والیبال ایران در سال 1400، ای کاش المپیک نمی رفتیم!

به گزارش وبلاگ تمبوک، والیبال ایران در سال 1400 رویدادهای مختلفی را تجربه کرد که ناکامی مقابل ژاپن، نتیجه تلخی را در المپیک 2020 رقم زد.

والیبال ایران در سال 1400، ای کاش المپیک نمی رفتیم!

به گزارش وبلاگ تمبوک، والیبال ایران در سال 1400 فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرد. حضور نسل طلایی والیبافهرست های ایرانی در المپیک توکیو مهمترین اتفاقی بود که با سرانجام خوش همراه نشد؛ هرچند قهرمانی در آسیا با مربی ایرانی کمی از تلخی المپیک کاست اما حذف ایران در مرحله مقدماتی المپیک آن هم با نسل طلایی والیبال که قطعا در المپیک بعد کنار هم حضور ندارند نکته ای بود که دل بسیاری از هوادران را آزرد.

5 فروردین 1400: آلکنو 27 بازیکن را به تیم ملی والیبال دعوت کرد اما خودش نیامد!

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال ایران، 27 بازیکن را دعوت به مرحله نخست اردوی آماده سازی فراخواند. نکته جالب توجه این بود که آلکنو درحالی این فهرست را اعلام نمود که خود هنوز به ایران نیامده بود.

در بین افراد دعوت شده نام فرهاد قائمی به چشم نمی خورد چرا که او به دلایل شخصی از حضور در تیم ملی انصراف داده بود.

16 فروردین 1400 :آلکنو در انتظار دوز دوم واکسن کرونا برای سفر به ایران!

پس از گذشت حدود 11 روز آلکنو همچنان به ایران نیامد اما از راه دور تمرینات تیم ملی را زیر نظر داشت. این سرمربی نامدار روسی در نهایت 29 فروردین وارد ایران شد تا از نزدیک راهنمایی ملی پوشان را برعهده بگیرد.

13 اردیبهشت 1400: تمرینات جدی در اردوی تیم ملی والیبال/ تاکید آلکنو روی مسائل ذهنی

اردوی تیم ملی والیبال ایران درحالی پیگیری شد که ملی پوشان با اشتیاق فراوان و کوشش بیش از حد تمرینات خود را سپری کردند. بعد از حضور ولادیمیر آلکنو، سرمربی تازه والیبال ایران تمرینات ملی پوشان نظم خاصی گرفت. این مربی در ابتدا سعی داشت تکنیک های صحیح را به بازیکنان انتقال دهد و در هنگام تمرین نیم نگاهی به اصلاح تکنیک بازیکنان داشت. آلکنو در آن موقع تاکید داشت که بازیکنان جوان با انگیزه بسیار بالایی تمرین می نمایند اما نباید فراموش کرد که قوی ترین و آماده ترین بازیکنان به المپیک خواهند رفت.

28 اردیبهشت 1400: آلکنو: شارلاتان ها قبل از مسابقه نتیجه را تضمین می نمایند/ دخالت ممنوع!

سرمربی والیبال ایران در نشست خبری خود تاکید نمود که اجازه نخواهد داد کسی دخالتی در تیم داشته باشد. او گفت: کسی که قول می دهد تیم قبل از رقابتها روی سکو برود قطعا شارلاتان است. من در طول 25 سال کار به هیچ عنوان قول ندادم که نتیجه خاصی را بگیرم. ملی پوشان ایران تمام کوشش خود را خواهند کرد تا دل مردم ایران را شاد نمایند.

2 خرداد 1400: داورزنی: هدف گذاری والیبال رسیدن به نیمه نهایی المپیک است

رئیس فدراسیون والیبال در پاسخ به این پرسش که آلکنو عنوان نموده است قول مدال دادن کار شارلاتان ها است و این در حالی است که عنوان نموده بودید آلکنو را انتخاب کردید تا به هدفتان در المپیک برسید و این صحبت ها تناقض ندارد؟ توضیح داد: آرمان داشتن از ابتدا جزو برنامه های فدراسیون بوده است. هدف گذاری یعنی اینکه تا نیمه نهایی برویم و در این صورت شانس برای رفتن روی سکو هم هست و فدراسیون با این انگیزه دارد کوشش می نماید. اینکه بگوییم 100 درصد در المپیک روی سکو می رویم درست نیست و هیچ کسی در ورزش نمی تواند قول 100 درصدی بدهد. برنامه و هدف فدراسیون این است که در المپیک کوشش خود را انجام دهد و بازیکنان و کادرفنی هم کوشش نمایند تا تیم به نیمه نهایی برود در این صورت این شانس را دارد تا نگاهی به سکوی المپیک هم داشته باشد.

7 خرداد 1400: شکست سنگین والیبال ایران مقابل ژاپن/ نداشتن بازی تدارکاتی کار دست ایران داد

ملی پوشان والیبال ایران در اولین دور از مسابقات لیگ ملت های 2021 والیبال از ساعت 15.30 مقابل ژاپن نهاده شدند. تیم ملی ژاپن که هم گروه ایران در المپیک بود در یک بازی یک طرفه توانست ایران را شکست دهد. ژاپن جزو اولین تیم هایی بود که برای المپیک و لیگ ملت های والیبال خود را آماده کرد و با بازی تدارکاتی هماهنگی بین بازیکنانش را به وجود آورد. این درحالی است که تیم ملی ایران بدون هیچ بازی تدارکاتی پا به این رقابت ها گذاشت.

8 خرداد 1400: آلکنو: هدف ما المپیک است

ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران در سرانجام بازی تیم ملی مقابل روسیه با بیان اینکه این بازی نسبت به بازی قبل برای تیم ما یک قدم رو به جلو بود، اضافه نمود: بازیکنان جوان ما خوب خودشان را نشان دادند و نسبت به دیروز کوشش بیشتری داشتند تا کارهایی را که از آن ها خواسته بودم، انجام بدهند اما در پوئن های سرانجامی ست، تمرکز خود را از دست می دهند که طبیعی است. فراموش نکنیم که چند بازیکن برای اولین بار در ترکیب تیم ملی نهاده شده اند و در چنین سطحی به میدان رفته اند. جو مسابقه برای چنین بازیکنانی طبیعتا سنگین است و ممکن است نتوانند عملکردی را که از آن ها دیده شده، داشته باشند اما این علت نمی گردد که روی نام آن ها خط بکشیم. باید به این بازیکنان فرصت حضور و کسب تجربه بدهیم تا در آینده بتوانند به تیم ایران یاری نمایند. هدف ما المپیک است.

2 تیر 1400:تیم ملی والیبال ایران در لیگ ملتها دوازدهم شد

تیم ملی والیبال ایران که در رقابت های لیگ ملت های 2021 والیبال شرکت نموده بود با نتایج ضعیف تنها به کسب 5 برد از 15 بازی رضایت داد. بلندقامتان ایران در این رقابتها مقابل هلند، کانادا، ایتالیا، بلغارستان و آمریکا به پیروزی رسیده و به ژاپن، روسیه، صربستان، آلمان، استرالیا، برزیل، اسلوونی، فرانسه، لهستان و آرژانتین بازی را واگذار کردند. با نتایج کسب شده ایران با 5 برد و 18 امتیاز در رده دوازدهم این رقابت ها ایستاد و به کار خود در این مسابقات سرانجام داد. در این رقابت ها 16 تیم حضور داشته که از بین آنها 4 تیم برتر این مسابقات به نیمه نهایی لیگ ملت های والیبال صعود خواهند کرد.

14 تیر 1400: حاشیه در آستانه المپیک

درحالی که کمتر از 20 روز به شروع رقابتهای المپیک به جای مانده است، اظهارات فرهاد قائمی پس از خط خوردن، تیم ملی والیبال را وارد حاشیه کرد. تیم ملی والیبال ایران که با راهنمایی ولادیمیر آلکنو روس کار خود را در لیگ ملتهای والیبال شروع کرد شروع خوبی از خود نشان نداد و پس از نتیجه های ضعیف در لیگ ملت های والیبال، رئیس فدراسیون از مردم عذرخواهی کرد و در پیامی از حضور فرهاد قائمی در تیم ملی والیبال اطلاع داد؛ حضور قائمی در تیم ملی والیبال درحالی بود که این بازیکن قبل از شروع لیگ ملت های والیبال از تیم ملی خداحافظی نموده بود. پس از بازگشت ملی پوشان والیبال به ایران و استراحت کوتاه، از شنبه (12 تیر ماه) تمرین تیم ملی با حضور 19 بازیکن شروع شد. آلکنو می بایست از این 19 بازیکن تنها 12 والیبافهرست را با خود به المپیک ببرد. در این فهرست 19 نفره منتشر شده نام فرهاد قائمی ملی پوش ایران هم دیده می شد.

آلکو پس از حضور در تمرین روز گذشته تیم ملی والیبال بر روی نام سه بازیکن خط قرمز کشید که فرهاد قائمی هم جزو بازیکنان خارج شده از اردوی تیم ملی والیبال بود. پس از خارج کردن نام این ملی پوش از فهرست تیم ملی، او در مصاحبه ای از خجالت بسیاری در فدراسیون والیبال عایدی و صحبت های شائبه انگیز و ادعاهای مختلفی را عنوان کرد.

21 تیر 1400 : آلکنو: قائمی یک صدم افتخارات من را هم ندارد/ مربی نیستم که فدراسیون بتواند به من فشار وارد کند

آلکنو درباره اینکه آیا دخالتی در کار او صورت می گیرد یا خیر، گفت: قبلا هم گفته بودم و الان هم رسما می گویم از روز اول شروع کارم در ایران، تمام تصمیمات را خودم می گیرم. من دو همکار دارم که با آنها مشورت می کنم و نه رییس فدراسیون و نه سرپرست یا کسان دیگر. من جزو آن دسته از مربیان نیستم که بگردد به من فشار وارد کرد اگر قرار است من جوابگوی نتایج باشم.

صحبت های قائمی و حاشیه هایی که برای تیم ملی والیبال ایجاد شد ابعاد دنیای داشت به طوری که رسانه های معروف روسی و لهستانی به موضوع تنش در تیم ملی والیبال پرداختند؛ این حاشیه درحالی بود که قرار بود بلندقامتان ایران با آرامش هرچه تمام تر در رقابت های المپیک توکیو حضور پیدا نمایند.

6 مرداد 1400:داورزنی: در المپیک نباید همه بازی ها را ببریم!

محمدرضا داورزنی پس از شکست تیم ایران در سومین ملاقات برابر کانادا، اظهار کرد: کانادا خوب بازی کرد و روزش بود، اما به هر شکل این بازی تمام شد و بازی با کانادا را واگذار کردیم. دو بازی دیگر داریم و باید به فکر بازی ایتالیا و ژاپن باشیم.کانادا در این 3 بازی اینقدر خوب نبود، در این بازی آنها سرویس و دریافت های خوبی داشتند. فکر می کنم در خصوص مسائل فنی آلکنو و کادرفنی باید حرف بزنند، اما در تورنمنتی مثل المپیک نباید همه بازی ها را ببریم. در همین گروه تیم ها همه باخت داده اند. امروز روزمان نبود اما بعضی می گویند بچه ها خسته بودند که اینگونه نیست، شرایط دهکده و استراحت برای همه یکسان است.

10 مرداد 1400: ایران 2 - 3 ژاپن/ ناکامی نسل طلایی والیبال ایران در المپیک

تیم ملی والیبال ایران که در گروه A رقابت های المپیک 2020 توکیو واقع شده است در بازی پنجم خود از ساعت 15:10 به مصاف ژاپن رفت. این رقابت تمام آسیایی در حالی برگزار گردید که هر تیم در صورت پیروزی می توانست به دور یک چهارم نهایی المپیک صعود کند. تیم ملی والیبال ایران درحالی مقابل ژاپن نهاده شد که پیش از این بازی به دو پیروزی و دو شکست دست یافته بود. بلند قامتان ایران در رقابت های گروهی المپیک مقابل لهستان و ونزوئلا به پیروزی رسیدند و مقابل کانادا و ایتالیا بازی را واگذار کردند.

تیم ملی والیبال ایران در پنجمین بازی خود از رقابت های المپیک 2020 توکیو به مصاف ژاپن رفت و با نتیجه 3 بر 2 باخت تا از صعود به مرحله یک چهارم نهایی المپیک باز بماند.

10 مرداد 1400: داورزنی باز هم عذرخواهی کرد!

رئیس فدراسیون والیبال پس از حذف ایران از مرحله گروهی المپیک از مردم عذرخواهی کرد؛ این درحالی بود که پیش از این داورزنی به دلایل نتایج ضعیف ایران در لیگ ملتهای والیبال هم از مردم عذرخواهی نموده بود.

12 مرداد 1400: خداحافظی سعید معروف از تیم ملی والیبال

پس از ناکام ماندن تیم ملی والیبال ایران در رقابت های المپیک صحبت هایی از خداحافظی باتجربه های تیم به گوش رسید. تیم ملی والیبال ایران با شکست مقابل ژاپن از صعود به مرحله یک چهارم نهایی والیبال المپیک بازماند تا تیم طلایی ایران در این رقابت ها ناکام باشد. سعید معروف، کاپیتان تیم ملی والیبال ایران با انتشار پستی اعلام نمود که از تیم ملی والیبال ایران خداحافظی نموده است.

27 مرداد 1400: یزدانی خرم: عذرخواهی یعنی اینکه از فدراسیون والیبال استعفا دهی/ آلکنو به معروف بی مهری کرد

مرحوم محمدرضا یزدانی خرم رئیس پیشین فدراسیون والیبال پس از نتایج ضعیف ایران در المپیک به انتقاد از داورزنی پرداخت و اعلام کرد که والیبال ایران دست داورزنی امانت بود و از او خواهش نموده که دست به افراد فدراسیون نزند اما او تمامی افراد بزرگ والیبال را از فدراسیون کنار زد تا با حضور افراد غریبه فدراسیون والیبال به این روز بیفتد. بعلاوه دیگر پیشکسوتانی همانند نائینی به انتقاد از فدراسیون والیبال پرداختند.

11 شهریور 1400 :سومی نوجوانان والیبال ایران در مسابقات دنیای

تیم ملی والیبال زیر 19 سال ایران با پیروزی مقابل روسیه پیروز شد در رده سوم مسابقات والیبال قهرمانی نوجوانان دنیا بایستد.

28 شهریور 1400: ایران قهرمان والیبال آسیا شد/ انتقام از سامورایی ها با مربی ایرانی

در فینال بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در ژاپن، تیم ملی والیبال ایران به مصاف ژاپن رفت و با فزونی 3 بر صفر به عنوان قهرمانی رسید.

2 مهر 1400: ایران 2 - آرژانتین 3/ جوانان والیبال ایران از صعود بازماندند

بیست و یکمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی جوانان زیر 21 سال دنیا با حضور 16 تیم برتر از قاره های مختلف دنیا به میزبانی مشترک ایتالیا و بلغارستان درحالی پیگیری شد که تیم ملی والیبال ایران در دو بازی اول خود در مرحله گروهی این رقابت ها باخت و از صعود به دور بعدی بازماند.

جوانان والیبال ایران در اولین بازی خود در مرحله گروهی این رقابت ها از بلژیک و در بازی دوم از آرژانتین باختند تا مدعی و مدافع عنوان قهرمانی این مسابقات در مرحله گروهی حذف گردد!جوانان والیبال ایران در این رقابت ها درحالی باختند که بهروز عطایی همزمان راهنمایی تیم بزرگسالان ایران در رقابت های قهرمانی آسیا و تیم جوانان را در رقابت های دنیای برعهده داشت.

23 مهر 1400: کنفدراسیون والیبال آسیا: قهرمانی فولاد سیرجان با حضور صابر کاظمی ویرانگر!

به گزارش وبلاگ تمبوک، مرحله نهایی بیست ویکمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی باشگاه های مردان آسیا روز (آدینه) پیگیری شد که در ملاقات نهایی تیم فولاد سیرجان نماینده ایران به مصاف العربی قطر رفت و سه بر یک این تیم را شکست داد و جام قهرمانی را بالای سر برد.

30 آبان 1400: اعلام آرمان های والیبال از سوی داورزنی: حضور در جمع 4 تیم برتر دنیا و المپیک

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال آرمان های والیبال ایران تا سرانجام سال 2024 را تدوین کرد که به توضیح زیر است:

- مدال طلای مسابقات قهرمانی مردان آسیا 2021

- مدال طلای بازی های آسیایی 2022

- صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی دنیا 2022 (برای نخستین مرتبه در تاریخ)

- مدال طلای مسابقات قهرمانی مردان آسیا 2023

- صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات جام دنیای 2023 (برای نخستین مرتبه در تاریخ)

- صعود به جمع چهار تیم برتر بازی های المپیک 2024 پاریس (برای نخستین مرتبه در تاریخ)

- صعود به جمع چهار تیم برتر مسابقات قهرمانی زنان آسیا 2023 (برای نخستین مرتبه در تاریخ)

- صعود والیبال ساحلی به بازی های المپیک 2024 (برای نخستین مرتبه در تاریخ)

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "والیبال ایران در سال 1400، ای کاش المپیک نمی رفتیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "والیبال ایران در سال 1400، ای کاش المپیک نمی رفتیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید