فایرفاکس 65 تبلیغات چی های آنلاین را قلع وقمع می نماید

به گزارش وبلاگ تمبوک، نسخه جدید مرورگر فایرفاکس 65 قابلیت جدیدی موسوم به Strict Mode دارد تا جلوی ردیابان آنلاین را مسدود کند.

فایرفاکس 65 تبلیغات چی های آنلاین را قلع وقمع می نماید

به گزارش وبلاگ تمبوک، در نسخه جدید که امروز دوشنبه منتشر شد، ستینگزمسدودسازی محتوا بازتعریف شده تا اجازه ندهد شرکت های تبلیغاتی و شرکای نرم افزاری و ردیاب، دنبال شما روی هر سایتی بیایند و رفتار آنلاین شمارا تحلیل نمایند.

نیک نگوین مدیر استراتژیک بخش محصولات موزیلا(مالک فایرفاکس) دراین باره گفت: برای حمایت بیشتر از کاربران با تمرکز روی حریم خصوصی نسخه جدید طراحی و روانه بازار شده است.

به گفته وی تحت عنوان Strict ردیاب تبلیغاتی و کوکی های اینترنتی روی مرورگر به طور کامل مسدود می گردد و مرورگر با شناسایی مزاحمین آن ها را در جا خفه می نماید.

بنابراین کمپانی هایی که دیتای کاربران را به وسیله سایت ها جمع نموده و به تبلیغات چی های آنلاین می فروشند، زین پس قادر به چنین کاری نخواهند بود.

با رفتن به منو و preferences و بعد بخش Privacy & Security حالت Strict را خواهید دید. برای بازگشت به حالت قبل کافی است این منو را غیرفعال کنید.

البته نسخه 65 به صورت پیش فرض این منو را غیرفعال در خود جای داده و کاربران پس از دانلود حتماً باید به قسمت مذکور مراجعه نموده و آن را فعال سازی نمایند.

شبیه به این منو در گوگل کروم موسوم به Incognito window است که کاری مشابه را انجام می دهد.

5656

منبع: خبرآنلاین

به "فایرفاکس 65 تبلیغات چی های آنلاین را قلع وقمع می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایرفاکس 65 تبلیغات چی های آنلاین را قلع وقمع می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید