سفر به مشرق زمین به روایت عود و سازهای کوبه ای

به گزارش وبلاگ تمبوک، وَ عنوان اثر مشترک امیر فرهنگ اسکندری و زکریا یوسفی است که به روایتی نو از نوازندگی عود و سازهای کوبه ای بر مبنای المان های موسیقی شرق می پردازد.

سفر به مشرق زمین به روایت عود و سازهای کوبه ای

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از روابط عمومی، زکریا یوسفی که اجرا و تنظیم سازهای کوبه ای را در آلبوم وَ بر عهده دارد، درباره این اثر شرح داد: در این اثر سازهای کوبه ای تنها به مثابه همراهی کننده یک ساز ملودیک نیستند؛ بلکه نقش یک همراه و مکمل را دارند و گاهی صرفاً تکنوازند. بنده و امیر فرهنگ اسکندری سعی کردیم در این اثر، اجراکننده تکنیک های نوازندگی سازهای کوبه ای و یک ساز ملودیک یعنی عود باشیم. هرچند یک موضوع برایمان دارای اهمیت بسیار بوده است. آن هم اینکه حس و حال جاری در آلبوم، قربانی تکنیک ها نگردد. اتفاقی که این روزها تقریباً زیاد شاهدش هستیم.

امیر فرهنگ اسکندری، ملودی پرداز و نوازنده عود نیز درباره اثر جدیدش شرح داد: این اثر با گفتگوی موسیقایی عود و سازهای کوبه ای خلق شده است. اثری که معطوف به ریشه ها و در عین حال خیال انگیز است. وَ از 12 قطعه تشکیل می گردد و بداهه نوازی نیز بخش مهمی از این آلبوم را به خود اختصاص داده است. شما در این اثر بداهه هایی در شور، همایون و نوا خواهید شنید و از طرفی سفری موسیقایی به مشرق زمین خواهید داشت.

آلبوم وَ 10 اسفندماه توسط شرکت فرهنگی هنری رهگذر هفت اقلیم منتشر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سفر به مشرق زمین به روایت عود و سازهای کوبه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به مشرق زمین به روایت عود و سازهای کوبه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید