چاوش اوغلو: گروه ی.پ.گ در ازای دریافت پول داعشی ها را آزاد کرده است

به گزارش وبلاگ تمبوک، وزیر امور خارجه ترکیه بیان نمود اگر گروه ی.پ.گ طبق توافق با روسیه از منطقه فرات خارج نشود، مورد پاکسازی قرار خواهد گرفت.

چاوش اوغلو: گروه ی.پ.گ در ازای دریافت پول داعشی ها را آزاد کرده است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تمبوک، مولود چاوش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه روز دوشنبه گفت، برخلاف توافق با روسیه گروه ی.پ.گ همچنان در نواحی مرزی سوریه و ترکیه حضور دارد و این گروه در ازای دریافت پول، جنگجویان زندانی داعش را آزاد کرده است.

چاوش اوغلو گفت: بر اساس اطلاعات دریافتی، تروریست های ی.پ.گ جنگجویان داعش را در ازای دریافت پول آزاد کرده اند.

وی افزود: می توانیم ببینیم که تروریست ها [ی.پ.گ] هنوز از منطقه خارج نشده اند. اگر آن ها تا موعد مقرر از منطقه فرات به سمت مرزهای عراق خارج نشوند، تروریست ها را پاکسازی می کنیم.

روز سه شنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جلسه ای را در شهر سوچی برگزار کرده و به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه نظامیان ی.پ.گ در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می کنند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه همچنین درخصوص کشته شدن ابوبکر البغدادی سرکرده گروه تروریستی داعش گفت: ترکیه و آمریکا در خلال عملیات کشتن البغدادی رهبر داعش با یکدیگر همکاری داشته اند.

ابراهیم کالین سخنگوی ریاست جمهوری ترکیه نیز امروز (دوشنبه) به وبلاگ تمبوک گفت که پیش از ماموریت علیه البغدادی، هماهنگی نظامی فشرده ای با آمریکا وجود داشت.

از سال 2014 گزارش های متعددی در خصوص مرگ بغدادی منتشر شده است. پیش از این وزارت دفاع روسیه اعلام کرده بود که بغدادی در سال 2017 و در نتیجه حمله هوایی نیروهای روس در شهر رقه کشته شده است اما با انتشار صدای او در دسپتامبر سال 2017 شک و تردیدهای جدیدی درباره مرگ یا زنده بودن رهبر داعش به وجود آمد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا هم عصر روز یکشنبه در یک نشست خبری در کاخ سفید از کشته شدن البغدادی خبر داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس

به "چاوش اوغلو: گروه ی.پ.گ در ازای دریافت پول داعشی ها را آزاد کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاوش اوغلو: گروه ی.پ.گ در ازای دریافت پول داعشی ها را آزاد کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید