اقدامات و مسائل یزد برای جهانی ماندن ، خط ریلی یزد &ndash شیراز بهار 99 به بهره برداری می رسد

به گزارش وبلاگ تمبوک، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: عدم وجود مدیریت یکپارچه، سنتی بودن برنامه ریزی شهری و نبود برنامه منسجم در خدمات دهی از مهمترین مسائل است.

اقدامات و مسائل یزد برای جهانی ماندن ، خط ریلی یزد &ndash شیراز بهار 99 به بهره برداری می رسد

وبلاگ تمبوک: صادقیان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد تعریف ردیف بودجه مستقل از سال 97 و درخواست تخصیص 100 درصد آن برای امسال از سازمان برنامه و بودجه و پیگیری ردیف بودجه مستقل برای سال آینده را از مهمترین فعالیت ها برای جهانی ماندن شهر یزد بیان کرد.

وی با اشاره به اینکه برای حفاظت از بافت تاریخی نیازمند مدیریت یکپارچه شهری هستیم، اعلام کرد: متاسفانه آیین نامه فنی و ضوابط سازه های خشتی در این بخش نداریم برای تهیه و تدوین آن اقدام نموده ایم.

صادقان بر لزوم تأمین زیرساخت های شهری به ویژه در حوزه حمل و نقل تاکید نمود و گفت: ساخت ترمینال خارجی فرودگاه یزد و احیای ایستگاه قدیمی راه آهن یزد در دستور کار قرار گرفته است. همچنین در سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و برودجه به استان یزد تکمیل مثلث گردشگری در حوزه راه آهن میان اصفهان، فارس و یزد مصوب شد که بر اساس آن خط ریلی یزد - شیراز در بهار 99 بهره برداری می گردد.

سیدمصطفی فاطمی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان نیز به رشد سرمایه گذاری بخش خصوصی در بافت تاریخی اشاره نمود و گفت: استان یزد با 481 طرح در سامانه سیب، رتبه نخست را در سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری در میان استان ها کسب نموده است.

فاطمی افزایش توجه رسانه های بین المللی، رشد چشمگیر ارزش ملک در بافت تاریخی یزد و گفتمان سازی در راستای تحقق اهداف ثبت جهانی و تغییر نگرش به بافت را از مهمترین کوشش ها و فعالیت های بعد از ثبت جهانی یزد دانست.

وی درباره مسائل بعد از ثبت جهانی بافت تاریخی یزد گفت: عدم وجود مدیریت یکپارچه، پایش تنها 6 محله از محلات عرصه بافت و محله های جانبی، کمبود نیرو برای پایش ساخت و ساز در بافت تاریخی، سنتی بودن برنامه ریزی شهری، نبود برنامه منسجم در خدمات دهی از مهمترین مسائل است.

بافت قدیم یزد به عنوان نخستین بافت تاریخی شهری ایران 18 تیر 96 در چهل و یکمین اجلاس کمیته میراث بشری سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد (یونسکو) در شهر کراکوف لهستان به ثبت جهانی رسید.

منبع: چمدان

به "اقدامات و مسائل یزد برای جهانی ماندن ، خط ریلی یزد &ndash شیراز بهار 99 به بهره برداری می رسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات و مسائل یزد برای جهانی ماندن ، خط ریلی یزد &ndash شیراز بهار 99 به بهره برداری می رسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید