کاهش 94 درصدی بارندگی های مرکز ، تهران در ماه مهر چند میلی متر باران داشت؟

به گزارش وبلاگ تمبوک، سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران با بیان اینکه استان تهران در مهرماه نسبت به بلندمدت 94 درصد کاهش بارندگی داشته است، گفت: پیش بینی می گردد که از آذر و به خصوص طی دی ، بارش به شرایط نرمال گرایش داشته باشد.

کاهش 94 درصدی بارندگی های مرکز ، تهران در ماه مهر چند میلی متر باران داشت؟

به گزارش وبلاگ تمبوک، مازیار غلامی درباره دما و بارش سه ماه آینده گفت: براساس تحلیل جدیدترین نقشه های پیش بینی فصلی طی سه ماه آینده میانه دمای هوا در سطح استان حدود 0.5 تا 1 درجه بالاتر از نرمال پیش بینی می گردد و میانه بارش استان در برترین شرایط، در حد نرمال مورد انتظار است.

او اضافه کرد: از نظر توزیع ماهانه نیز پیش بینی می گردد که به تدریج از آذر و به خصوص طی دی ، بارش به شرایط نرمال گرایش داشته باشد.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران درباره اندازه بارندگی ها در مهر گفت: تجزیه و تحلیل آمارهای دریافتی از ایستگاه های هواشناسی استان بیانگر آن است که طی مهر 1401، تنها 0.6 میلی متر باران بصورت پهنه ای در استان تهران ثبت شده است که نشان دهنده کاهش 94 درصدی بارش نسبت به دوره آماری بلند مدت و کاهش 76 درصدی نسبت به سال قبل است.

او اضافه کرد: استان های کشور تحت تاثیر کم بارشی قرار دارند به گونه ای که کل کشور در مهر با کاهش 53 درصدی روبه رو بوده است. استان تهران هشتمین استان کشور بوده که بیشترین کاهش بارش را داشته است.

غلامی با تاکید بر اینکه بارش ها از نظر توزیع مکانی در همه شهرستان های استان در مقایسه با بلند مدت، کاهش داشته است گفت: بیشترین کاهش بارش به ترتیب مربوط به شهرستان های فیروزکوه، شمیرانات، دماوند و تهران بوده است.

او درباره دمای هوای تهران طی مهر گفت: آنالیز و تحلیل مقادیر ثبت شده دمای هوا همانند میانه دما، دمای حداقل و دمای حداکثر در ایستگاه های هواشناسی استان بیانگر افزایش قابل ملاحظه دما در مهر 1401 است.

سرپرست اداره کل هواشناسی استان تهران اضافه کرد: میانه دمای هوای استان تهران که به صورت معمول در این ماه 20.6 درجه سلسیوس بود، در مقایسه با بلند مدت 2.5 درجه سلسیوس افزایش داشته؛ بر این اساس میانه کمینه دما، 1.9 درجه سلسیوس و میانه بیشینه دما، 3.1 درجه سلسیوس افزایش داشته است. به عبارت دیگر مهر 1401 در مقایسه با بلند مدت به طور محسوسی گرمتر بوده و استان تهران جزو 10 استان اول کشور از نظر اندازه افزایش دما است.

غلامی در خاتمه گفت: از نظر توزیع دما در شهرستان های استان نیز تمامی شهرستان های استان با افزایش دما روبه رو بوده اند که بیشترین افزایش دما به ترتیب مربوط به شهرستان های فیروزکوه، دماوند، پاکدشت، قدس و تهران است.

منبع: همشهری آنلاین

به "کاهش 94 درصدی بارندگی های مرکز ، تهران در ماه مهر چند میلی متر باران داشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 94 درصدی بارندگی های مرکز ، تهران در ماه مهر چند میلی متر باران داشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید