توجه کنید که وارد واژن نگردد.

شما باید به مدت چند هفته به طور منظم از این روغن بهره ببرید تا نتیجه دلخواه بگیرید. اگر این روغن، پوست را بسیار تحریک کرد و التهاب زیادی ایجاد کرد، مصرف آن را قطع کنید.

2. از عصاره چای سبز بهره ببرید.

آنالیز ها نشان داده است که چای سبز می تواند برای رهایی از زگیل دستگاه تناسلی مفید باشد. درخت چای یکی از ترکیبات اصلی پماد سینکاتچینز است که برای درمان زگیل تناسلی تجویز می گردد.

شما می توانید علاوه بر این پماد، از عصاره چای سبز نیز بهره ببرید. به این منظور یک الی دو قطره از آن را با روغن نارگیل مخلوط کنید و به زگیل بمالید.

3. عصاره سیر می تواند به شما یاری کند.

شواهد زیادی وجود دارد که نشان می دهد استفاده موضعی از عصاره سیر می تواند به کاهش زگیل یاری کند.

شما می توانید این عصاره را مستقیما به زگیل بمالید و یا گاز استریل را به این عصاره آغشته کنید و بر روی زگیل بگذارید بماند.

4. سرکه سیب می تواند زگیل را برطرف کند.

با استفاده از سرکه سیب می توانید زگیل را در خانه درمان کنید. بعضی از داروهای زگیل که در داروخانه ها به فروش می رسند، حاوی ترکیبات اسیدی هستند که به کشتن ویروس یاری می نمایند. عملکرد سرکه سیب نیز مشابه همین داروها است.

برای این منظور، تکه ای پنبه یا گاز استریل را آغشته به سرکه سیب کنید و به منطقه ها آسیب دیده بزنید.

5. سبزیجات بخورید.

از سبزیجاتی که ترد هستند بهره ببرید؛ مانند:

  • کلم بروکلی
  • جوانه گندم
  • گل کلم
  • کلم پیچ

این سبزیجات حاوی ایندول 3 کاربینول هستند که می توانند زگیل ها را از بین ببرند. توصیه می گردد هرروز 4 وعده سبزیجات میل کنید.

6. از مکمل های حاوی فولات و B12 بهره ببرید.

رابطه مستقیمی بین کمبود فولات و B12 در بدن و افزایش ریسک ابتلا به HPV ؛که یکی از دلایل اصلی ایجاد زگیل تناسلی است؛ وجود دارد. از مکمل های حاوی فولات و B12 بهره ببرید. این کار ممکن است بدن شما را در مقابله با عفونت و پاکسازی زگیل یاری کند.

7. چه تغییراتی باید در سبک زندگی خود ایجاد کنید؟

ظاهر شدن زگیل در دستگاه تناسلی، سیستم ایمنی بدنی را درگیر نموده و بدین ترتیب مقابله کردن با سایر مسائل و اختلالات در بدن کمی سخت می گردد. بنابراین علاوه بر برطرف احساس درد و ناراحتی، برای جلوگیری از ضعیف شدن سیستم ایمنی، باید تغییراتی در سبک زندگی افراد مستعد ایجاد گردد. در وهله اول، فشارهای روانی، استعمال سیگار، رژیم های سنگین و خوردن غذاهای فرآوری شده را برای مدتی حذف کنید.

سعی کنید این خوراکی ها را در برنامه غذایی خود قرار بدهید:

  • مواد غذایی سرشار از آنتی اکسیدان (زغال اخته، گیلاس، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، کدو حلوایی و …)
  • سبزیجات تیره مانند اسفناج و کلم
  • غلات کامل
  • بادام
  • حبوبات
  • گوشت لخم و بدون چربی
  • خوراکی های نام برده به تقویت سیستم ایمنی یاری نموده و خطر ابتلا به HPV را کاهش می دهند.

از خوردن خوراکی های زیر خودداری کنید:

  • هرگونه غذای حساسیت زا (لبنیات، سویا، ذرت، افزودنی های خوراکی)
  • غذاهای تصفیه شده مثل نان سفید و ماکارونی
  • گوشت قرمز
  • غذاهای فرآوری شده و حاوی چربی ترانس
  • خوراکی ها و نوشیدنی های حاوی کافئین

هشدار مهم:

به خاطر داشته باشید، حتی هنگامیکه زگیل تناسلی برطرف می گردد، این بدین معنی نیست که دیگر دچار عفونت نمی شوید. HPV می تواند سرطان رحم ایجاد کند. بنابراین ضروری است که حتما با یک پزشک مختصص در این باره مشورت کنید. ویروسی که زگیل در دستگاه تناسلی ایجاد می نماید، می تواند برای مدت زمان طولانی در بدن باقی بماند. بنابراین، حتی اگر با روش های خانگی توانستید از شر آن ها خلاص شوید، باز هم به دکتر مراجعه کنید؛ چراکه ممکن است دوباره دچار آن بشوید. برای مشاهده درمان های خانگی دیگر به سبک زندگی سری بزنید.

منابع: healthline/medicalnewstoday

منبع: اُکالا

به "درمان زگیل تناسلی؛ با 7 روش موثر خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان زگیل تناسلی؛ با 7 روش موثر خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید