وندی (Wendy)؛ ماجراجویی در جزیرۀ بچه ها جاودانه

به گزارش وبلاگ تمبوک، وندی دارلینگ (با بازی دوین فرانک) و دو برادر دوقلویش جیمز و داگلاس (گوین و گیج ناکوین) موقع صرف نهار در ایستگاه قطار از چشم مادرشان ناپدید می شوند. آن ها سوار یک قطار اسرارآمیز می شوند و به سفری ماجراجویانه به یک جزیرۀ آتشفشانی می فرایند. در این جزیره بچه هایی وحشی زندگی می نمایند که هیچوقت بزرگ نمی شوند. اما انگار رشد کردن چیزی است که نمی توان از آن گریخت.

وندی (Wendy)؛ ماجراجویی در جزیرۀ بچه ها جاودانه

به گزارش وبلاگ تمبوک؛ بن زیتلین در سال 2013 اولین فیلمش را با عنوان جانوران جنگل جنوبی ساخت که او را نامزد اسکار برترین کارگردانی کرد و بازیگر کودک فیلمش هم نامزد برترین بازیگری شد. برای زیتلین هفت سال زمان برد تا دنباله ای برای آن شاهکار آماتوری و کم بودجۀ مبتنی بر رئالیسم جادویی بسازد، هرچند که این دنباله ای که همه منتظرش بودند شاید تا حدی مایوس کننده به نظر برسد؛ فیلمی که می گردد آن را یک آفرینش سینمایی دوباره از ماجرا های پیتر پن به حساب آورد.

سال گذشته فیلم به دوردست ها بیا خیلی کم دیده شد و فیلم جو رایت با عنوان پن هم یک شکست کامل بود؛ این دو فیلم تا حد زیادی به منبع اصلی یعنی رمان ماجرا های پیتر پن وفادار بودند. اما زیتلین که فیلمنامه را با همکاری خواهرش الیزا نوشته است، منبع اصلی را رها نموده و فقط چند خط داستانی اصلی آن را نگه داشته است. او این خطوط داستانی را در هم ادغام نموده و فیلمی پیشروتر و شخصی تر پدید آورده است.

به خاطر استفاده از بازیگران غیرحرفه ای و لوکیشن های کاملا طبیعی، جای تعجب نیست که فیلم وندی بیشتر به همان فیلم قبلی زیتلین شبیه است تا مثلا به فیلم پن. در عین حال استفاده فیلم از بازی های طبیعی و محیط های بیرونی و وحشی، تا حدی آن را به فیلم جایی که موجودات وحشی هستند اثر اسپایک جونز شبیه می نماید. در فیلم حالتی از خونگرمی و صمیمیت هم هست؛ این فیلم هم پر از منظره ها طبیعی است و هم احترام به طبیعت را نشان می دهد. ناکجاآبادی که در این فیلم به تصویر کشیده شده، در واقع جزیرۀ مونتسرات است؛ جایی که بیشتر صحنه ها در سایۀ ترسناک کوه های آتشفشانی فعال فیلمبرداری شده اند. این باعث می گردد که بامزگی ها و شوخی های وندی و دو پسر گمشده خیلی متمایز و تاثیرگذار به نظر برسد و در عین حال حالتی از در معرض مخاطره بودن هم برای آن ها ایجاد کند. در این فیلم ما با یک گروه از بچه ها که آزادانه و فارغ البال در محیط استودیو و در مقابل پردۀ سبز مشغول گشت و گذار باشند رو به رو نیستیم؛ آن صخره ها، جنگل ها، گدازه ها و اقیانوس به شکل خطرناکی واقعی و ملموس هستند.

اگرچه وندی شادابی و روایت پرشتاب فیلم جانوران را ندارد و گاهی به خاطر طرح داستانی نه چندان محکم و روایت بریده بریده و منطق رویاگونه اش ممکن است باعث عدم تمرکز مخاطب گردد، اما یک بار دیگر نشان می دهد که زیتلین نگاه خوبی برای پیدا کردن استعداد های خام دارد و می تواند بازی های درخشانی از بازیگران جوانش بگیرد؛ به ویژه بازی های یاشوآ مک شش ساله در نقش پن و دوین فرانک در نقش وندی قابل توجه هستند. همانطور که عنوان فیلم نشان می دهد، این فیلم بیش از هر چیز داستان وندی است و دوین فرانک توانسته است بدون ضرب و زور این نقش را به خوبی پیش ببرد. دوست داشتن این فیلم که روایتی خوشایند و رشدیافته از یک ماجراجویی بزرگ است، با وجود بازیگری مثل فرانک اصلا سخت نیست.

  • کارگردان و فیلمنامه نویس: بن زیتلین (Benh Zeitlin).
  • بازیگران: دوین فرانک (Devin France)، یاشوآ مک (Yashua Mack)، گیج ناکوئین (Gage Naquin) و دیگران.
  • امتیاز: 5.7/10

منبع: empireonline.com

منبع: فرارو

به "وندی (Wendy)؛ ماجراجویی در جزیرۀ بچه ها جاودانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وندی (Wendy)؛ ماجراجویی در جزیرۀ بچه ها جاودانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید