دیدنی های یزد در یک نگاه yazd

به گزارش وبلاگ تمبوک، در این مطلب از وب سایت گردشگری خبرنگاران شما را با دیدنی های یزد در یک نگاه آشنا خواهیم کرد . در ادامه مطلب همراه ما باشید.

دیدنی های یزد در یک نگاه yazd

بلیط هواپیما در طاهاگشت

یزد مرکز استان و شهرستان یزد در مرکز ایران است. بین رشته های شیرکوه در دشتی گسترده به نام دشت یزد ـ اردکان قرار گرفته است. این شهر تاریخی به عنوان نخستین شهر تاریخی ایران و بیست ودومین اثر تاریخی کشور در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. مشخص ترین وجهه شهر، معماری خاص کویری آن است. بادگیرها، مناره ها و گنبدها مشخص ترین جنبه ظاهری معماری شهر است. در این سبک معماری، از بادگیر برای دریافت جریان باد و خنک کردن فضای ساختمان به کار می رفته است.

بافت و ساخت معماری ویژه منطقه یزد از بارزترین نمونه های معماری خاص اقلیم های گرم و خشک در جهان است. تناسب آن با نیازها و شرایط اقلیمی- فرهنگی مردم منطقه، گذشته از زیبایی خاص این معماری، از ویژگی های آن است. در مرکز هر محله، معمولاً حمام، بازارچه، آب انبار، مسجد، حسینیه، لرد، کارگاه های کوچک، جوی آب (برای دسترسی به قنات) واقع شده است که بسیاری از این امکانات هنوز پابرجا هستند.مسلماً بارزترین خصوصیت شهر یزد را می توان وجود محله های قدیمی و سنتی با کوچه پس کوچه های خشت و گلی در هم تنیده، بازارها، مساجد، حمام و خانه های آن دانست. در مجموع 77 محله از مجموعه محلات شهر یزد به دلیل قرار دریافت در محدوده بافت تاریخی یا در حریم آن، در سال 1384 و با شماره 15000، تحت عنوان بافت تاریخی یزد به ثبت آثار ملی رسیده اند که مهم ترین محلهٔ باستانی یزد شیخداد و فهادان می باشد.

لمینت دندان کامپوزیت دندان ایمپلنت ارتودنسی

منبع: تاپ تراول

به "دیدنی های یزد در یک نگاه yazd" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های یزد در یک نگاه yazd"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید