چشم پاینده؛ روایتی داستانی از نقاشی های موردعلاقه جولین بارنز

به گزارش وبلاگ تمبوک ، کتاب چشم پاینده: جستارهایی درباره هنر نوشته جولین بارنز مجموعه ای از جستارهای نویسنده درباره نقاشی های موردعلاقه اش است که با روایتی داستانی نگاشته شد. این کتاب نخستین بار در سال 2011 منتشر شد و به تازگی با ترجمه آبتین رادمنش و از سوی نشر گیلگمش به بازار کتاب راه یافت.

چشم پاینده؛ روایتی داستانی از نقاشی های موردعلاقه جولین بارنز

ژریکو: استحاله فاجعه به هنر، دلاکروا: چه قدر رمانتیک، کوریه: آن طوری نیست، این طوری است، مانه: سیاه و سفید، موریزو: بدون شغل، فانتن لاتور: ردیف مردان، سزان: مگر سیب تکان می خورد؟، نویسنده ها و نقاشان، دگا: هوم، هه، ها، دگا: زنان، کست: نبسته است او را کسی دست و پای، ردون: بالا، بالا! و ون گوگ: سلفی با آفتاب گردان ها از بخش های این کتاب به شمار می آیند.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

چقدر زمان صرف تماشای یک نقاشی خوب می کنیم؟ ده، سی ثانیه؟ دو دقیقه تمام؟ و چه قدر برای هرکدام از نقاشی های خوب نمایشگاهی با سیصد کار که به پدیده ای عادی تبدیل شده در نمایشگاه های نقاشان مطرح؟ دو دقیقه برای هر اثر می گردد ده ساعت در مجموع(بدون احتساب وقت ناهار، چای یا دست شویی). هرکس ده ساعت وقت صرف نمایشگاهی از ماتیس، مگریت یا ذگا نموده دستش بالا. من یکی که ننموده ام. البته معمولا تابلوها را دست چین می کنیم و چشم چیزهای مجذوب کننده(یا چیزهایی که از قبل می شناسد) را پیش پیش برمی گزیند.

کتاب چشم پاینده: جستارهایی درباره هنر نوشته جولین بارنز، در 444 صفحه، به قیمت 160 هزار تومان، در قطع رقعی، جلد گالینگور، با ترجمه آبتین رادمنش و از سوی نشر گیلگمش به چاپ رسید.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "چشم پاینده؛ روایتی داستانی از نقاشی های موردعلاقه جولین بارنز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چشم پاینده؛ روایتی داستانی از نقاشی های موردعلاقه جولین بارنز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید