خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 256 نفر رسید

به گزارش وبلاگ تمبوک، مشهد- خبرنگاران- دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با اضافه شدن 36 مبتلای جدید تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در خراسان رضوی به 256 نفر رسید.

خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 256 نفر رسید

دکتر علی اصغر انجیدنی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ تمبوک اضافه کرد: 171 نفر از این تعداد زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و بقیه زیر پوشش سایر دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی مستقر در این استان هستند.

وی ادامه داد: دانشکده علوم پزشکی نیشابور با 52 نفر مبتلا به ویروس کرونا بعد از مشهد بیشترین آمار را دارد و پس از آن دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار و تربت حیدریه به ترتیب با 14 و 9 نفر هستند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در دانشگاه های علوم پزشکی گناباد و تربت جام را نیز به ترتیب هفت و سه نفر گفت.

انجیدنی اضافه کرد: از 30 بهمن ماه امسال تا 21 اسفند دو هزار و 330 مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به ابتلا به بیماری کرونا در بیمارستان های خراسان رضوی بستری شده اند که هزار و 380 نفر از این بیماران در مشهد و 12 شهرستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی این شهر بستری هستند.

وی ادامه داد: تا به امروز هزار و 421 نفر از بیماران مبتلا به عفونت های حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در استان خراسان رضوی بهبود یافته و از بیمارستان ها مرخص شده اند که 737 نفر از آنان از جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد بوده اند.

دبیر کمیته مراقبت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد شستن مرتب دست ها، پرهیز از قرار دریافت در تجمع ها و در صورت لزوم استفاده از ماسک، رعایت بهداشت فردی از سوی همه افراد جامعه به ویژه مبتلایان به سرماخورگی را توصیه جدی وزارت بهداشت برای پیشگیری از کرونا مطرح نمود.

افزون بر 75 درصد جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند و 25 درصد جمعیت این استان نیز زیرپوشش خدمات دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت جام، تربت حیدریه و نیشابور هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 256 نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمار مبتلایان به کرونا در خراسان رضوی به 256 نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید