روش موثر برای کاهش سکته مغزی در زنان

به گزارش وبلاگ تمبوک، تحقیقات اخیر نشان می دهد زنان بالای 50 سال می توانند به یاری روش هایی ساده و مؤثر خود را از خطر سکته مغزی ایمن نگه دارند.

روش موثر برای کاهش سکته مغزی در زنان

از پروفایل اینستاگرام بهروز ازند دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی وبلاگ تمبوک به نقل از دیلی میل، تحقیقات اخیر نشان می دهد زنان بالای 50 سال می توانند خطر ابتلا به سکته مغزی را به میزان قابل توجهی با استفاده از عادات سالم مانند ورزش و رژیم غذایی مناسب کاهش دهند.

سکته مغزی نوعی اختلال نورولوژیک ناگهانی است که به علت عروق کانونی قابل انتساب است که به دنبال آن خون رسانی به ناحیه ای که دچار سکته مغزی شده مختل می گردد.

محققان تأکید می نمایند: عادات سالم، فعالیت فیزیکی، ورزش روزانه، مصرف غذاهای مناسب و عدم مصرف الکل از جمله این روش ها است؛ رژیم غذایی نیز باید شامل مصرف بیشتر ماهی، آجیل، غلات کامل، میوه و سبزیجات باشد.

یافته ها نشان می دهد، محافظت در برابر بیماری های جدی ضروری است؛ زنانی که در سنین میانسالی از سبک زندگی سالم پیروی می نمایند خطر بروز سکته مغزی را یک سوم در خود کاهش می دهند؛ گرچه باید به این موضوع توجه داشت که پیروی از سبک زندگی سالم باید از ابتدا در نظر گرفته و اجرا گردد.

خانم هایی که در دوران میانسالی اصلاحات سبک زندگی ایجاد نموده اند، خطر ابتلا به سکته مغزی را در حدود یک چهارم کاهش داده و سکته مغزی ایسکمیک، شایع ترین نوع آن بیش از یک سوم کاهش یافته است.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری فارس

به "روش موثر برای کاهش سکته مغزی در زنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روش موثر برای کاهش سکته مغزی در زنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید