خبرنگاران رصد فعالیت هیات های بازرسی انتخابات استان مرکزی در اولویت واقع شده است

به گزارش وبلاگ تمبوک، اراک - خبرنگاران - رییس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: پایش و رصد فعالیت هیات های بازرسی در سطح استان به عنوان مهمترین اصل در امر انتخابات است که باید اخبار مرتبط نیز به موقع انعکاس داده گردد.

خبرنگاران رصد فعالیت هیات های بازرسی انتخابات استان مرکزی در اولویت واقع شده است

مهدی زندیه وکیلی روز سه شنبه در نشست هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی اضافه کرد: اعضای این هیات ضمن کنترل فرآیند انتخابات، بر پیشگیری از تخلفات احتمالی تمرکز نمایند.

وی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات سالم، مهمترین اهداف دست اندرکاران انتخابات است گفت: هیات بازرسی در کنار هیات اجرایی و نظارت در راستای حسن برگزاری انتخابات و پیشگیری از تخلفات تشکیل می گردد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی گفت: هیات های بازرسی در مرکز استان و شهرستان ها باید فعال باشند و اخبار مربوط به کاندیداها و احتمال تخلفات مربوط به هیات های اجرایی و نظارت در موعد مقرر انعکاس داده گردد و تنها معطوف به روز برگزاری انتخابات نباشد .

زندیه وکیلی توضیح داد: هیات های بازرسی باید برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، میان دوره ای مجلس و شوراهای اسلامی شهر و روستا آمادگی لازم را داشته باشند و برای برگزاری انتخابات سالم از هیچ کوششی دریغ ننمایند و این مهم با حساسیت دنبال گردد.

وی ضمن تاکید بر اینکه نوع نگرش هیات های بازرسی استان باید معطوف بر نظارت های موردی باشد گفت: کوچکترین تخلف موردی در مرکز استان و سطح شهرستان ها می تواند در اذهان و افکار عمومی به گونه ای جلوه کند که کوشش و زحمات مابقی بخش ها نادیده گرفته گردد و صحت و سلامت انتخابات را تحت الشعاع قرار دهد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی بیان داشت: تخلفات موردی در وهله نخست باید شناسایی و سپس برخورد قاطع صورت گیرد چرا که دست اندرکاران برگزاری انتخابات بر برگزاری صحیح و مبتنی بر قانون این مهم تاکید ویژه ای دارند.

زندیه وکیلی ضمن تاکید بر اینکه نقش هیات های بازرسی در هر دوره از انتخابات برجسته تر می گردد گفت: افزایش تعداد بازرسان در هر شعبه یک بازرس و هر 15 شعبه یک سر بازرس نشان از اهمیت این هیات در امر انتخابات است و این مهم نشان می دهد وزارت کشور و قوه مجریه از هیات های بازرسی انتظار بیشتری دارند و نقش این نهاد را در راستای برگزاری انتخابات سالم و قانون تاثیر گذار می دانند.

وی یادآور شد: شاخص های ارزیابی هیات های بازرسی به صورت متمرکز از تهران اعلام شده است و مقوله ارزیابی درسطح استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که نشان از عملکرد و فعالیت دست اندرکاران انتخابات است که انتظار می رود، ارزیابی ها نیز باید به موقع انعکاس داده گردد.

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان مرکزی بیان داشت: در بعضی شهرستان ها گزارشاتی مبنی بر رد صلاحیت و همچنین انصراف داوطلبین ارائه شده است که انتظار می رود این اقدامات در چارچوب قانون صورت گیرد و تخلفات احتمالی نیز در این راستا به هیات های بازرسی انعکاس داده گردد

زندیه وکیلی تاکید نمود: امید است با تعامل و همکاری میان هیات های اجرایی ، نظارت و بازرسی انتخابات شاهد انتخاباتی سالم و با مشارکت حداکثری مردم در خردادماه امسال باشیم.

مدیر کل دفتر مدیریت عملکرد بازرسی و امور حقوقی استانداری مرکزی نیز در این نشست گفت: ارزیابی های لازم در مرکز استان و شهرستان ها انجام می گردد و بر اساس بازدید های میدانی که انجام شده اقدامات مناسبی در امر برگزاری انتخابات در حال اجرا است.

غلامرضا فتح آبادی اضافه کرد: انتظار می رود هیات های بازرسی در شهرستان ها عملکرد و فعالیت های مناسب تری در راستای برگزاری انتخابات انجام دهند تا شاخص های ارزیابی استان ارتقا یابد.

وی با اشاره به اینکه فهرست تخلفات و جرائم انتخاباتی در اختیار مجریان انتخابات قرار گرفته است گفت: ثبت نام بازرسان از اول اردیبهشت ماه در سامانه انجام می گردد که امید است استان مرکزی از نخستین استانهایی باشد که اسامی بازرسان و سربازرسان را در این سامانه ثبت می نماید تا بر این اساس بتوانیم شاخص های لازم را برای استان کسب کنیم.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران رصد فعالیت هیات های بازرسی انتخابات استان مرکزی در اولویت واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران رصد فعالیت هیات های بازرسی انتخابات استان مرکزی در اولویت واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید