آژانس بین المللی انرژی: ایران به ثبات بازار جهانی نفت یاری کرد

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از دیوچه وله، آژانس بین المللی انرژی (IEA) در گزارش ماهانه خود اعلام نمود که افزایش دور از انتظار استخراج نفت در ایران که به دنبال لغو تحریم های این کشور رخ داد به تثبیت بازار جهانی نفت یاری نموده است.

آژانس بین المللی انرژی: ایران به ثبات بازار جهانی نفت یاری کرد

آژانس در عین حال تأکید کرد که نفت مازاد دنیا به رغم افزایش فراوری نفت در ایران همچنان کاهش خواهد یافت. علت این کاهش می تواند افزایش تقاضای نفت در هند و سایر کشورهای در حال رشد باشد.

به گفته آژانس بین المللی انرژی، محاسبات نشان داده که ایران استخراج نفت خود را در ماه آوریل به 3 میلیون و 560هزار بشکه در روز رسانده که با بالاترین میزان فراوری نفت این کشور در نوامبر 2011 برابری می نماید.

آژانس که مقر آن در پاریس، پایتخت فرانسه است تأکید نموده که صادرات نفت در ایران بیش از آنچه که محاسبات اولیه نشان می داد بالا رفته است. صادرات نفت در ایران در ماه آوریل با افزایش 600 هزار بشکه ای در روز به حدود دو میلیون بشکه در روز رسید.

فراوری روزانه نفت در اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت) با توجه به افزایش فراوری در ایران به 32 میلیون و 760 هزار بشکه در روز رسید که نسبت به ماه مارس 330 هزار بشکه افزایش نشان می دهد.

بهای نفت در ماه آوریل به دلیل عدم توافق فراوری کنندگان اصلی در خصوص کاهش فراوری افت کرد اما پس از بروز مشکلاتی در کانادا و نیجریه افزایش یافت.

منبع: خبرگزاری مهر

به "آژانس بین المللی انرژی: ایران به ثبات بازار جهانی نفت یاری کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس بین المللی انرژی: ایران به ثبات بازار جهانی نفت یاری کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید