سامانه گردشگری سلامت در استانهای کشور راه اندازی می گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک، ایرنا/ براساس آخرین گزارش های منتشر شده، سامانه گردشگری سلامت در استانهای کشور راه اندازی می گردد.

سامانه گردشگری سلامت در استانهای کشور راه اندازی می گردد

یحیی نقی زاده محبوب، مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی خدمات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نشست با اعضای انجمن دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان اردبیل اظهار کرد: این سامانه به صورت پایلوت در استانهای اردبیل، خراسان رضوی و یزد فعالیت خود را شروع می نماید و در آن صدور ویزای گردشگری سلامت به وسیله دفاتر انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: طراحی سامانه گردشگری سلامت با هدف ایجاد مکانیزم هوشمند برای تسهیل امور گردشگران خارجی سلامت و ذی نفعان اعم از دفاتر خدمات مسافرتی، مراکز درمانی دارای مجوز پذیرش بیماران خارجی (IPD) و کادر درمان در دستور کار واقع شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با بهره برداری از این سامانه پیشرفته، بسیاری از چالش های موجود در حوزه گردشگری سلامت مرتفع و موجب ارتقای سطح خدمات و درنتیجه رضایتمندی گردشگران خارجی گردد.

مدیر کل دفتر نظارت و ارزیابی وزارت میراث فرهنگی بعلاوه به تصویب تخصیص تسهیلات به دفاتر خدمات مسافرتی اشاره نمود و اضافه نمود: به زودی پرداخت این تسهیلات شروع خواهد شد.

نقی زاده محبوب اضافه نمود: مسائل دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در سطح کلان در حال پیگیری است و موضوع مالیات نیز یکی از این موارد است که در برنامه هفتم توسعه فعالیتهای داخلی دفاتر از پرداخت مالیات معاف خواهد بود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل نیز در این نشست گفت: بعضی از مسائل و مسائل دفاتر در حوزه اختیارات استان نیست و ما در سطح کلان و به وسیله وزارتخانه پیگیر این مسائل هستیم.

حسن محمدی ادیب ادامه داد: در حوزه معرفی ظرفیتهای گردشگری استان برنامه های مختلفی داریم که شرکت در نمایشگاه های گردشگری کشورهای همسایه و تهیه کلیپ های معرفی جاذبه ها از این نمونه است و این اقدامات به فعالیت بیشتر و بهتر دفاتر یاری خواهد نمود.

منبع: همگردی

به "سامانه گردشگری سلامت در استانهای کشور راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه گردشگری سلامت در استانهای کشور راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید