افزایش جهانی فروش رایانه

به گزارش وبلاگ تمبوک، اگر چه بازار جهانی فروش انواع رایانه های شخصی در سال های اخیر وضعیت مساعدی نداشته، اما این بازار در ماه های اخیر رشد قابل قبولی داشته است.

افزایش جهانی فروش رایانه

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ تمبوک به نقل از یاهونیوز، یافته های هر دو موسسه تحقیقاتی گارتنر و آی دی سی نشان می دهد که بازار جهانی فروش رایانه های شخصی بعد از شش ماه نزول در سه ماهه دوم سال 2019 حداقل 1.5 درصد رشد نموده است.

شرکت لنوو پیروز شده از این بازار 25 درصد را از آن خود نموده و رتبه اول را به دست آورد. رتبه دوم نیز با سهمی 22.2 درصدی در اختیار اچ پی بوده و دل با سهمی 16.9 درصدی رتبه سوم را به دست آورده است.

ناظران بازار می گویند اقبال به ویندوز 10 و به روزرسانی های تازه آن از یکسو و حل مشکل کمبود پردازنده های فراوریی شرکت اینتل از سوی دیگر بر بازار فروش رایانه های شخصی تاثیر مثبت گذاشته است.

رشد یادشده مربوط به هر دو بازار رایانه های شخصی رومیزی و رایانه های شخصی قابل حمل بوده و در عین حال نقض فنی صفحه کلیدهای رایانه های مک بوک بر میزان عرضه آن تاثیر منفی گذاشته است.

نکته دیگر اینکه نبرد تجاری چین و آمریکا بر بازار رایانه های شخصی در سه ماهه دوم سال 2019 تاثیر منفی نگذاشته، اما ممکن است این تاثیر در ماه های آینده آشکار گردد. بسیاری از رایانه های مصرفی در آمریکا در چین فراوری یا مونتاژ می شوند و لذا نبرد تجاری دو طرف به افزایش قیمت تمام شده آنها در آمریکا منجر می گردد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "افزایش جهانی فروش رایانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش جهانی فروش رایانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید