مقتدایی: پیوند اقتصاد ایران با آسیا تبعات تحریم را کاهش می دهد ، آمریکا ماه های آینده منزوی تر می گردد

به گزارش وبلاگ تمبوک، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تحریم های مورد نظر آمریکا که حتی آن را به شورای امنیت سازمان ملل هم کشانده بود عملا شکست خورده است و جمهوری اسلامی ایران در یک جدال دیپلماسی پیروز شده است و توانسته است آمریکا را به حالت انزوا در بیاورد.

مقتدایی: پیوند اقتصاد ایران با آسیا تبعات تحریم را کاهش می دهد ، آمریکا ماه های آینده منزوی تر می گردد

عباس مقتدایی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار پارلمانی وبلاگ تمبوک، درباره رای نیاوردن قطعنامه ضد ایرانی آمریکا در شورای امنیت، گفت: فعالیت وزارت امور خارجه در موضوع اخیر قابل توجه است، زیرا این وزارت خانه در رایزنی هایی که داشتند توانستند این پیروزیتی که حاصل شده است را به دست بیاورند.

وی ادامه داد: به نظر می رسد موضع به حق جمهوری اسلامی ایران در عرصه حقوقی آن قدر قوت داشته است که در صحنه بین المللی و دیپلماسی نیز آثار خود را برجای گذاشته است و باعث شده ایالات متحده آمریکا را منزوی تر از هر زمان دیگر در سطح بین المللی کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: سازمان های بین المللی در روزگاری که محل جولان تفکرات آمریکایی بوده اند امروز گفته های قلدرمابانه آمریکا را قبول ندارند و با زورگویی و قلدرمابه ای این کشور و مشخصه این دولت علنا مخالفت می نمایند.

مقتدایی توضیح داد: به نظر می رسد ماه های آینده آمریکا منزوی تر خواهد شد، زیرا سیاست های مالی ایران درحال پیوند با آسیاست که این مورد می تواند آثار و تبعات تحریم ها را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: تحریم های مورد نظر آمریکا که حتی آن را به شورای امنیت سازمان ملل هم کشانده بود عملا شکست خورده است و جمهوری اسلامی ایران در یک جدال دیپلماسی پیروز شده است و توانسته است آمریکا را به حالت انزوا در بیاورد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به تهدید آمریکا در رابطه با استفاده از مکانیسم ماشه، بیان داشت: آمریکا عملا دیگر جزیی از برجام نیست بلکه کشوری خارج از برجام است و کشور های خارج از برجام هم نمی توانند برای برجام طراحی خاصی داشته باشند.

مقتدایی ادامه داد: حرف های نماینده آمریکا در سازمان ملل با هیچ یک از اصول و مبانی حقوق بین الملل سازگار نیست؛ بنابراین جمهوری اسلامی ایران براساس روال های قانونی عمل نموده و در مقابل آمریکا خلاف مقررات بین المللی اقدام نموده است که در این صورت جهان حق را به جمهوری اسلامی داده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خاتمه گفت: سیاست های ترامپ آنقدر شکست خورده و منزوی شده است که عملا حرفی در عرصه دیپلماسی برای گفتن ندارد بدین صورت آمریکا وجه بین المللی خود را از دست داده و رکود دیپلماسی در آمریکا کاملا مشهود است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مقتدایی: پیوند اقتصاد ایران با آسیا تبعات تحریم را کاهش می دهد ، آمریکا ماه های آینده منزوی تر می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقتدایی: پیوند اقتصاد ایران با آسیا تبعات تحریم را کاهش می دهد ، آمریکا ماه های آینده منزوی تر می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید