سال هاست کاری نکردیم که فیفا و AFC به ایران اعتماد نمایند؛ از دست رفتن میزبانی قابل پیش بینی بود

به گزارش وبلاگ تمبوک، تهران (پانا) - مدرس بین المللی فیفا معتقد است با روندی که سیستم مدیریتی فوتبال ایران طی سال های اخیر طی نموده است، از دست رفتن میزبانی مسابقات قابل پیش بینی بود .

سال هاست کاری نکردیم که فیفا و AFC به ایران اعتماد نمایند؛ از دست رفتن میزبانی قابل پیش بینی بود

مسعود اقبالی در گفت وگو با پانا، درباره سلب میزبانی از ایران در لیگ قهرمانان آسیا و همچنین انتخاب بحرین به عنوان میزبان برای مسابقات مقدماتی جام جهانی در گروه C گفت: از دست رفتن میزبانی برای ایران اتفاق قابل پیش بینی بود، به این خاطر که ما در تمامی این سال ها برای فوتبال کاری نکردیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا به ایران اعتماد نمایند و این میزبانی را به انتظار میزبانی داشته باشیم. فیفا و afc از همه مسائل به خوبی خبر دارند، اگر زیرساخت های کشور ما را به لحاظ ورزشی با کشورهای مثل عربستان، امارات، قطر و حتی هند مقایسه کنیم آیا به لحاظ زیرساختی شرایط مشابه داریم و یکسان است؟!

وی ادامه داد: بنابراین وقتی هیچ قدم مثبتی برداشته نشده است چرا باید چنین انتظاری وجود داشته باشد. 50 سال است که تنها ورزشگاه آزادی به عنوان برند فوتبال ایران شناخته شده است و امکانات ما کاملاً محدود است، از آن طرف مسائل مدیریتی که در فوتبال ما وجود دارد مگر کم است؟! وقتی این مسائل وجود دارد و آن ها هم به خوبی می دانند ما شرایط میزبانی را نداریم چرا باید ایران را به عنوان میزبان انتخاب نمایند.

اقبالی در خصوص حضور مهدی تاج در تیم مدیریتی کنفدراسیون فوتبال آسیا و لابی ها و عدم وجود دپیلماسی در ورزش ایران اظهار کرد: طبیعتاً روابط سیاسی و بین الملل در ورزش ایران تأثیر دارد، اما موضوع اصلی ارتباط کامل داشتن حکومت ها با نهادهای بین المللی است و اگر بعضی پارامترهای آن ها را رعایت نکنیم ضربه خواهیم خورد. ما کرسی های مهمی داریم که به هر دلیلی از بین می فرایند و از همه مهم تر نمی توانیم در خصوص مسائل به این مهمی از کشورمان دفاع کنیم.

وی اضافه نمود: در همین کمیته آموزش فدراسیون فوتبال 5 مدرس داریم اما در دو سال گذشته AFC حتی یک کلاس به ما نداده است و کسی هم پیگیر این نیست چرا چنین اتفاقی می افتد. فوتبال ما فرایند نزولی دارد و متأسفانه در بخش مدیریت هم پشتیان ضعیفی داریم و همین موضوع به مسائل فنی هم کشیده می گردد. در کل اعتقاد دارم فوتبال ما در هر بخشی دارای ضعف است. در بخش سخت افزاری و زیرساخت مشکل داریم در بخش مدیریت و پشتیبانی هم همین طور.

مدرس بین المللی فیفا در ادامه به وضع تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و صعود سخت ایران اظهار کرد: در مسابقات مقدماتی جام جهانی شرایط سختی داریم، میزبانی سه بازی را از ما گرفتند و با یک مساوی کارمان تمام است. تیم ملی بازیکنان خوبی دارد، 20 بازیکن این تیم در بهترین تیم ها لژیونر هستند اما شرایط نا به سامان مدیریتی و زیرساختی به تیم ملی هم لطمه زده است، توانایی این تیم بالاست اما وقتی میزبانی را به دلیل مدیریت ضعیف و امکانات محدود به کشورهایی مثل عربستان ، قطر و بحرین می دهند کاری از پیش نمی توانیم ببریم.

وی گفت: با این وضع که وجود دارد صعود به جام جهانی هم خیلی سخت خواهد بود و من اصلاً بعید می دانم بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. اگر به دنبال راهکار و خروج از این بحران هستیم باید از همین حالا آغاز کنیم و زیرساخت ها را تقویت کنیم. در غیر این صورت منتظر هر اتفاقی باید باشیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "سال هاست کاری نکردیم که فیفا و AFC به ایران اعتماد نمایند؛ از دست رفتن میزبانی قابل پیش بینی بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سال هاست کاری نکردیم که فیفا و AFC به ایران اعتماد نمایند؛ از دست رفتن میزبانی قابل پیش بینی بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید