رئیس جمهوری برزیل: به خاطر اصلاح نظام بازنشستگی مورد هجمه قرار گرفته ام

به گزارش وبلاگ تمبوک، رئیس جمهوری برزیل تاکید نمود که اتهامات مربوط به فساد علیه او در نتیجه کوشش های دولت برای ایجاد اصلاحات در سیستم بازنشستگی است.

رئیس جمهوری برزیل: به خاطر اصلاح نظام بازنشستگی مورد هجمه قرار گرفته ام

به گزارش وبلاگ تمبوک، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، میشل تامر، رئیس جمهوری برزیل دو بار توسط رودریگو خانوت، دادستانی سابق کل این کشور به فساد و دست داشتن در رشوه و اختلال در امور قضایی متهم گردیده؛ اتهاماتی که تامر آنها را نپذیرفته است.

خانوت سال گذشته میلادی پس از اتمام دوران فعالیتش در سمت دادستان کل برزیل کناره گیری کرد.

تامر گفته است که دولتش با هتک آبرو روبرو گردیده چون کوشش نموده تا سیستم بازنشستگی را اصلاح کند؛ مساله ای که مدت هاست این کشور را درگیر خود نموده است.

تامر همچنین گفته: دادستان کل برزیل از تمامی قدرتش برای بی اعتبار کردن دولت استفاده نموده است.

رئیس جمهوری برزیل همچنین گفت: اظهارات دادستان سابق با هدف انحراف توجه افکار عمومی و غیرقابل اثبات است. گزارش ها، فیلم ها، اسناد ثبت گردیده و شهادت شاهدان باعث می گردد تا حقیقت گم نگردد.

تامر اضافه نمود: زمانیکه در 2016 روی کار آمدم کشور از بحران اقتصادی رنج می برد. باید کارهای زیادی انجام گردد. ما می خواهیم در صلح فعالیت کنیم.

براساس گزارش دادستان سابق کل برزیل، تامر به سازماندهی برنامه ای متهم است که در آن وی میلیون ها دلار برای یاری به حل مشکل مالی یک کمپانی بزرگ بسته بندی محصولات گوشتی پول دریافت نموده بود.

تامر اما این اتهامات را رد نموده و در ادامه گفته است: بر این باورم که دولتم با گذشت زمان مورد ستایش قرار می گیرد. البته اصلاحات من اقدامات مردمی نیستند و مردم به این کوشش ها برای تغییر واکنش منفی نشان می دهند. تاریخ این دستاوردها را به رسمیت می شناسد.

وی همچنین به مساله افزایش بحران مهاجرت در مرز شمالی برزیل اشاره نموده و گفت: ده ها هزار ونزوئلایی از بحران اقتصادی در این کشور گریخته و به کشورهای همسایه چون برزیل پناه برده اند. برنامه اسکان ونزوئلایی ها در سایر ایالات کشور به حل این مسائل یاری می نماید.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "رئیس جمهوری برزیل: به خاطر اصلاح نظام بازنشستگی مورد هجمه قرار گرفته ام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس جمهوری برزیل: به خاطر اصلاح نظام بازنشستگی مورد هجمه قرار گرفته ام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید