برترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل

به گزارش وبلاگ تمبوک، برترین دانشگاه های ژاپن

اگر شما تصمیم گرفته اید که یکی از برترین دانشگاه های ژاپن را برای تحصیل انتخاب کنید و می خواهید از شرایط ورود به این دانشگاه ها اطلاع پیدا کنید و چگونگی ادامه تحصیل در این کشور و نام برترین دانشگاه های ژاپن را بدانید ما در این بخش به همه این موارد خواهیم پرداخت و تعدادی از این دانشگاه ها را معرفی خواهیم کرد. با خبرنگاران همراه باشید تا با برترین دانشگاه های ژاپن آشنا شوید.

برترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل

تحصیل در سرزمین سامورایی ها

دانشگاه های ژاپن در میان صد دانشگاهی که در دنیا به عنوان برترین ها انتخاب شده اند، جزء یکی از کشورهای برتر دنیا از نظر تحصیل است و دانشگاه های توکیو، کیوتو وناگویا دانشگاه هایی هستند که به عنوان برترین دانشگاه های ژاپن دارای رتبه بالایی هستند و این دانشگاه ها در آسیا هم معروف هستند و در مجموع دانشگاه های ژاپن مرتبه و جایگاه بالایی در آسیا دارند و از نظر کیفیت آموزشی و استانداردهای لازم این پنج دانشگاهی که نام برده شد در فهرست ده دانشگاه برتر آسیا هستند.

بطور کلی سیستم آموزشی ژاپن به شکلی است که به علت بالابودن کیفیت آن در دنیا جزء کشورهای پیشتاز در عرصه پژوهش و تکنولوژی به حساب می آیند و به جز کیفیت بالا در حوزه فنی در دیگر رشته های دانشگاهی مثل علوم سیاسی هم این کیفیت مورد توجه است و اهمیت دادن به آن مد نظر است و در حال حاضر سیزده دانشگاه که از برترین دانشگاه های ژاپن هستند برنامه های آموزشی شان به زبان انگلیسی است و تدریس در این دانشگاه ها هم به زبان انگلیسی صورت می گیرد.

آشنایی با ژاپن

تحصیل در کشور ژاپن کشوری که دارای قدمت و جاذبه های زیادی است هم جذابیت های خاص خودش را دارد و هم اینکه یکی از کشورهایی را برای تحصیل انتخاب نموده اید که استاندارهای آموزشی بالایی دارد. این سرزمین که در قاره آسیای شرقی و در اقیانوس آرام قرار گرفته است و 98 درصد این سرزمین چهار جزیره کیوشو، شیکوکو، هوکایدو و هونشو است و مساحتی حدود 378000 کیلومتر مربع دارد، سرزمینی که آن را تماما آب در بر گرفته است و دریای ژاپن در غرب، اقیانوس آرام در شرق، در جنوب دریای چین، و در شمال ژاپن دریای اخوتسوکو است. 126 میلیون تن جمعیت دارد و از این نظر مقام دهم دنیا است و مرکز آن توکیو یکی از بزرگترین مرکز ها و گرانترین شهرهای دنیا است و زبان ژاپنی زبانی است که مردم این کشور با آن حرف می زنند و واحد پول این کشور ین است.

شرایط تحصیل در ژاپن

شرایط تحصیل در کشور ژاپن برای دانشجویان بین المللی خیلی باز و امکان ورود به آن راحت است. حدود 130000 دانشجوی خارجی سالانه در ژاپن در حال تحصیل هستند و این کشور میخواهد تا سال 2020 این تعداد دانشجو را دو برابر کند. دولت و دانشگاه های ژاپن یاری هزینه تحصیلی و وام را برای دانشجویان در نظر گرفته اند که کسانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند می توانند با یاری وام تحصیلی به راحتی در این کشور ادامه تحصیل بدهند.

بعلاوه دانشجویان بین المللی که قصد تحصیل در برترین دانشگاه های ژاپن را دارند باید ویزای این کشور را تهیه نمایند که برای این کار می توانند مستقیما به سفارت ژاپن و یا کنسولگری در کشورمان اقدام نمایند. بعلاوه از دیگر مزایای تحصیل در برترین دانشگاه های ژاپن بیمه سلامت است که دانشجویان بین المللی برای عضویت در این طرح که حدود 70 درصد از هزینه درمان را شامل می گردد می توانند با ارائه مدارک تحصیلی خود برای آن اقدام نمایند.

معرفی برترین دانشگاه های ژاپن

  • دانشگاه توکیو

در فهرست برترین دانشگاه های ژاپن دانشگاه توکیو مهمترین و بزرگترین دانشگاه های این کشور است و در دنیا مقام بالایی را برای خود کسب نموده است تا جایی که در فهرست 20 دانشگاه اول دنیا و 5 دانشگاه اول قاره آسیا قرار گرفته است. دانشگاه توکیو یک دانشگاه دولتی است و افراد زیادی می خواهند که به این دانشگاه وارد شوند. دانشگاه توکیو در سال 1897 میلادی بنا شده است و در حال حاضر 22 هزار دانشجو در کلیه مقاطع مختلف تحصیلی دارد.

رتبه خوب این دانشگاه در دنیا و در سطح ملی باعث شده که هم در این کشور و هم در سطح دنیا تعداد افرادی که قصد ورود به این دانشگاه را دارند زیاد باشد. این دانشگاه چهل و هفتمین دانشگاه برتر در رشته پزشکی است و بعلاوه در رشته های فنی مهندسی رنکینگ دنیای 76 تا 100 را دارد. در دانشگاه توکیو تحصیل به زبان ژاپنی است و افرادی که تصمیم دارند در این دانشگاه ادامه تحصیل بدهند باید زبان ژاپنی را که خیلی هم گرامر زبان ژاپنی سخت نیست یاد بگیرند و در مدت حدود 6 ماه مکالمه روزمره را بیاموزند ولی خواندن و نوشتن زبان ژاپنی خیلی مشکل است و احتیاج به تمرین بیشتری دارد.

دانشجویان مقطع فوق لیسانس باید زبان ژاپنی را حتما به خوبی یاد بگیرند اما در رشته های فنی مهندسی و مقطع دکترا تسلط به زبان ژاپنی ضرورتی ندارد و با استفاده از منابع انگلیسی مساله قابل حل است. در رشته های پزشکی و دندانپزشکی و دامپزشکی تحصیل 6 سال زمان می برد. برای رشته های علوم انسانی هم تسلط به زبان ژاپنی الزامی است. تحصیل در مقطع لیسانس در برترین دانشگاه های ژاپن به زبان ژاپنی و مدت آن 4 سال است و دوره کارشناسی ارشد 2 سال و دوره دکترا 3 سال طول می کشد.

  • دانشگاه کیو

این دانشگاه که در سال 1858 بنا شده یکی دیگر از برترین دانشگاه های ژاپن در شهر توکیو است و در آن تمام مقاطع تحصیلی و دروس دانشگاهی وجود دارد. دانشگاه کیو 35 هزار دانشجو دارد و از نظر قدمت و مساحت از قدیمی ترین وبزرگترین و برترین دانشگاه های ژاپن محسوب می گردد. رتبه دنیای دانشگاه کیو 119 در سطح دانشگاه های دنیا است. در دانشگاه کیو دانشکده ادبیات یکی از دانشکده های این دانشگاه است که در آن رشته های تاریخ ژاپن، ادبیات آلمانی ، ادبیات چینی، ادبیات فرانسه، جامعه شناسی، باستان شناسی و رشته های دیگری تدریس می گردد.

  • دانشگاه تسوکوبا

دانشگاه تسوکوبا در حومه شهر تسوکوبا است و در سال 1973 بنا شده است. این دانشگاه 25 هزار دانشجو دارد و تمام مقاطع تحصیلی مثل لیسانس، فوق لیسانس و دکتری را دارا است و از نظر جایگاه دانشگاه تسوکوبا در ژاپن رتبه چهارم و در میان دانشگاه های دنیا رتبه 273 را دارد و از برترین دانشگاه های ژاپن است که رشته های تاریخ، هنر، موزه و باستان شناسی را در تمام مقاطع دارد.

  • دانشگاه کیوتو

یکی از دانشگاه های برتر ژاپن است که چهل هفتمین دانشگاه در زمینه پزشکی و رشته های مهندسی است. تحصیل در دانشگاه کیوتو به زبان ژاپنی است. دانشکده زبان دانشگاه کیوتو رشته های زبان انگلیسی ، فرانسه، ایتالیایی، روسی را دارد. و دانشکده پزشکی و مهندسی کیوتو رشته های پزشکی و مهندسی در آن تدریس می گردد.

  • دانشگاه ناگویا

این دانشگاه در شهرناگویا در سال 1871 ایجاد شده و در کلیه مقاطع لیسانس، فوق لیسانس و دکتری دانشجو می پذیرد و از قدیمی ترین دانشگاه و بعلاوه یکی از برترین دانشگاه های ژاپن است.

  • دانشگاه هیرسکی

این دانشگاه در شهر قلعه سابق هیرسکی قرار گرفته است و یک دانشگاه ملی است که در استان آئوموری در قسمت شمال جزیره هونشو واقع شده است و در سال 1949 بنا شده است.

به جز دانشگاه هایی که در اینجا نام برده شد در زیر نام چند دانشگاه معتبر کشور ژاپن را که جزء برترین دانشگاه های ژاپن هستند می آوریم.

  • Chiba University
  • Gifu University
  • Gunma University
  • Hiroshima University
  • Hokkaido University
  • Ibaraki University
  • Kobe University
  • Kyoto University
منبع: الی گشت

به "برترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید