ادامه تلاش های دولت آمریکا برای دخالت در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش وبلاگ تمبوک، وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با رئیس جمهور اوکراین از آمادگی دولت متبوعش برای همکاری در تحقیقات درباره علت سقوط یک فروند هواپیمای خطوط هوایی اوکراین در نزدیکی پایتخت ایران خبر داد.

ادامه تلاش های دولت آمریکا برای دخالت در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تمبوک، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه اعلام کرد که طی یک تماس تلفنی با ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین، از طرف دولت آمریکا برای مشارکت در تحقیقات درباره علت سقوط هواپیمای بوئینگ 737 خطوط هوایی اوکراین که بامداد چهارشنبه در نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی تهران سقوط کرد، اعلام آمادگی کرده است.

وزیر خارجه آمریکا طی پیام کوتاهی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر در خصوص این تماس تلفنی نوشت: ما در کنار اوکراینی ها ایستاده ایم و آماده ایم در تحقیقاتی که اکنون در حال انجام است با آنها همکاری کنیم.

یک فروند هواپیمای بوئینگ 800-737 متعلق به شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال با علامت ثبت UR-PSR که با شماره پرواز 752 در ساعت 6:12 روز چهارشنبه 1398، 10، 18 از فرودگاه امام خمینی (ره) به مقصد کیف پرواز کرده بود، پس از قطع ارتباطات با بخش کنترل ترافیک در ساعت 6:18 در حوالی صبا شهر از توابع استان تهران سقوط کرد.

هواپیمای مذکور دارای 167 مسافر و 9 نفر خدمه پروازی بود و طبق اعلام مقامات ذیربط تمام سرنشینان آن جان باختند.

یک روز بعد از این حادثه، مقام های آمریکایی در ادعایی که به شدت از سوی مسئولان در ایران تکذیب شد گفتند که هواپیمای بوئینگ اوکراین بر اثر اصابت موشک ایران ساقط شده است. تهران، از کشور اوکراین به عنوان صاحب هواپیما و کمپانی بوئینگ به عنوان سازنده آن برای مشارکت در تحقیقات درباره سقوط آن دعوت به عمل آورده است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "ادامه تلاش های دولت آمریکا برای دخالت در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادامه تلاش های دولت آمریکا برای دخالت در تحقیقات سقوط هواپیمای اوکراینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید