اجرای طرح عینک واقعیت مجازی در پاسارگاد در نوروز 98

به گزارش وبلاگ تمبوک، به منظور قرارگیری گردشگران میراث جهانی پاسارگاد در فضای باستانی و تاریخی این محوطه و پیدا کردن حس حضور در دوران گذشته تاریخ، اجرای طرح عینک واقعیت مجازی در دستور کار این پایگاه است.

اجرای طرح عینک واقعیت مجازی در پاسارگاد در نوروز 98

طرح عینک تور واقعیت مجازی یکی از 10 طرحی است که در برنامه کوتاه مدت مجموعه میراث جهانی پاسارگاد قرار گرفته است و با مشارکت بخش خصوصی طراحی شده است، همه این طرح ها تا خاتمه فروردین 98 به بهره برداری می رسند.

تور مجازی یک فناوری تازه است که امکان بازدید مجازی از یک محیط واقعی را برای مخاطبان فراهم می نماید. تور مجازی قابلیتی مابین عکس و فیلم را به استفاده کنندگان می دهد. وسعت دید در پانورامای 360، وسیع تر از عکس است، خروجی این تکنیک همانند فیلم است ولی با این تفاوت که کنترل دوربین در دست مخاطب است و او می تواند تصور کند که در فضایی ایستاده است و به هر طرف که بخواهد می تواند رو کند، در آن زوم کند و سوژه را با جزئیات بیشتری مشاهده کند.

مجموعه میراث جهانی پاسارگاد که آرامگاه کوروش را در خود جای داده است در شهرستان پاسارگاد واقع شده است این مجموعه پنجمین مجموعه ثبت شده ایران است که در سال 1383 هجری شمسی در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

کوروش، بنیانگذار و نخستین پادشاه هخامنشی بود که از سال 559 تا 529 قبل از میلاد به مدت 30 سال بر نواحی گسترده ای از آسیا حکومت کرد.

فصل تازه حفاظت و بازسازی این محوطه باستانی از آبان ماه گذشته با همکاری موسسه عالی حفاظت و بازسازی ایتالیا (ISCR) در ایوان جنوب شرقی کاخ اختصاصی کوروش شروع شده است.

عکس کاور از Marisol Tanzi

منبع: کجارو / ایرنا

به "اجرای طرح عینک واقعیت مجازی در پاسارگاد در نوروز 98" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح عینک واقعیت مجازی در پاسارگاد در نوروز 98"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید