فهرست رشته ها و منابع امتحانی کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، بدون کنکور دانشجوی دانشگاه شریف شوید

به گزارش وبلاگ تمبوک، برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

فهرست رشته ها و منابع امتحانی کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، بدون کنکور دانشجوی دانشگاه شریف شوید

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ تمبوک، حوزه آموزش و پژوهش در هفته ای که گذشت با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید. برای اطلاع از جزئیات بیشتر هر خبر این گزارش می توانید تنها روی عنوان آن موضوع کلیک کنید.

ثبت نام دو آزمون پیش کارورزی و علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی تا 28 آبان ماه ادامه دارد

آزمون پیش کارورزی (میان دوره) ساعت 8:30 صبح روز پنجشنبه 6 آذر 99 به صورت الکترونیک و آزمون های علوم پایه پزشکی و دندانپزشکی ساعت 14 روز پنجشنبه 6 آذر 99 برگزار می شوند. ثبت نام از واجدین شرایط شرکت در امتحانات مذکور به وسیله سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی و به وسیله کد کاربری و رمز عبور اعلام شده قبلی و از روز شنبه 17 آبان 99 شروع شده است و متقاضیان تا چهارشنبه 28 آبان 99 فرصت دارند در این آزمون ها ثبت نام نمایند.

پذیرش بدون آزمون دانشگاه شریف در مقطع ارشد شروع شد

دانشگاه صنعتی شریف بر اساس آیین نامه پذیرش بدون آزمون استعداد های درخشان در دوره تحصیلی کارشناسی ارشد وزارت علوم از میان دانشجویان کارشناسی ورودی نیمسال اول 1396 و دانشجویان دورشته های ورودی 1395 تعداد محدودی را بدون آزمون ورودی جهت ورود به دوره های کارشناسی ارشد می پذیرد. متقاضیان باید درخواست خود را به صورت الکترونیکی به همراه مدارک لازم به وسیله اتصال به درگاه admission.edu.sharif.edu ارسال نمایند.

مهمترین پروژه های جهش فراوری در دانشگاه امیرکبیر اعلام شد

مالک نادری مدیر فناوری و ارتباط با صنعت دانشگاه امیرکبیر در مورد اقدامات این دانشگاه در پیشبرد شعار امسال جهش فراوری، گفت: مهمترین پروژه های کاری ما در امسال، در حوزه نفت است؛ به طوری که بیشترین حجم قراداد های دانشگاه در سال جدید در این حوزه بوده و در این راستا، پروژه های فوق العاده خوبی را شروع نموده ایم.

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون سراسری در دانشگاه خوارزمی با سهمیه فرزندان هیئت علمی

ثبت نام پذیرفته شدگان فرزندان اعضای هیئت علمی مقطع کارشناسی در دانشگاه خوارزمی برای سال تحصیلی 1400-1399 طی دو روز 20 و 21 آبان ماه 99 انجام گرفت.

فهرست رشته ها و منابع کنکور کارشناسی ارشد 1400 منتشر شد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اعلام رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 منتشر شده است.

ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون های سراسری در دانشگاه تهران با سهمیه فرزندان هیئت علمی

ثبت نام غیرحضوری پذیرفته شدگان آزمون سراسری مقطع کارشناسی، دکتری عمومی دامپزشکی و دکتری پیوسته بیوتکنولوژی با سهمیه فرزندان هیأت علمی در دانشگاه تهران برای سال تحصیلی 1400-1399، صرفاً روز سه شنبه 20 آبان ماه 99 انجام شد.

موافقت سنجش با تغییر اولویت یا نیمسال کاردانی و کارشناسی دانشجویان فنی و حرفه ای

پذیرفته شدگان هر یک از آزمون های کاردانی پیوسته فنی و حرفه ای نظام جدید و یا آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته که تمایل به تغییر نیمسال پذیرش از نیمسال اول به دوم دارند ضروری است، حداکثر تا 30 بهمن حسب مورد دوره تحصیلی آموزش متوسطه و یا دوره کاردانی را به خاتمه رسانده و مدرک دیپلم خود را اخذ نمایند.

سهم آزمون کتبی دکتری 1400 برای سنجش و پذیرش دانشجویان اصلاح شد

اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در مورد اعلام رشته ها و مواد امتحانی آزمون ورودی دوره های دکتری (Ph.D) سال 1400، منتشر شد و طبق اصلاحیه این اطلاعیه میزان تأثیر آزمون کتبی دکتری آموزشی پژوهشی همانند دوره گذشته و 50 درصد خواهد بود.

شبکه علمی بین دانشگاهی در 3 سطح تشکیل می گردد

منصور غلامی، وزیر علوم با بیان اینکه اجرای طرح ساماندهی آموزش عالی به نفع آموزش عالی کشور است؛ گفت: در این طرح در مرحله اول، تشکیل شبکه علمی بین دانشگاهی در سطح استان، منطقه و در سطح ملی را در نظر داریم، یعنی مراکز آموزش عالی به شکلی معقول و منطقی با یکدیگر در ارتباط باشند تا هم افزایی مطلوبی ایجاد گردد و دانشگاه ها بتوانند به بهترین وجه از امکانات یکدیگر استفاده نمایند.

هشتمین فراخوان پذیرش سرباز امریه پژوهش یار اعلام شد

طبق اعلام فراخوان پایگاه اینترنتی جذب نیروی امریه وزارت علوم به نشانی www.amriye.msrt.ir به منظور ایجاد فرصت برابر و رعایت عدالت برای تمامی مشمولان وظیفه و دانش آموختگانی که تمایل به گذراندن دوره سربازی خود در قالب نیروی پژوهش یار امریه را دارند با داشتن برگه اعزام با تاریخ اول اسفندماه 1399 می توانند جهت اطلاع از اعلام احتیاج استان ها، شرایط جذب و مدارک مورد احتیاج از تاریخ 1 آذر 1399 لغایت 18 آذر 1399 نسبت به ثبت نام در سایت امریه وزارت علوم اقدام نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "فهرست رشته ها و منابع امتحانی کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، بدون کنکور دانشجوی دانشگاه شریف شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فهرست رشته ها و منابع امتحانی کنکور های ارشد و دکتری 1400 ، بدون کنکور دانشجوی دانشگاه شریف شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید