دیوار کار شهر را زشت نموده یا زیبا؟

به گزارش وبلاگ تمبوک، هم میهن نوشت: خبرگزاری ایرنا مجموعه عکسی با عنوان دیوار کار منتشر نموده است. در شرح گزارش نوشته است دیوار های خیابان های اصلی در بعضی از شهر های بزرگ به محلی برای نصب تبلیغات کاریابی تبدیل شده است. تبلیغاتی که چهره شهر را مخدوش می نماید و یکی از عوامل نازیبایی است، اما نظر جویندگان کار را به خود جلب می نماید.

دیوار کار شهر را زشت نموده یا زیبا؟

اول آنکه زیبایی یک امر نسبی است، یعنی همین تصویری که از نظر خبرگزاری ایرنا چهره شهر را مخدوش نموده است در نظر نگارنده بسیار یونیک و چشم نواز و زیبا است.

دوم اینکه آن چیزی که تصویر شهر را نازیبا می نماید، استیصال و در به دری جویندگان کار است که اگر سر هر کدام از این شغل ها که روی دیوار کوبیده شده بروند از پسِ اجاره یک سوئیت بیست متری هم بر نمی آیند. آن چیزی که نازیباست شرمسار اهل و عیال شدن کارگر جماعت است. آن چیزی که نازیباست صبح تا شب یک لنگه پا ایستادن در میدان های شهر است.

ای کاش همه دیوار های شهر، بنر و تراکت و دیوارنوشت بود، اما لبخند رضایت بر صورت کارگر می نشست، می توانست عرق جبین بریزد و حاصل دست رنجش را خرج زندگی بی دغدغه کند، می توانست استیصال و بلاتکلیفی را از چشمانش بیرون کند و از روی دیوار های شهر شغلی انتخاب کند و آینده اش را بسازد.

منبع: فرارو

به "دیوار کار شهر را زشت نموده یا زیبا؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیوار کار شهر را زشت نموده یا زیبا؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید