مزایای ارز دیجیتال در صنعت گردشگری

به گزارش وبلاگ تمبوک، امروزه با پیشرفت فناوری و روآمدن ارزهای دیجیتال خیلی از افراد به این سمت رو آورده اند و هر روزه در پی یادگیری و بهره برداری بیشتر از آن هستند.

مزایای ارز دیجیتال در صنعت گردشگری

فناوری ارزهای دیجیتال و بلاکچین همانطور که طیف وسیعی از جهان را دربرگرفته میتوان گفت تقریبا بر روی بیشتر کارها نیز تاثیر بسزایی داشته اشت که صنعت گردشگری نیز از آن بی بهره نمانده است.

بطور خلاصه بلاکچین نوعی سیستم ثبت و گزارش داده ها بصورت زنجیری و رمزنگاری شده می باشد که باعث افزایش ایمنی می گردد.

با دریافت و پرداخت پول در سیستم ارز دیجیتال آشنا شوید.

ارتباط ارز دیجیتال و گردشگری

ارز دیجیتال همراه با گردشگری یک ترکیب قدرتمند می شوند که باعث ایجاد شفافیت و ایمنی در نقاط حساس مختلف می گردند.

برای درک بیشتر این جمله بهتر است این مثال را مطرح کنیم:برای رزرو پرواز و هتل یک آژانس مسافرتی، مسافر موظف است اطلاعات خود را برای شرکت های گوناگونی ارسال کند که این کار با استفاده از ارز دیجیتال بسیار امن تر و شفاف تر انجام می گردد و باعث توسعه مسئولیت در کل شبکه می گردد.

بعلاوه با استفاده از ارز دیجیتال، واسطه های مختلف که در این بین هزینه های زیادی از مسافر دریافت می نمایند حذف شده و در نتیجه باعث کمتر شدن هزینه سفر می گردد.

استفاده از این نوع فناوری در معاملات و خریدهای خارجی مسافران نیز تاثیر مثبتی دارد و باعث افزایش اعتماد طرفین می گردد.

به همین علت بسیاری از آژانس های مسافرتی از ترکیب این فناوری و گردشگری استفاده می نمایند و باعث جذب مسافران بیشتری می گردند.

رزرو هتل خارجی با بیت کوین و ارز دیجیتال چگونه است؟

مزایای کلی ارز دیجیتال در گردشگری

1-پرداخت ایمن، آسان و قابل پیگیری :

مزیت اصلی استفاده از ارز دیجیتال امنیت بالای آن است که درباره آن شرح دادیم . در صورت بروز اشتباه در پرداخت، همه معاملات در زنجیره بلاکچین ثبت شده است و قابلیت تغییر یا حذف شدن به وسیله هیچکس را ندارد، به همین علت به راحتی می توان آن را پیگیری نمود.

2-هماهنگی و مدیریت حمل و نقل یا هتل:

سیستم های مدیریتی غیر متمرکز مثل ارز دیجیتال باعث افزایش صرفه جویی هم برای مسافر و هم شرکت های بزرگ می گردند و واسطه ها را به راحتی حذف می نمایند.

اطلاعات با وجود دسترس بودن، با رمز گذاری و امنیت جریان دارند و از اتلاف وقت جلوگیری می نمایند در نتیجه استفاده از وسایل حمل و نقل و رزرو هتل با مدیریت زمان و هزینه انجام می گردد.

3-اطلاع از نظرات واقعی کاربران درباره مقصد سفر:

بیشتر افراد قبل از انتخاب مقصد خود برای سفر، ابتدا در سایت های گوناگون درباره آن تحقیق می نمایند و از نظرات کاربران آگاه می شوند اما درستی و صحت این نظرات را نمی توان معین کرد.

اما با استفاده از سیستم ارز دیجیتال تمام داده های موجود در شبکه بصورت عمومی، شفاف و قابل اعتماد نشان داده می شوند و باعث می گردد فرد مسافر بتواند با اعتماد، مقصد مورد نظر خود را انتخاب کند.

4-مدیریت چمدان و وسایل همراه آن:

مسافران با استفاده از بلاکچین می توانند از موقعیت چمدان خود در هر لحظه از سفر اطلاع یابند و نگرانی ای نداشته باشند.

5-جلوگیری از دزدی پول نقد با داشتن ارز دیجیتال

مزایای ارز دیجیتال در گردشگری ایران

امروزه بسیاری از آژانس های مسافرتی نیز از بلاکچین استفاده می نمایند و حتی برخی از آنها به فکر ساخت یک ارز دیجیتالی اختصاصی هستند.

در ایران با وجود اینکه بسیاری به این سمت گرایش پیدا نموده اند اما شاید بتوان گفت در مقایسه با سایر کشورها هنوز تکلیف مشخصی ندارد و بسیاری همچنان از استفاده از این ارزها خودداری می نمایند.

اما مسافرانی که با بلاکچین آشنا می شوند، معمولا به جای استفاده از دلار، خرید بیت کوین و ذخیره آن در کیف پول الکترونیکی خود را ترجیح می دهند تا در طول سفر مشکل خاصی نداشته باشند و دائما نگران دزدیده شدن پول هایشان نباشند.

از برترین مزیت های استفاده از ارز دیجیتال در ایران می توان به جذب گردشگران خارجی اشاره کرد زیرا آنها نمی توانند از کارت های بانکی اعتباری خود مثل ویزا کارت و مستر کارت در این کشور استفاده نمایند و همین موضوع باعث بروز بسیاری از مسائل می گردد.

با استفاده از ارزهای دیجیتال گردشگران به راحتی پول نقد تبدیل شده دریافت می نمایند و همین باعث راحت شدن سفر و در نتیجه رشد صنعت گردشگری در کشورمان به مرور می گردد.

در سالهای آینده به احتمال زیاد شاهد خواهیم بود که همه مردم جهان در سفر و سایر فعالیت های خود از ارزهای دیجیتال به راحتی استفاده خواهند کرد و باعث افزایش گردشگری در جهان خواهد شد.

کریپتو کارنسی یا ارز رمزنگاری شده در صنعت گردشگری چیست؟

منبع: ژیوار

به "مزایای ارز دیجیتال در صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مزایای ارز دیجیتال در صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید