2 کوشک و مجموعه بناهای قاجاری قلعه بمپور مرمت شد

به گزارش وبلاگ تمبوک، مدیر پایگاه قلعه بمپور از مرمت و حفاظت دو کوشک و مجموعه بناهای قاجاری موجود در کنار قلعه بمپور و در محوطه باغ خالصه اطلاع داد و گفت: در کنار مرمت های انجام شده فضاهای مورد احتیاج به منظور ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی و همچنین نمایشگاه فعالیت های اجرایی پایگاه فراهم شده است.

2 کوشک و مجموعه بناهای قاجاری قلعه بمپور مرمت شد

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، مجموعه بمپور درحالی از سال 1394 با نظر مساعد معاونت میراث فرهنگی سازمان و اداره کل پایگاه¬های میراث فرهنگی به عنوان پایگاه ملی معرفی گردید که در طول دو سال و نیم فعالیت اجرایی در این مجموعه، پس از آنالیز های اولیه و گردآوری اطلاعات مورد احتیاج فرایند حفاظت های اضطراری شروع شد.

محسن کیهان پور مدیر پایگاه قلعه بمپور و عضو هیئت علمی گروه مرمت و معماری دانشگاه سیستان درخصوص اقدامات حفاظت، سامان دهی، مرمت و تجهیز پایگاه با هماهنگی اداره کل امور پایگاه های میراث فرهنگی و معاونت میراث فرهنگی سازمان گفت: در طول دو سال و نیم فعالیت اجرایی در این مجموعه، پس از آنالیز های اولیه و گردآوری اطلاعات مورد احتیاج فرایند حفاظت های اضطراری شروع شد.

او اضافه کرد: دو کوشک و مجموعه بناهای قاجاری موجود در کنار قلعه و در محوطه باغ خالصه، مورد حفاظت و مرمت قرار گرفتند که علاوه بر ایجاد دفتر پایگاه، فضاهای مورد احتیاج به منظور ارائه خدمات به بازدیدکنندگان و ایجاد نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی، همچنین نمایشگاه فعالیتهای اجرایی پایگاه نیز فراهم شد.

به گفته کیهان پور، در همین خصوص علاوه بر انجام برخی فعالیتها با نگاه حفاظت پیشگیرانه، همچون معین و تعریف مسیر بازدید، راهنمایی آبهای سطحی ناشی از بارندگی و استحکام بخشی های ضروری، پس از تهیه طرح اقدام به مرمت بخشی از باروی محیطی قلعه و برج شماره دو در قلعه شد. به طوری که در بخش دیگری از این فعالیتها زیرساختهای مورد احتیاج در امر گردشگری همچون سرویس بهداشتی، معین حریم و اخذ سند برای عرصه بلافصل مجموعه از دیگر اقداماتی است که اجرا شده است.

مدیر پایگاه قلعه بمپور تاکید نمود: پایگاه کوشش نموده است علاوه بر فعالیتهای مکلف خود نسبت به سازمان متبوع، از ظرفیتهای موجود محلی ذینفع و ذی نفوذ در این ارتباط از جمله؛ انجمن دوستداران میراث فرهنگی، شهرداری و شورای شهر، ادارات مختلف دولتی، گروه های مردمی در مساجد شیعه و اهل سنت و بخشداری بمپور بهره مند گردد.

منبع: میراث آریا

به "2 کوشک و مجموعه بناهای قاجاری قلعه بمپور مرمت شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 کوشک و مجموعه بناهای قاجاری قلعه بمپور مرمت شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید