پیغام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

به گزارش وبلاگ تمبوک، استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر پیامی صادر کرد.

پیغام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر

به گزارش خبرنگار گروه استان های وبلاگ تمبوک از بیرجند، متن پیغام ملانوری استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر به توضیح زیر است:

به نام خدا

سیاست کلی در جمهوری اسلامی این است که روستا ها تقویت و آباد شوند و کشاورزان کار فراوری که برای آینده این کشور و سرنوشت اسلام و مسلمین حائز اهمیت است را جدی بگیرند. رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)

روستا ها و منطقه ها عشایری، این خاستگاه های فراوری محصولات کشاورزی، باغی و دامی کانون کوشش و فراوری بوده و به اسم مراکز ثروت آفرینی، سهم به سزایی در اقتصاد کشور دارند.

روستائیان و عشایر، ضمن تأمین غذا و تضمین امنیت غذایی و سلامت مواد غذایی، مولد فرهنگ، آداب، رسوم و سنن مختلف بوده و با حفظ اکوسیستم و هویت خود، موتور محرک توسعه به تعداد می فرایند؛ بدون تردید با غیرتمندی و اراده جهادی در تکیه به توانمندی های خود، بیرق امید به آینده ای روشن و پرفروغ را در ایران اسلامی به اهتزاز در آورده اند.

همین صندلی رفیع سبب شده توجه به توسعه روستا ها و منطقه ها عشایری پس از پیروزی انقلاب اسلامی به اسم اصلی بسیار مهم در صدر برنامه های مدیران نظام قرار گیرد و ماحصل این رویکرد، توسعه زیرساخت ها و تأمین امکانات رفاهی در جهت توسعه عدالت اجتماعی در منطقه ها روستایی و عشایری است که طی سال های اخیر، بعضا مهاجرت معکوس و بازگشت روستائیان و عشایر را به زادگاهشان به همراه داشته است.

در خراسان جنوبی هم با عنایت به این که روستائیان و عشایر حدود نیمی از جمعیت استان را شامل می شوند، ارتقای شاخص های توسعه پایدار در روستا ها و منطقه ها عشایری، در اولویت برنامه های مدیران قرار گرفته است و با ترغیب مردم به کشاورزی صنعتی، کشت های گلخانه ای، استفاده از شیوه های نوین آبیاری و هم اصلاح نژاد دامی در کنار توسعه مراکز بومگردی و استفاده از ظرفیت های گردشگری به خوبی نمود پیدا نموده است.

اینجانب، ضمن تبریک 15 مهرماه روز ملی روستا و عشایر و آرزوی توفیق و سربلندی برای تمامی روستائیان و عشایر سختکوش استان، امیدوارم بتوانیم با استفاده از ظرفیت مردم، از پتانسیل های ارزشمند روستا ها و منطقه ها عشایری خراسان جنوبی در زمینه های کشاورزی، دامداری و دامپروری، صنایع دستی، گردشگری و بومگردی به درستی بهره برداری کنیم و در سایه مشارکت، همت و اراده روستائیان و عشایر بزرگوارمان، پیشرفت و آبادانی و هم ارتقای شاخص های توسعه پایدار، همه جانبه و متوازن استان را ببینیم. ان شاء الله

حمید ملانوری شمسی

استاندار خراسان جنوبی

س

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "پیغام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیغام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت روز ملی روستا و عشایر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید