تکنولوژی تشخیص گوش جایگزین تشخیص چهره می گردد؟! ، باز شدن قفل گوشی هوشمند با ویژگی های بیومتریک گوش

به گزارش وبلاگ تمبوک، به زودی هدفون های بیومتریک می توانند تلفن شما را باز نمایند. این خبری است که گروهی از پژوهشگران منتشر نموده اند و می گویند نوعی هدفون ملقب EarEcho می تواند ارتعاشات صوتی هر شخص را تشخیص داده و یک تکنولوژه انقلابی را ارائه دهد.

تکنولوژی تشخیص گوش جایگزین تشخیص چهره می گردد؟! ، باز شدن قفل گوشی هوشمند با ویژگی های بیومتریک گوش

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، به نظر می رسد این روش قوی تر از استفاده از تکنولوژی تشخیص چهره است زیرا بسیاری از افراد به طور مداوم از هدفون استفاده می نمایند.

بر همین اساس پژوهشگران آمریکایی در دانشگاه بوفالو نیویورک در حال کار روی فناوری هایی هستند که معتقدند می توانند Ear ID را به عنوان Face ID جدید ایجاد نمایند. این ایده بر اساس ایده یک استاد مهندسی و علوم کامپیوتر ارائه شده است و معتقد است هنگامی که صدایی در گوش یک کاربر پخش می گردد، به وسیله کانال گوش منعکس و جذب می گردد. در نهایت این فرایند امضای بی نظیری را ایجاد می نماید که یک میکروفون متصل به گوش می تواند آنها را ضبط نموده و اطلاعات را به وسیله بلوتوث، به تلفن هوشمند کاربر ارسال کند.

پروفسور ژانگ پنگ جین در این خصوص گفت: ما دانشجویان زیادی داریم که با بلندگوها در گوش خود در محوطه دانشگاه قدم می زنند و همین باعث شد من فکر کنم که از این هدفون ها می توان چه استفاده های دیگری کرد. در حال حاضر تیم وی روی نمونه اولیه این هدفون ها کار می نمایند که تکنیک های خاص خود را برای محدود کردن تداخل صدا ایجاد می نماید.

آزمون های اولیه که از نمونه های صوتی گفتار و موسیقی استفاده می کردند ، به وسیله تنظیمات از خیابانها تا مراکز خرید را پوشش می دادند و میزان پیروزیت 95٪ تا 97.5٪ را ثبت کردند و بنابراین می توان گفت قرار است با یک ایده نسبتا قوی و پیروز سر و کار داشته باشیم.

پروفسور جین با بیان اینکه این وسیله راحت تر از راهکار های بیومتریک موجود است گفت: اگر این وسیله را در بازار عرضه کنیم ، می تواند بسیار محبوب باشد. فقط با پوشیدن هدفون ، که بسیاری از افراد در حال حاضر انجام می دهند ، دیگر لازم نیست برای قفل تلفن خود کاری انجام دهید.

منبع: انتخاب

به "تکنولوژی تشخیص گوش جایگزین تشخیص چهره می گردد؟! ، باز شدن قفل گوشی هوشمند با ویژگی های بیومتریک گوش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تکنولوژی تشخیص گوش جایگزین تشخیص چهره می گردد؟! ، باز شدن قفل گوشی هوشمند با ویژگی های بیومتریک گوش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید