واریز مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه

به گزارش وبلاگ تمبوک، بهشتی گفت: سال 99 علی رغم اینکه منابع اقتصادی به نسبت خوبی را بدست آورد نتوانست چندان به زیر ساخت ها اختصاص دهد و در راستای یاری به سهامداران 2 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت واریز کرد.

واریز مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه

به گزارش خبرنگار، مصطفی بهشتی سرشت عضو هیئت مدیره و معاون اجرایی سازمان بورس در نشست خبری تشریح جزئیات صورت های اقتصادی سازمان بورس، گفت: طبیعتا درخواست انتشار صورت های اقتصادی یک در خواست به حقی بود که سالیان متعددی است به وسیله فعالان بازار سرمایه پیگیری شد که پایان هفته گذشته در 19 خرداد 1400 منتشر شد.

او اضافه نمود: هرچند انتشار صورت های اقتصادی یکسری سوالات و ابهاماتی را در پی خود داشت که ما این جلسه را برگزار کردیم تا ابهامات برطرف شود.

مسئول ذی ربط گفت: ما در سازمان بورس طی سال 1399 بالغ بر 2 هزار میلیارد تومان در آمد محاسبه کردیم که از کارمزد ها بدست آمده است باید به این امر توجه کرد که کارمزد ها از اوایل مرداد 1399 حدود 30 درصد کاهش یافت.

او اضافه نمود: بورس در سال 99 علی رغم اینکه منابع اقتصادی به نسبت خوبی را بدست آورد نتوانست چندان به زیر ساخت ها اختصاص دهد، دلیل آن است که سازمان در راستای یاری به ریسک و یاری به سهامداران خرد مبلغ هزار و هشتصد و سی و شش میلیارد تومان را به صندوق تثبیت بازار سرمایه تزریق کرد.

او اعلام کرد: این مسئله را با قاطعیت بیان می کنم که رویکرد رئیس سازمان بورس روی انتشار صورت های اقتصادی به شدت تاثیر گذار بوده است، به سبب آنکه احتیاجمند جرات و شجاعت بود.

بهشتی سرشت گفت: در شورای عالی بورس همگی به اتفاق موافق بودند که صورت های اقتصادی انتشار پیدا کند، این که چرا در این زمان صورت های اقتصادی منتشر شده به شجاعت رئیس سازمان بورس باز می شود.

او اعلام کرد: آن چیزی که ما از ناشران انتظار داریم که صورت های اقتصادی شش ماهه را حسابرسی شده منتشر کنیم، چیزی تحت اسم مصوبه در شورای عالی بورس تحت این اسم صادر نشده است. ارقامی که در مورد حقوق ها و دستمزد ها به دست آمده اگر برخی از مسائل را کم کنیم کل خالص حقوق به 13 میلیون می رسد.

او اعلام کرد: پیشنهاد کردیم که 150 نفر به نیرو های سازمان اضافه شود هم اکنون در خواست 300 نهاد اقتصادی در دست آنالیز است شاید حجم معاملات کم شده، اما برای 36 میلیون سهامدار باید زمینه را فراهم کنیم.

بهشتی گفت: عملیاتی شدن یک سامانه احتیاجمند دقت و ظرافت بالایی است، یک فاز استقرار دارد که ما آن را شروع کردیم، حدود شش ماه به طول می انجامد، ما باید حداقل بخشی از اوراق معاملاتی را به منظور تاییدیه گرفتن در این سامانه بومی انجام دهیم.

او اعلام کرد: سازمان به شدت فقر ناوگان حمل و نقل داشت علی رغم اینکه به شدت احتیاج مند بودیم به همین دلیل اقداماتی را برای خرید خودرو انجام دادیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واریز مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واریز مبلغ 2 هزار میلیارد تومان به صندوق تثبیت بازار سرمایه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید