ارسال یاری های امدادی به خوزستان

به گزارش وبلاگ تمبوک، رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر کشور گفت: هزار بسته غذایی و 6 دستگاه خودرو امداد و نجات در جهت انتقال به خوزستان هستند تا یاری رسانی به مردم این استان که گرفتار مسائل ناشی از بارندگی هستند در بهترین حالت انجام گردد.

ارسال یاری های امدادی به خوزستان

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از ایرنا، مرتضی سلیمی در نشست ستاد هماهنگی امداد و نجات هلال احمر استان در محل این جمعیت در اهواز اعلام کرد: هزار بسته غذایی پنجشنبه بیست و هشتم به استان خوزستان ارسال می گردد و 6 دستگاه خودرو امدادو نجات که از استان های همجوار خوزستان تامین شده به زودی برای یاری رسانی به مردم استان استفاده خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر خوزستان آمادگی بسیار خوبی در یاری رسانی به اهالی شهرستان های گرفتار در مسائل ناشی از بارندگی از خود نشان داد گفت: بعد از بازدید میدانی از مناطق مختلف که دچار آبگرفتگی هستند یاری های بیشتری به جمعیت هلال احمر استان خوزستان ارسال می گردد تا بیشترین یاری رسانی را به مردم خوزستان داشته باشیم.

سلیمی اضافه نمود: تغذیه و اسکان اضطراری به خوبی انجام گرفته و با حفظ کرامت انسانی هلال احمر باید امدادرسانی به مردم استان را ادامه دهد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: توجه به داوطلبان قبل از وقوع حادثه با توجه به محدودیت منابع باعث تقویت یاری رسانی هر چه بهتر داوطلبان به مردم حادثه دیده می گردد.

وی با اشاره به ادامه امدادرسانی به مردم اهواز، آبادان، کارون و باوی گفت: در شهرستان کارون و آبادان مردم احتیاج به یاری رسانی بیشتری دارند.

آبگرفتگی در 12 شهرستان خوزستان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان درادامه این نشست اعلام کرد: خوزستان مدتی است که گرفتار حوادث و سوانح مختلف است و همیشه امدادگران هلال احمر استان در حال آماده باش هستند و با توجه به سیل سال جاری در خوزستان، امدادگران با تجربه و آمادگی بیشتری به مردم متاثر از آبگرفتگی در استان امدادرسانی کردند.

علی خدادادی گفت: امدادرسانی به مناطقی که در استان دچار آبگرفتگی شدند از 25 آذر ماه جاری از ساعت 19 شروع شد.

وی ادامه داد: با پیش بینی هواشناسی و تشکیل ستاد مدیریت بحران استان امدادگران جمعیت هلال احمر از شامگاه دوشنبه که بارش باران شدید در استان رخ داد در حالت آماده باش قرار گرفتند و همین موضوع یاری کرد تا یاری رسانی به مردم به موقع انجام گردد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با اشاره به برپایی اردوگاه اسکان اضطراری در شهرستان های اهواز، کارون و آبادان اعلام کرد: در شهرستان های آبادان و کارون از سوله های ورزشی برای اسکان خانوارهایی که دچار آبگرفتگی شده بودند استفاده کردیم و دراهواز نیز 2 دبستان برای اسکان در نظر گرفته شد که در اهواز 50 خانوار در این اردوگاه ها اسکان داده شدند.

خدادای با اشاره به رهاسازی 200 دستگاه خودرو از میان سیلاب نای از بارندگی از روز دوشنبه هفته جاری تا کنون در استان اعلام کرد: تیم های واکنش سریع و عملیاتی نیز به مناطق عشایری استان برای امدادرسانی به مردم در پی بارش باران و برف اعزام شدند که در این مدت به یک هزار و 806 نفر در استان امدادرسانی شد و 740 نفر نیز در اردوگاه های اسکان اضطراری مستقر شدند.

خدادادی با اشاره به اینکه 41 تیم عملیاتی و 31 خودرو امداد و نجات هلال احمر در حال امدادرسانی به مردم هستند اضافه نمود: 177 تخته چادر و 2 هزار و 460 پتو در این مناطق توزیع شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گفت: اهواز بیشترین میزان آبگرفتگی در استان را داشته است و مناطق کمپلو شمالی و جنوبی، باغ شیخ و بهارستان و زیتون کارمندی اهواز بیشترین آبگرفتگی را دارند.

خدادادی ادامه داد: یک اتفاق عجیبی در اهواز در حال رخ دادن است که با وجود اینکه آب های سطحی در حال تخلیه هستند اما در مناطقی افزایش و یا وقوع آبگرفتگی دوباره را شاهد هستیم که احتمال بالا زدگی آب های زیرزمینی و یا فاضلاب است.

وی گفت: کارشناسان بنیاد برکت قرار هست از مناطق آسیب دیده از آب گرفتگی استان بازدید داشته باشند و ارزیابی نمایند تا وسایل مورداحتیاج مردمی که آسیب دیدند تامین گردد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان گفت: تامین تجهیزات و وسایل مورد احتیاج جمعیت برای یاری رسانی به مردم احتیاج است.

بنا به گزارش ها، شامگاه دوشنبه هفته جاری با بارش باران در خوزستان اغلب مناطق استان دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت 2 روز همچنان بسیاری از مناطق استان درگیر آبگرفتگی هستند.

در پی آبگرفتگی مناطق مختلف استان و بر اساس تصمیم مدیریت بحران خوزستان مدارس نوبت صبح و عصر 13 شهرستان استان در روز دوشنبه هفته جاری و مدارس نوبت صبح 13 شهرستان خوزستان در روز سه شنبه تعطیل اعلام شد.

همچنین مدارس نوبت عصر شهرستان های اهواز، کارون، شادگان، خرمشهر و آبادان نیز در روز سه شنبه هفته جاری تعطیل شدند.

به دلیل تدام آب گرفتگی در بعضی مناطق استان ادارات شهرستان های اهواز، کارون و آبادان نیز در روز سه شنبه و مدارس 2 نوبت شهرستان های اهواز و کارون در روز چهارشنبه تعطیل شدند.

در پی بارش باران و آبگرفتگی مناطق مختلف شهرستان اهواز بخشی از خیابان سلمان فارسی و یک خانه در منطقه حصیر آباد اهواز فروریخت.

منبع: همشهری آنلاین

به "ارسال یاری های امدادی به خوزستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارسال یاری های امدادی به خوزستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید