افتتاح اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در استان مرکزی

به گزارش وبلاگ تمبوک، بنا بر اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، نخستین پیست اتومبیل رانی فرمول یک کشور در زرندیه تا انتها تیرماه امسال افتتاح خواهد شد.

افتتاح اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در استان مرکزی

مصطفی مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی بیان کرد که نخستین پیست اتومبیل رانی فرمول یک کشور در زرندیه تا انتها تیرماه امسال افتتاح خواهد شد. طبق گفته وی، این پیست با استانداردهای فدراسیون اتومبیل رانی و با کاربری مسابقات در سطح بین المللی در حال ساخت است و مراحل انتهای خود را طی می نماید. مرزبان در این رابطه اذعان داشت:

اتودروم بین المللی سرزمین ایرانیان در شهرستان زرندیه در زمینی به مساحت 85 هکتار و با طولی حدود پنج کیلومتر در حال احداث است، این پیست شامل 18 پیچ است که از جذابترین پیچ های معروف پیست های فرمولا دنیا نظیر سیانگ مالزی، آلمان، آسیا فرانکور شامپ بلژیک، کاروسل آلمان، ژاپن، سیلوراستون بریتانیا الهام گرفته شده است. حداکثر سرعت در این پیست بیش از 300 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزب به مشاوره شرکت های خارجی نظیر شرکت tike آلمان که سازنده بیش از 10 پیست معروف در دنیا است اشاره نمود و در مورد پیشرفت فیزیکی پروژه گفت:

تا به امروز 90 درصد پیست و ساختمان اصلی ساخته شده است و تا انتها تیرماه 1400 به بهره برداری می رسد. این پروژه با اعتباری بالغ بر 350 میلیارد تومان و 1.5 میلیون یورو در حال تکمیل است و برای 200 نفر اشتغالزایی خواهد داشت.

مصطفی مرزبان امکانات موجود در این مجموعه را نویدبخش حضور بروزترین خودروهای فرمول یک، حرفه ای ترین رانندگان این عرصه و تجربه جدیدی از هیجان، سرعت و شنیدن صدای غرش موتورهای فرمول یک برای تمامی ایرانیان در کشور دانست و گفت:

با توجه به استانداردهای بین المللی، اصول طراحی حرفه ای در ایمنی اتودرم بین المللی تهران، در فرایند ساخت این پیست به طور کامل لحاظ شده است. در واقع ایمن سازی پیست بر اساس شبیه سازی حرکت و سرعت ماشین ها و نوع پیچ ها در فضای مجازی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با تاکید بر آموزش تمامی مقررات و آیین نامه های مرتبط به ایمنی راننده و تیم همراه در دوره های کوتاه مدت و بلند مدت بسته به نوع استفاده از پیست، از ظرفیت بالای ورزش اتومبیل رانی در صنعت گردشگری اطلاع داد و گفت:

بهره برداری از این پیست می تواند فضای مناسب برای ایجاد هیجان در کنار خانواده ایجاد کند و در کنار آن به جلب سرمایه های ورزشی، ارز آوری و سرمایه گذاری خارجی بینجامد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا

به "افتتاح اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در استان مرکزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح اولین پیست اتومبیلرانی فرمول یک کشور در استان مرکزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید