همه چیز درباره وام 35 میلیونی ازدواج

به گزارش وبلاگ تمبوک، خبرنگاران- وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری سال جاری وارد هشتمین مرحله می گردد. با اعلام صندوق بازنشستگی کشور ثبت نام وام 35 میلیونی ازدواج بچه ها بازنشسته از شنبه سوم تیر به شکل اینترنتی استارت خورده و سال جاری جمعیت هدف عروس و داماد های هستند که تاریخ عقد آن ها به بعد از 21 تیرماه 1400 تعلق داشته باشد. وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری یکجور تسهیلات قرض الحسنه است و سودی ندارد. اقساط آن با کارمزد چهار درصد دریافت می گردد و طبق محاسبات خبرنگاران تقریبا به ماهی یک میلیون تومان می رسد.

همه چیز درباره وام 35 میلیونی ازدواج

مبلغ وام ازدواج بچه ها بازنشسته کشوری

به گزارش وبلاگ تمبوک؛ وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری امسال 80 درصد نسبت به پارسال افزایش پیدا نموده است. قرار است به متقاضیان وام ازدواج بازنشسته های کشوری امسال 35 میلیون تومان تعلق بگیرد درحالی که این رقم تا پارسال 25 میلیون تومان بوده است.

وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری درحالی به 35 میلیون تومان رسیده که سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور این رقم را باتوجه شرایط امروز قابل توجه نمی داند. با این حال مسعود خواست خدایی وام ازدواج بچه ها بازنشسته کشوری را یکجور تسهیلات معرفی می نماید و می گوید: کوشش مجموعه صندوق بازنشستگی این است که با توجه به منابعی که در اختیار دارد و تنوع تسهیلات مالی که در صندوق وجود دارد، به تسهیل روند ازدواج بچه ها بازنشسته ها یاری کند.

شرایط وام ازدواج بچه ها بازنشسته کشوری

وام ازدواج بچه ها بازنشسته کشوری شامل متقاضیانی می گردد که تاریخ عقد آن ها به بعد از 21 مرداد 1400 تعلق داشته باشد. یعنی اگر فرزند بازنشسته ای قبل از این تاریخ ازدواج نموده، امسال از نظر صندوق بازنشستگی جزو متقاضیان واجد شرایط قرار نمی گیرد. سرپرست امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشور با اعلام این خبر گفته از متقاضیان می خواهیم در قدم اول شرایط دریافت وام ازدواج بازنشسته های کشوری را بخوانند و آنوقت دست به کار شوند.

شرایط وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری نشان می دهد تسهیلات 35 میلیونی با اقساط 36 ماهه حساب می گردد و در محاسبات اقساط رقم کارمزد را مثل تسهیلات قرض الحسنه چهار درصد حساب می نمایند.

وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری فقط بابت ازدواج اول بچه ها داده می گردد و به متقاضیانی که برای بار دوم به بعد ازدواج کردند، وام نمی دهند. نکته مهم بعدی این است که اگر پدر و مادر به شکل همزمان عضو صندوق بازنشستگی باشند، فقط امکان دادن یک فقره تسهیلات به آن ها وجود دارد. البته ممکن است به یک خانواده در سال دوتا وام ازدواج بچه ها بازنشسته داده گردد. برای این کار پدر و مادر باید به شکل همزمان عضو صندوق باشند و برای هر فرزند از دو اداره کل مختلف اقدام نمایند.

شرایط وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری نشان می دهد متقاضیانی که در سال های گذشته از این تسهیلات استفاده کردند، امسال امکان دریافت مجدد ندارند. از طرفی به متقاضیانی که از تاریخ صدور حکم بازنشستگی آن ها کمتر از یک سال گذشته، وام تعلق نمی گیرد. نکته مهم آخری که باید اضافه کنیم این است که حداقل حقوق خالص دریافتی متقاضیان باید دو میلیون تومان باشد و آن ها باید برای دریافت وام ازدواج بازنشسته های کشوری یک حساب در بانک صادرات داشته باشند.

روش دریافت وام ازدواج بازنشسته های کشوری

روش دریافت وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری به این شکل است که متقاضی احتیاجی به مراجعه حضوری و رفتن به صندوق های بازنشستگی را ندارد. برای دریافت وام ازدواج بازنشسته های کشوری متقاضی در قدم اول باید به آدرس cspf.ir برود و در مرحله بعدی با استفاده از گزینه تسهیلات مالی گزینه وام ازدواج را انتخاب کند. یعنی متقاضی وام ازدواج قبل از هر چیزی باید نسبت به ثبت درخواست و بارگذاری اصل تصویر مدارک هویتی اقدام کند.

ثبت نام وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری در سامانه این صندوق به اسکن اصل صفحه اول شناسنامه و صفحه ای که مشخصات همسر و بچه ها در آن قید شده، احتیاج دارد. اسکن اصل عقدنامه و صفحاتی که مشخصات عروس و داماد در آن وجود دارد جزو ملزومات بعدی ثبت نام دریافت وام ازدواج بازنشسته های کشوری است و موقع ثبت نام اعلام شماره دفترکل، شماره ملی، شماره حساب بانک صادرات ایران و شماره تلفن همراه خود بازنشسته موقع ثبت نام الزامی است. نباید فراموش کنید که ثبت نام دریافت وام ازدواج در سامانه هیچ حقی را برای پرداخت وام به متقاضی ایجاد نمی نماید و بعد از ثبت نام و طی شدن فرایند آنالیز سوابق و راستی آزمایی های لازم، شروع پرداخت تسهیلات طبق اولویت بندی کلید می خورد.

اقساط وام ازدواج بازنشسته های کشوری

وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری یکجور تسهلات قرض الحسنه است و سودی ندارد. فقط به این تسهیلات چهار درصد کارمزد تعلق می گیرد. رقم وام ازدواج بازنشسته های کشوری هم به 35 میلیون تومان رسیده و اقساط آن طی 36 ماه یعنی سه سال باید تسویه گردد.

اقساط وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری در امسال به این ترتیب دقیقا ماهی یک میلیون و 60 هزار و 606 خواهد بود. البته بابت قسط اول، سیزدهم و بیست وپنجم یعنی ماه های ابتدایی هر سال رقم دیگری از متقاضیان وام ازدواج بازنشسته های کشوری دریافت می نمایند. طوری که در ماه اول رقم اقساط وام ازدواج بازنشسته های کشوری یک میلیون و 400 هزار تومان است و این عدد در ماه های سیزدهم و بیست وپنجم به ترتیب حدود 933 هزار تومان و 466 هزار تومان است.

اقساط وام ازدواج بچه ها بازنشسته های کشوری بعد سه سال به 37 میلیون و 800 هزار تومان می رسد که از این رقم دو میلیون و 800 هزار تومان به نام سود گرفته می گردد.

منبع: فرارو

به "همه چیز درباره وام 35 میلیونی ازدواج" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره وام 35 میلیونی ازدواج"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید