تصاویر، شاهکار هایی که در جنگ جهانی دوم گم شدند

به گزارش وبلاگ تمبوک، دنیا در جنگ دنیای دوم شاهد وقوع سرقت و غارت آثار هنری در مقیاس گسترده بود. خوشبختانه اغلب این آثار به وسیله گروهی بازیابی شدند که به مردان آثار ماندگار مشهور شدند.

تصاویر، شاهکار هایی که در جنگ جهانی دوم گم شدند

دنیا در جنگ دنیای دوم شاهد وقوع سرقت و غارت آثار هنری در مقیاس گسترده بود.

جنگ دنیای دوم برای دنیای هنر و فرهنگ ویرانی های جبران ناپذیری در پی داشت. موزه ها و گالری ها برای همواره از بعضی از شاهکار های هنری غیرقابل جایگزین محروم شدند و کارشناسان هنری نیز سال ها زمان را صرف کشف آثار هنری مفقود کردند.

دنیا در جنگ دنیای دوم شاهد وقوع سرقت و غارت آثار هنری در مقیاس گسترده بود. خوشبختانه اغلب این آثار به وسیله گروهی بازیابی شدند که به مردان آثار ماندگار مشهور شدند. با این حال بسیاری از این آثار هنری هنوز مفقود هستند. امروزه کوشش دنیای برای شناسایی آثار هنری غارت شده نازی ها و استرداد آن ها به مالکان اصلی وجود دارد.

در ادامه با تعدادی از مهم ترین آثار هنری آشنا می شوید که در طول جنگ دنیای دوم مفقود و یا نابود شدند و به وسیله دیلی آرت معرفی شده اند:

پرتره مرد جوان اثر رافائل

این تابلو نقاشی مشهورترین خسارت هنری لهستان ناشی از جنگ دنیای دوم محسوب می گردد. تابلو نقاشی پرتره مرد جوان از مجموعه خانوادگی در کراکوف غارت شد تا در سال 1939 در موزه هیتلر قرار داده گردد. در سرانجام جنگ این تابلو نقاشی مفقود شد، اما هر چند ماه یکبار شایعاتی درباره پیدا شدن این نقاشی در نقطه ای از دنیا به گوش می رسد.

نقاش در جهت کار

این تابلو نقاشی ون گوگ به وسیله نازی ها ربوده شد و سپس در جریان بمباران شهر ماگدبورگ در آلمان گم شد.

سنگ شکنان اثر گوستاو کوربه

این تابلو نقاشی در جریان جنگ دنیای دوم به همراه 154 تصویر دیگر حین انتقال این آثار به قلعه ای در نزدیکی درسدن و بر اثر بمباران نیرو های متفقین در فوریه 1945 از بین رفت.

تالار کهربا اثر آندرئاس شلاوتر

اتاقی در کاخ کاترین در نزدیکی سن پترزبورگ بود که با کهربا، آینه و طلا نزئین شده بود. تزئینات این اتاق در جریان جنگ دنیای دوم ناپدید شد و در سال 2003 بازسازی شد.

تزئینات این اتاق در جنگ دنیای دون به وسیله گروهی از سربازان نازی غارت شد و برای بازسازی و نمایش به کونیگسبرگ منتقل شد. شرایط کنونی این اتاق نامشخص است.

پرتره ترود استینر اثر گوستاو کلیمت

این پرتره دختر جنی استینر یک مجموعه دار اهل وین است. این پرتره نیز به وسیله نازی ها پس از فرار استینر به اتریش در سال 1938 غارت شد. این پرتره سپس به فردی نامشخصی در سال 1941 فروخته شد و از آن پس هرگز دیده نشد.

میدان سانتا مارگریتا اثر کانالتو

این نقاشی چشم انداز که به وسیله کانالتو خلق شده است، بخشی از مجموعه خصوصی که پس از فرار مالک آن در سال 1940 به هلند، به وسیله نازی ها مصادره شد. بعضی از آثار این مجموعه به وارثان مالک اصلی آن بازگردانده شدند، با این حال کارآگاه های هنری هنوز در پی این پرتره هستند.

منبع: فرادید

به "تصاویر، شاهکار هایی که در جنگ جهانی دوم گم شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر، شاهکار هایی که در جنگ جهانی دوم گم شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید