روایت منبع نزدیک به تیم ایرانی از نوسان ساعتی اظهارات دیپلمات های غربی

به گزارش وبلاگ تمبوک، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره نماینده ایران در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران گفت که حالت و اظهارات دیپلمات ها و منابع غربی به طور ساعتی تغییر می نماید و آنها هربار ادعای متفاوتی را درباره مواضع ایران در مذاکرات مطرح می نمایند.

روایت منبع نزدیک به تیم ایرانی از نوسان ساعتی اظهارات دیپلمات های غربی

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تمبوک، یک منبع نزدیک به تیم مذاکره کننده ایرانی درباره روایت های متناقض منابع غربی به خبرنگار وبلاگ تمبوک گفت: حالت (mood) دیپلمات ها و منابع غربی ساعتی تغییر می نماید.

این منبع مطلع در ادامه شرح داد: اول گفتند که ایران در مواضعش تجدید نظر نموده در فاصله چند ساعتی گزاره خود را به این تغییر دادند که مواضع ایران تغییر ننموده است.

مذاکرات ایران و 1+4 در حال حاضر در وین در جریان است. این مصاحبهها 8 آذرماه شروع شد و پس از وقفه چند روزه مجدد از روز پنجشنبه ادامه یافت. ایران در ابتدای مذاکرات دو متن پیشنهادی درباره برطرف تحریم ها و موضوعات هسته ای به طرف های مقابل ارائه داد، اما اعضای 1+4 تا به امروز پیشنهادات مشخصی را ارائه ننموده اند. با این حال مذاکرات در خصوص موضوعات تحریمی و هسته ای در فرمت ها و سطوح مختلف در جریان است.

در همین حال منابع و دیپلمات های بی نام و نشان اروپایی پنجشنبه شب بعد از جلسه کمیسیون مشترک مدعی شدند که ایران تغییراتی را در مواضع خود داشته است. منابع نزدیک به تیم ایران در مصاحبه با وبلاگ تمبوک چنین گمانه ای را رد کردند و گفتند که پیشنهادات ایران همچنان روی میز است و تغییری در موضع تیم مذاکره کننده ایران رخ نداده است. ساعاتی پس از انتشار این خبر، منابع اروپایی مجدد موضع گیری نموده و با اشاره به دشواری مصاحبهها، این بار گفتند که ایران مواضع خود را تغییر نداده است.

شرکت کنندگان در مذاکرات وین، روز آدینه نیز در جلسات و نشست هایی در فرمت ها و سطوح مختلف در دو حوزه برطرف تحریم ها و موضوعات هسته ای به بحث و آنالیز در خصوص متون پرداختند. علاوه بر جلسات کارشناسی، ملاقات دوجانبه ای نیز میان علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف رئیس هیأت مذاکره کننده روسیه و بعلاوه ملاقاتی میان باقری و وزیر خارجه اتریش برگزار گردید.

رایزنی ها و مذاکرات امروز نیز در سطوح مختلف ادامه خواهد یافت.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "روایت منبع نزدیک به تیم ایرانی از نوسان ساعتی اظهارات دیپلمات های غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت منبع نزدیک به تیم ایرانی از نوسان ساعتی اظهارات دیپلمات های غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید