بیمه سلامت 300 میلیارد ریال مطالبه مراکز درمانی را پرداخت کرد

به گزارش وبلاگ تمبوک، مدیرکل بیمه سلامت کردستان گفت: این سازمان در راستای حمایت اقتصادی از بیمه شدگان و ارائه خدمات درمانی، 300 میلیارد ریال مطالبه به مراکز طرف قرارداد خود در این استان پرداخت نموده است.

بیمه سلامت 300 میلیارد ریال مطالبه مراکز درمانی را پرداخت کرد

به گزارش وبلاگ تمبوک به نقل از ایرنا،انور اسماعیلی روز چهارشنبه 20 آذر گفت: 251 میلیارد و 102 میلیون ریال از این میزان مطالبه به دانشگاه علوم پزشکی کردستان و بیمارستان های زیر مجموعه و 48 میلیارد و 200 میلیون ریال نیز به دیگر مراکز درمانی خصوصی طرف قرارداد از جمله داروخانه ها و مطب پزشکان پرداخت شد.

وی اضافه نمود: این مطالبات در راستای اهداف عالی سازمانی بیمه سلامت که حمایت اقتصادی از بیمه شدگان در زمینه درمان و کاهش پرداخت از جیب آنها است به مراکز درمانی طرف قرارداد پرداخت شده است.

مدیرکل بیمه سلامت کردستان اضافه نمود: در حال حاضر 600 مرکز درمانی و بیمارستانی با بیمه سلامت استان قرارداد همکاری دارند که بیش از 140 مورد آن داروخانه های سطح شهرها بوده و مابقی نیز مطب پزشکان، آزمایشگاه ها و مراکز رادیولوژی است.

وی یادآور شد: اکنون شرایط بیمه سلامت در حوزه پرداخت بدهی ها با قبل از اجرای طرح تحول تفاوتی ندارد و کاملاً پرداخت ها به روز است و فقط مطالبه اندکی مربوط به سال 97 باقی مانده که در آینده نزدیک پرداخت خواهد شد.

در استان کردستان بیش از یک میلیون و 50هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت بوده که بیشترین تعداد شامل بیش از 600 هزار نفر در روستاها ساکن هستند.

طرح تحول نظام سلامت اردیبهشت سال 93 به منظور کاهش پرداخت هزینه های درمانی از جیب مردم، حضور پزشکان متخصص در بیمارستان های مشمول، ارتقای کیفیت خدمات درمانی و ویزیت در بیمارستان های مشمول، حفاظت اقتصادی از بیماران صعب العلاج، خاص و نیازمند، ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستان های مشمول طرح و حمایت از ماندگاری پزشکان در مناطق محروم به مرحله اجرا درآمد.

نام نویسی برای بیمه سلامت ایرانیان نیز همزمان در سراسر کشور از اول اردیبهشت سال 1393 شروع و توزیع دفترچه های درمانی نیز از سوم خرداد همان سال شروع شد.

منبع: همشهری آنلاین

به "بیمه سلامت 300 میلیارد ریال مطالبه مراکز درمانی را پرداخت کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیمه سلامت 300 میلیارد ریال مطالبه مراکز درمانی را پرداخت کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید