سراج: همکاری های منطقه ای راه مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا است

به گزارش وبلاگ تمبوک، پکن- خبرنگاران- رییس سازمان بازرسی کل کشور که برای شرکت در اجلاس بین المللی کمربند-راه به چین سفر نموده است گفت: افزایش همکاری های منطقه ای و ایجاد نهادهایی برای گسترش تجارت خارجی در آسیا یکی از راهکارهای مقابله با زیاده خواهی و انحصارگرایی اقتصادی آمریکا است.

سراج: همکاری های منطقه ای راه مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا است

به گزارش وبلاگ تمبوک ناصر قاضی سراج روز پنجشنبه در دیدار معاون حزب کمونیست چین در پکن همچنین از مواضع دولت چین در مقابله با یکجانبه گرایی ایالات متحده آمریکا و مخالفت با وضع تحریم های ظالمانه علیه مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران تمجید کرد.

وی تاکید: ابتکار کمربند-راه در ایجاد رشد مالی کشورهای عضو این راستا و بالا رفتن ارزش پولی و فراوری ناخالص داخلی کشورهای عضو موثر است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور گسترش روابط در قاره های آسیا، اروپا و آفریقا در قالب ابتکار کمربند-راه را موضوعی تمدنی و فرهنگی عنوان نمود و توضیح داد: راه ابریشم محملی برای معرفی تمدن های بزرگ دنیا به یکدیگر است.

قاضی سراج از ابتکار کمربند-راه به عنوان فرصتی برای به ظهور رساندن مدل نظارت، بازرسی و شفافیت بر اساس فرهنگ های شرقی و ارائه و معرفی آن به دیگر فرهنگ هایی که به واسطه این امر در این پروژه دخیل هستند یاد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از آمادگی سازمان بازرسی کل کشور برای فعالیت و همکاری همه جانبه در راستای همکاری های قضایی، نظارت و بازرسی، آمبودزمانی و مقابله با فساد با دیگر کشورهای عضو این ابتکار اطلاع داد.

قاضی سراج بر کوشش برای ایجاد اجماع نظر میان کشورهای عضو انجمن آمبودزمان آسیایی، انجمن بین المللی مسئولان مبارزه با فساد و موسسه آمبودزمان بین المللی برای اقدام موثر در زمینه سوء استفاده از اعطای تابعیت مضاعف به متهمان و مفسدان فراری تاکید نمود.

ای شو لی معاون حزب کمونیست چین نیز در این دیدار ضمن خیر مقدم از رییس سازمان بازرسی کل کشور و همچنین تشکر و قدردانی از او هیات همراه به جهت شرکت در دومین اجلاس بین المللی کمربند-راه در چین آمادگی خود را برای هرگونه همکاری در زمینه های مختلف با ایران بیان کرد.

دومین اجلاس بین المللی کمربند-راه با حضور هیات هایی از 110 کشور از جمله جمهوری اسلامی ایران از روز پنجشنبه در پکن شروع بکار کرد.

از سوی جمهوری اسلامی ایران سه هیات به سرپرستی فرهاد دژپسند وزیر امور مالی و دارایی، ناصر قاضی سراج رییس سازمان بازرسی کل کشور و حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در اجلاس بین المللی کمربند- راه شرکت نموده اند.

شی جین پینگ رییس جمهوری خلق چین سال 2013 میلادی در جریان سفر به قزاقستان و اندونزی، به ترتیب پیشنهاد ساخت کمربند مالی جاده ابریشم و ساخت راه ابریشم دریایی در قرن بیست و یکم را عنوان نمود که این طرح در نهایت با عنوان کمربند - راه به دنیا معرفی گردید.

این پروژه در ابتدا با سرمایه گذاری بیش از یک هزار میلیارد دلار توسط چین شروع شد و تا مارس سال 2019 میلادی 125 کشور و 29 سازمان بین المللی 173 موافقت نامه همکاری با چین در این مورد امضا نموده اند.

نشست افتتاحیه رسمی این اجلاس هم فردا (آدینه) با حضور شی جین پینگ رییس جمهوری چین در پکن برگزار می گردد.

دومین کنفرانس بین المللی کمربند - راه تا 7 اردیبهشت ادامه دارد.

**آساق**1904**

منبع: ایرنا

به "سراج: همکاری های منطقه ای راه مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سراج: همکاری های منطقه ای راه مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید