سکوبندی آزمایشگاه

به گزارش وبلاگ تمبوک، یکی از مراحل مختلف تجهیز آزمایشگاه ها سکوبندی آزمایشگاه یا سکوبندی آزمایشگاهی است که در زیباسازی آن نیز بسیار اثرگذار است.

سکوبندی آزمایشگاه

به گزارش وبلاگ تمبوک،بنابراعلام کارن پویا نوآور، برای ایجاد یک فضای کاری مطلوب احتیاج به سکوبندی در آزمایشگاه داریم تا محیطی راحت ، مجهز و ایمن برای کاربران و پرسنل آزمایشگاه فراهم نماییم.

زیرا آرامش و ایمنی در محیط کار تاثیر بسزایی در فرایند انجام کارها و افزایش بازدهی و بهره وری خواهد داشت. سکوبندی آزمایشگاهی یکی از اولین و مهمترین اقداماتی است که می توانیم در این راستا انجام دهیم.

اگر قصد دارید خدمات با کیفیت و بهتری ارائه نمایید و دقت و تمرکز بالاتری در انجام پروژه های تحقیقاتی خود داشته باشید توجه به سکوبندی آزمایشگاه اولین گام در این زمینه است.

مراحل مختلف سکوبندی آزمایشگاه

سکوبندی در آزمایشگاه کاربردهای مختلفی دارد و از آن استفاده های زیادی خواهد شد که در این متن با آن آشنا می شویم. سکوبندی آزمایشگاهی در کنار تجهیزات آزمایشگاهی دو رکن اصلی و اساسی در هر آزمایشگاه است.

سکوبندی خود شامل مراحل مختلفی است که شامل:

. سکوها یا میزبندی آزمایشگاهی

. کابینت بندی آزمایشگاه

. میز توزین

. شیرآلات آزمایشگاهی

. سینک و کاپ سینک آزمایشگاهی

. شلف بندی آزمایشگاه

و موارد دیگر می باشد که بنا به خواست کارفرما و احتیاج آن و نوع کاربری آزمایشگاه همه یا بعضی از آنها انجام می گردد.

کاربرد ها و ویژگی های سکوبندی آزمایشگاهی

از سکوبندی آزمایشگاهی میتوان به عنوان:

. ایستگاه کار برای کاربران

. فضایی برای نگهداری مواد و تجهیزات مختلف آزمایشگاهی

. صب کانال مخصوص تاسیسات مختلف و ایجاد دریچه هایی برای دسترسی آسان به آنها

و سایر موارد استفاده نمود. علاوه بر این سکوبندی آزمایشگاه تاثیر بسیار زیادی روی زیبایی و ایجاد حس آرامش در این فضاها دارد. همچنین ایجاد نظم بیشتر در آزمایشگاه از تاثیرات مهم نصب سکوبندی آزمایشگاهی است.

مهم ترین ویژگی هایی که سکوبندی آزمایشگاهی باید داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل ممکن تمامی احتیاجهای آزمایشگاه و کاربران آن را برآورده نماید شامل:

. استحکام و مقاومت بالا

. پوشش مناسب سطح و سطوح فلزی فریم بندی آن

. استفاده از یراق آلات مناسب و اتصالات با کیفیت

. عناصر بصری به منظور القای حس زیبایی در آزمایشگاه

می باشند.

انواع سکوبندی آزمایشگاه

سکوبندی آزمایشگاه دو نوع مختلف دارد :

. سکوبندی آزمایشگاهی یک طرفه

. سکوبندی آزمایشگاهی دو طرفه

سکوبندی آزمایشگاه یک طرفه بیشترین کاربرد را در هر آزمایشگاه دارد و به عنوان میز کاربران ، میز توزین ، محل انبار مواد شیمیایی و تجهیزات آزمایشگاهی ، محل نصب میز شستشو ، سینک آزمایشگاه و … کاربرد دارد.

سکوبندی آزمایشگاه دو طرفه که به آن میز جزیره یا میز دوطرفه نیز گفته می گردد نیز همانند میز یک طرفه آزمایشگاهی کاربردهای زیادی دارد و علاوه بر آن قابلیت نصب شلف آزمایشگاهی را نیز دارد.

میزهای جزیره در وسط آزمایشگاه نصب می گردد و نصب میز شستشو , سینک آزمایشگاه و سایر موارد در صورت احتیاج و لزوم در دو طرف سکوبندی آزمایشگاهی دو طرفه قابل نصب است.

استفاده از سیستم مدولار در سکوی آزمایشگاهی این امکان را در اختیار کارفرما قرار می دهد تا در صورت احتیاج به سکوبندی قبلی میز یا کابینت اضافه نماید و ارتفاع آنها نیز قابل تنظیم است.

بخش های اصلی سکوبندی آزمایشگاه

به طور کلی سکوبندی در آزمایشگاه شامل بخش های اساسی زیر است:

. فریم

. کابینت یا یونیت

. صفحه رویه

هر یک از این موارد به تنهایی می تواند در کاربردی بودن و زیبایی آزمایشگاه تاثیر زیادی داشته باشد و انطباق و هماهنگی این اجزا با یکدیگر اهمیت زیادی دارد.

فریم ها باید مقاومت کافی برای نگهداری از کابینت و صفحات رویه داشته باشند و صفحات رویه نیز باید به صورت یکپارچه و بدون درز باشند و کابینت ها طوری طراحی شوند و که بالاترین بهره وری را داشته باشند. ایمنی، دوام و زیبایی سه فاکتور اساسی در طراحی سکوبندی و میزبندی آزمایشگاه است.

دقت و توجه به این سه مسئله می تواند بهترین و مناسب ترین سکوبندی را در آزمایشگاه به وجود آورد.

پوشش مناسب سطوح باید مقاومت کافی در مقابل مواد شیمیایی و خورنده را داشته باشند و نظافت و تمیز کردن آنها نیز ساده و آسان باشد.

فریم در سکوبندی آزمایشگاهی

یکی از اجزای مهم در سکوبندی آزمایشگاه فریم است.

از مهم ترین ویژگی هایی که فریم ها باید داشته باشند قابلیت تحمل وزن های بالا تا 200 کیلوگرم در هر متر مربع می باشد. کاربران در حین کار به فضا و محل بیشتری در زیر میز احتیاج دارند و فریم بندی باید به گونه ای باشد که بیشترین فضا را در اختیار کاربران قرار دهد و در عین حال از مقاومت و استحکام بالایی برخوردار باشند.

پوشش رنگ بدنه فریم نیز باید در مقابل مواد شیمیایی , آب و تمیز کننده ها و … مقاوم باشد.

کابینت بندی آزمایشگاهی

کابینت یا یونیت از دیگر اجزای تشکیل دهنده سکوبندی آزمایشگاهی است.

این کابینت ها می تواند به صورت معلق، چرخ دار و زمینی باشند. کابینت های معلق به فریم متصل اند از این رو نظافت زیر کابینت ها بسیار آسان است. کابینت های چرخ دار نیز قابلیت جابجایی دارند که با چرخ هایی که در زیر آنها تعبیه شده است برای حمل و نقل بسیار مناسب هستند.

کابینت ها از جنس های مختلفی فراوری می شوند که به نوع کاربری آزمایشگاه بستگی دارد که می توان به کابینت های ام دی اف ، پی وی سی ، استنلس استیل و … اشاره نمود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سکوبندی آزمایشگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سکوبندی آزمایشگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید